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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Cellular and molecular life sciences 52 (1996), S. 449-454 
    ISSN: 1420-9071
    Keywords: Protein kinase (cAMP-dependent) ; protein phosphatases ; phosphofructokinase ; Ascaris lumbricoides ; evolution of proteins ; substrate specificity ; regulation of glycolysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Abstract The glycolytic control enzyme phosphofructokinase from the parasitic nematodeAscaris lumbricodies is regulated by reversible phosphorylation. The enzyme is phosphorylated by an atypical cyclic adenosine monophosphate (cAMP)-dependent protein kinase whose substrate specificity deviates from that of the mammalian protein kinase. This variation is explained by structural peculiarities on the surface part of the catalytic groove of the protein kinase. Also, the protein phosphatases responsible for the reversal of phosphorylation appear to act specifically in glycolysis and are different from those participating in regulation of glycogenolysis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Geometric and functional analysis 5 (1995), S. 244-269 
    ISSN: 1420-8970
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-119X
    Keywords: Key words Tyrosine phosphatase ; Glucagon ; Pancreatic polypeptide ; Somatostatin ; Endocrine secretion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Abstract  The secretory vesicles of some cells of the islets of Langerhans of the pancreas contain high amounts of immunoreactive tyrosine phosphatase of the PTP1B/TCPTP subfamily. The cells are located in the peripheral parts of the islets and were identified as glucagon- and pancreatic polypeptide-forming cells. The tyrosine phosphatase is also enriched in some of the somatostatin-producing cells but is not elevated either in insulin-producing B-cells or in the exocrine pancreas. Virtually the same patterns were found in pancretic tissues of rats, guinea pigs, pigs, and mice. High levels of detergent-soluble tyrosine phosphatase were measured in the particular fraction of pancreatic islets with a substrate preferred by PTP1B/TCPTP-type protein tyrosine phosphatases.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Fractures of the femoral shaft ; Unreamed femoral nail (UFN). ; Schlüsselwörter: Oberschenkelschaftfrakturen ; unaufgebohrte Marknagelung (UFN).
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Mit den zahlreichen proximalen Verriegelungsmöglichkeiten ermöglicht der in unaufgebohrter Technik eingebrachte AO-Oberschenkelmarknagel (UFN) die chirurgisch minimal-invasive Versorgung der Mehrzahl der Oberschenkelfrakturen. Von Juli 1994 bis August 1996 wurden an unserer Klinik bei 74 Patienten 66 frische Frakturen, 5 Osteolysen bzw. pathologische Frakturen, 2 Verkürzungs- und eine Verlängerungsosteotomie (Monorailverfahren) sowie 3 Pseudarthrosen mit dem UFN stabilisiert. Die Einteilung der Frakturen erfolgte nach der AO-Klassifikation. Unter den Patienten mit frischen Frakturen befanden sich 31 Polytraumatisierte von denen 26 primär am Aufnahmetag und 5 sekundär durchschnittlich nach 5 Tagen versorgt wurden. Der ISS betrug im Durchschnitt 21,8 und der PTS 25,4. Alle 74 Patienten befinden sich unter dauernder Kontrolle, 44 Personen konnten im Zeitraum von 4–18 Monaten nachuntersucht werden. Gemäß unserer klinischen und radiologischen Auswertung erzielten 34 % ein sehr gutes, 36,3 % ein gutes, 20,4 % ein mäßiges und 9 % ein schlechtes Behandlungsergebnis. Die mittlere Konsolidierungszeit lag bei 9,8 Wochen.
    Notes: Summary. The unreamed femoral nail (UFN) system, with its numerous proximal interlocking options, allows a minimal invasive surgical procedure for the treatment of nearly all femoral fracture patterns. Sixty-six fractures, 5 cases of osteolysis or pathologic fractures, 2 limb shortenings and 1 lengthening (monorail technique) and 3 cases of pseudarthrosis were stabilised with the UFN from July 1994 to December 1996. The fractures were analysed according to the AO classification. We found 31 polytrauma patients with an mean ISS of 21.8 and a mean PTS of 25.4. Most of the multiply injured patients (n = 26) were stabilised with the UFN primarily. Follow-up of 44 patients ranged from 4 to 18 months postoperatively. According to our clinical and radiological score the results were excellent in 34 % of cases, good in 36.3 %, poor in 20.4 % and bad in 9 %. Average fracture healing time was about 9.8 weeks.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hyperextension injury ; Lower cervical spine ; Magnetic resonance imaging
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Kasuistik beinhaltet 5 Patienten mit Hyperextensionsverletzungen der unteren Halswirbelsäule (HWS). Die dorsale Instabilität in einem Bewegungssegment war im HWS-Röntgen nicht eindeutig zu verifizieren. Die Funktionsaufnahmen zeigten 4mal eine leichte Retrospondylolisthesis von 2 mm and 1mal eine mäßige Erweiterung des Zwischenwirbelraums. Die Mangnetresonanztomographie (MRT) erbrachte bei allen 5 Patienten durch den Nachweis eines ausgeprägten Diskusprolapes, zusätzlich bei 2 Patienten durch die Darstellung eines intramyelären Hämatoms and bei 1 Patienten durch das Auftreten eines Rückenmark(RM)-Ödems, indirekte Hinweise auf ein dorsal instabiles Bewegungssegment.
