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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Industrial & engineering chemistry 35 (1943), S. 346-348 
    ISSN: 1520-5045
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Munksgaard International Publishers
    Journal of clinical periodontology 31 (2004), S. 0 
    ISSN: 1600-051X
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Aim: Zygomatic implants have been introduced for the rehabilitation of patients with severe bone defects of the maxilla. The soft tissue aspects of the palatal emergence situation have not been described yet. The aim of this study was to evaluate the incidence and clinical impact of possible periimplant alterations of zygomatic implants.Materials and methods: From 1998 to 2001 all patients with zygomatic implants were included into this study (24 patients, 37 zygomatic implants). One implant was lost in the loading phase giving a survival rate of 97%. Fourteen patients with 20 zygomatic implants fulfilled the inclusion criteria and were all available for the recall examination. Thirteen zygomatic implants were inserted in cases of severe maxillary atrophy, seven in cases of tumour-resection of the maxilla. Clinical examination and microbial analysis using a DNA probe was performed. The implants had a mean time in situ of 598 days (min: 326, max: 914).Results: Colonisation with periodontal pathogens was found at four of the 20 implants. A positive microbiologic result of the periimplant pocket and the maximum pocket probing depth were not statistically related. Nine of the 20 implants showed bleeding on probing, four of these had positive microbiologic results. At sites without bleeding on probing only negative microbiologic samples were found (p=0.026). The mean palatal and mesial probing depth was 1 mm deeper than at the vestibular and distal aspect. Thus at nine out of the 20 implants both, bleeding on probing and pocket probing depth 〈inlineGraphic alt="geqslant R: gt-or-equal, slanted" extraInfo="nonStandardEntity" href="urn:x-wiley:03036979:JCPE505:ges" location="ges.gif"/〉5 mm indicated soft tissue problems resulting in a success rate of only 55%. The patient's history (tumor versus atrophy) or smoking habits seemed not to have influence the situation.Conclusion: These soft tissue problems should be taken into account if zygomatic implants are considered as an alternative therapy option in the maxilla.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naturwissenschaften 13 (1925), S. 785-791 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naturwissenschaften 13 (1925), S. 856-859 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naturwissenschaften 14 (1926), S. 238-242 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 51 (1941), S. 196-206 
    ISSN: 1432-1335
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 4 (1925), S. 1503-1504 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Mundhöhlenkarzinom Prognosefaktoren ; Unterkieferresektion ; Strahlentherapie ; Keywords Oral carcinoma ; Prognostic factors ; Mandibular resection ; Radiotherapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract The prognostic effect of bone resection (continuous vs non-continuous) was analysed in a retrospective study of 100 patients who were treated for squamous cell carcinoma located close to the lower jaw, between 1983 and 1994. Tumour stage, type of bone resection, extent of lymphatic node resection, dose of radiotherapy and chemotherapy were documented. Prognosis was characterised by the statistical end points “death”, “metastasis” and “relapse”. Thirty-two stage pT2 carcinomas, half of which were treated by continuous and half by non-continuous resection of the lower jaw, showed the same occurrence of the statistical end points death, metastasis or relapse. There was a trend towards a significantly longer survival time and metastasis-free interval in the group of continuous resection. The hazard ratios, however, showed no effect depending on the type of resection. However, both tumour stage (pTNM) and dose of radiation independently influenced prognosis in multivariate analysis. Consequently, three groups were defined. Univariate analysis of 62 patients without radiotherapy vs 19 with low-dose radiotherapy (36 Gy) and 19 with high-dose (62 Gy) showed a positive effect on the rate and time of survival in the group treated with high-dose radiotherapy. This was confirmed by multivariate analysis showing significantly lower hazard ratios for death and metastasis in the high-dose radiotherapy group after adjusting to cofactors (e.g. tumour stage). The data of this study challenge the current concept of resection of the lower jaw. However, due to the low number of patients and the retrospective character of the study, it is not possible to give suggestions regarding established therapy concepts. The advances of a high-dose radiotherapy in this study should be the subject of further multicentre retrospective and prospective randomised trials.
