ISSN:
1433-0423
Schlagwort(e):
Schlüsselwörter Ultraschallbiomikroskopie
;
Kataraktchirurgie
;
Hinterkammerlinsen
;
Key words Ultrasound-biomicroscopy
;
Cataract-surgery
;
Posterior-chamber-lenses
Quelle:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Thema:
Medizin
Beschreibung / Inhaltsverzeichnis:
Correct positioning of transscleral haptics for sulcus fixation of IOL haptics may be difficult due to lack of visual control by the surgeon. We determined the haptic sites in eyes which underwent secondary IOL implantation with transscleral suturing using ultrasound biomicroscopy (UBM) (Humphrey Instruments, Inc., San Leandro, CA, USA). Eighteen eyes of 17 patients were included in the study. The follow-up time ranged from 1 to 36 months (mean: 7 months). The positions of 36 IOL-haptics were documented by UBM examination. Twelve haptics (33%) were found in the sulcus, whereas 18 haptics (50%) were located posteriorly to the sulcus. Six haptics (17%) were identified anteriorly to the sulcus. There were no complications resulting from dislocation. In one of the eyes, suture infection occurred requiring surgical revision and antibiotic therapy.
Notizen:
Die korrekte Positionierung der Linsenhaptiken bei transskleraler Nahtfixierung ist schwierig, da sich die Nahtführung im Sulcus ciliaris und hinter der Iris der Beobachtung durch den Operateur entzieht. Wir haben 17 Patienten (18 Augen) nach transskleraler Haptikfixierung mit dem Humphrey-Ultrasound-Biomicroscope (UBM) (Humphrey Instruments, San Leandro, CA, USA) untersucht. Die Nachbeobachtungszeit betrug zwischen 1 und 36 Monaten (Mittel: 7 Monate). Neben der Haptikposition wurde der intraokulare Druck registriert. 12 von 36 Haptiken (33%) waren im Sulcus ciliaris lokalisiert. 18 Haptiken (50%) wurden hinter dem Sulkus gefunden. Anteriore Lokalisationen (hintere Iriswurzel) wiesen 6 Haptiken (17%) auf. Komplikationen , die aus diesen Fehlpositionierungen resultieren könnten, sahen wir nicht. In einem Fall trat eine infektiöse Infiltration des Stichkanals auf, die eine operative Revision und systemische Antibiotikagabe notwendig machte.
Materialart:
Digitale Medien
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/s003470050082
Permalink