    Notes: Zusammenfassung Durch die retrospektive Auswertung von 100 Patienten mit unterkiefernahen Karzinomen (1983–1994) sollte eruiert werden, inwieweit die Art der Unterkieferresektion (Kasten- vs. Kontinuitätsresektion) den Erkrankungsverlauf prognostisch beeinflusst. Als potenziell prognosebeeinflussende Parameter wurden das Tumorstadium, der Unterkieferresektionsmodus, der Umfang der Lymphknotendissektion, die Strahlentherapiedosis und die Chemotherapie einbezogen. Zur Prognosebewertung dienten die Endpunkte „Versterben“, „Metastase“ und „Rezidiv“. 32 pT2-Karzinome, die jeweils zur Hälfte kasten- bzw. kontinuitätsreseziert wurden, zeigten bezüglich der Endpunkte „Versterben“, „Metastase“ und „Rezidiv“ gleiche Ereignisquoten. Überlebenszeiten und Metastasenfreiheitszeiten (Kaplan-Meier) verwiesen univariat auf einen tendenziellen Vorteil der Kontinuitätsresektion. Die relativen Risiken ergaben dagegen keinen Hinweis auf einen relevanten Effekt der Resektionsform. Da sich in ¶der multivariaten Analyse neben dem pTNM-Stadium die Bestrahlungsdosis als unabhängiger Prognosefaktor präsentierte, wurden hierzu zusätzlich ¶3 Gruppen gebildet. Der Vergleich von 62 nicht strahlentherapierten Patienten gegenüber 19 niedrig dosiert ¶(36 Gy) und 19 hoch dosiert (63 Gy) Bestrahlten zeigte univariat in den Überlebenszeiten einen Vorteil nach Ausbestrahlung. Dieser Vorteil wurde multivariat durch ein signifikant geringeres relatives Risiko für „Versterben“ und „Metastase“ nach Ausbestrahlung bestätigt. Die diskordante Datenlage der Studie zur Unterkieferresektion ist keine verlässliche Basis, eine Therapieempfehlung zu stützen, die vom etablierten Konzept abweicht. Bei aller Zurückhaltung aufgrund der retrospektiven und monozentrischen Ergebniseruierung kann aber ein Hinweis auf einen möglichen relevanten Prognosevorteil durch eine hochdosierte, adjuvante Bestrahlung abgeleitet werden, der multizentrisch retrospektiv und ggf. in prospektiven, randomisierten Studien geprüft werden sollte.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie 4 (2000), S. 309-314 
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Odontogene Zyste ; Laterale parodontale Zyste ; Botryoide odontogene Zyste ; Kieferzyste ; Zytokeratine ; Keywords Odontogenic cyst ; Lateral periodontal cyst ; Botryoid odontogenic cyst ; Jaw cyst ; Cytokeratins
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract The botryoid odontogenic cyst (BOC) is considered a rare multilocular variant of the lateral periodontal cyst. The origin of the BOC can be seen in aberrant odontogenic tissue. The BOC is found especially in the premolar region of the mandible, as well as in the frontal region of the maxilla of patients aged between 60 and 70 years. Most of the 11 published articles of BOC have shown high rates of recurrence. Histopathologically the BOC is marked by multilocular cysts lined by a thin, nonkeratinized epithelium. Clusters of glycogen-rich epithelial cells may be noted in nodular thickenings of the cyst lining. For the clinician, the differentiation of the BOC from the keratocyst and ameloblastoma is ¶relevant. One case of a large BOC (65-year-old male, BOC regio 33–45, diameter 5 cm, radiographically and histologically multilocular) is presented with a review of the literature, including the therapeutic management, and the possible diagnostic criteria are discussed. The immunohistochemically determined expression of cytokeratin (CK) 13 implicates the histogenetic origin of the BOC from the squamous epithelium of the oral cavity and excludes the origin from the small salivary glands. The expression of CK 19 and the lack of expression of p53, as well as the higher proliferation rate of the basal epithelial cell layer by the BOC, may be useful for distinction between the keratocyst.
    Notes: Zusammenfassung Die botryoide odontogene Zyste (BOC) ist eine seltene multilokuläre Variante der lateralen parodontalen Zyste. Sie entsteht aus versprengten odontogenen Zellanteilen. Die BOC tritt besonders häufig im Prämolarenbereich des Unterkiefers und im anterioren Oberkiefer bei Patienten zwischen der 6. und 7. Lebensdekade auf. Unter den bisher publizierten 11 Arbeiten zeigt sich eine hohe Rezidivhäufigkeit. Histologisch ist die BOC durch multilokuläre Zysten mit einem isomorphen Epithel gekennzeichnet. Dieses zeigt fokale plaqueähnliche Verdickungen durch Gruppierungen glykogenreicher Plattenepithelzellen. Für den Kliniker ist die Abgrenzung zur Keratozyste bzw. zum Ameloblastom differentialdiagnostisch bedeutsam. Ein Zufallsbefund einer besonders großen BOC (65 Jahre, männlich, BOC-Regio 33–45, 5 cm Durchmesser, radiologisch und histologisch multilokulär) wird inklusive therapeutischem Vorgehen und Literaturübersicht vorgestellt, mögliche Diagnosekriterien werden diskutiert. Der immunhistochemische Nachweis der Expression von CK13 impliziert eine histogenetische Ableitung der BOC vom oralen Plattenepithel und spricht gegen eine Ableitung von den Speicheldrüsen. Die Expression von CK19 und die fehlende Expression des p53 sowie die hohe Proliferation in der Basalzellschicht durch die BOC können zur Abgrenzung von der Keratozyste benutzt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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