    Notes: Abstract Five patients with hyperextension injuries and dorsally instable motion segments are presented. In the diagnosis of posterior instabilities plain roentgenograms demonstrated no characteristic signs of an injured cervical spine. Flexion and extension views detected a mild degree (2 mm) of retrospondylolisthesis in four cases and a widened disc space in one case. In all five patients the MR findings that made use suspect a posterior unstable motion segment were disc protrusions; in addition, in two patients these was hemorrhage in the spinal cord and in one patient cord edema.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 380 (1995), S. 203-206 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Magnetic resonance imaging ; Cervical spine ; Titanium implant
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Vorstellung von 10 Patienten, von denen sich 8 Rückenmarkschädigungen und 2 radikuläre Beeinträchtigungen im Rahmen von Dislokationsverletzungen der HWS zuzogen und die nach Stabilisierungsoperationen im Zeitraum von 2 Tagen bis 8 Monaten mittels MRT abgekldrt werden, verfolgt das Ziel, die Einsatz-und Aussagembglichkeiten dieser nicht-invasiven Methode darzustellen. Bei 2 Patienten mit schwerem Schädelhirntrauma konnte die Ursache für die Querschnittsläsion eindeutig einer Rückenmarkschädigung zugeordnet werden. Ebenso korrelierten schwere Binnenschäden des Rückenmarks, wie intramyeläre Hämatome oder Transsektionen, mit kompletten Querschnittsläsionen. Alleinige Rückenmarködeme traten mit einer inkompletten Querschnittsläsion auf. Die Beurteilung des Ruckenmarks nach postoperativer neurologischer Verschlechterung ermöglicht den Ausschluß einer Rückenmarkkompression als Ursache. Die MRT eignet sich auch zur lebenslangen Beurteilung von Rückenmark- und HWS-Veränderungen. Somit kann das Rückenmark mit der postoperativen MRT in Problemfällen und zur Prognoseerstellung herangezogen werden.
    Notes: Abstract We present the cases of ten patients who underwent postoperative magnetic resonance assessment after dislocation injuries of the cervical spine and treatment with anterior interbody fusion and titanium implants. Eight patients had spinal cord injuries and two had nerve root disorders. In two patients who had intracranial haematomas and dislocation fractures of the cervical spine, MRI proved useful for identification of parenchymal spinal cord injuries as the reason for transverse lesions. Severe MR findings of the parenchymal spinal cord injuries (haematoma or transection) correlated with complete transverse lesions (4 patients) and oedema of the spinal cord, with incomplete transverse lesions (3 patients). MR enables us to examine the spinal cord after operations to ensure that correct spinal cord decompression has been achieved (3 patients). MRI is useful for detecting disc protrusion or chronic spinal stenosis in patients with titanium implants. All in all, MRI is an important modality in the evaluation of the posttraumatic cervical spine.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Trauma ; Wundheilung ; Granulozytenfunktion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurde die Trauma-bedingte Auswirkung auf Migrationsparameter neutrophiler Granulozyten (PMN) und auf die PMN-Elastase-Freisetzung untersucht, mit dem Ziel, eine akute Entzündungsreaktion von Anbeginn an bis zur Erholungsphase im Verlauf zu kontrollieren. 15 Patienten, die sich einem unfallchirurgischen Eingriff, gefolgt von blander Wundheilung, unterzogen, dienten als Entzündungsmodell. Die Erfassung des PMN-Aktivierungsgrads erfolgte im Vollblut durch Messung ihrer Migrationsbereitschaft (TMI) und ihres Eindringvermögens (DC) in ein Membranfiltersystem, welches ein Chemotaxindepot (FMLP) beinhaltete. Kontrollkammern waren FMLP-frei und charakterisierten die Spontanmigration. Bei der gesunden Kontrollgruppe (n=64) nahm die Zahl der ins Filtersystem eingedrungenen PMN kontinuierlich von der oberflächlichsten bis zur tiefsten Schicht ab. FMLP beeinflußte die Mobilisierungsrßte der vom Blut ins Filtersystem eingewanderten PMN nicht, aber jene Zellen, die wanderten, drangen tiefer vor (p 〈 0.05). Nach dem Tauma war die spontane und FMLP-stimulierte DC erhöht (p〈0.05). Es war eine Tendenz, die PMN-Migrationsaktivität episodisch zu hemmen, bemerkbar. Eine Depression der unspezifischen Immunfunktion (niedrige TMI-Werte) fanden sich am 3. (p 〈 0.0001) und 12. postoperativen Tag (p 〈 0.01). Es bestand keine Korrelation zwischen den Migrationsparametern und dem Entzündungsmarker PMN-Elastase. Vorläufige Ergebnisse deuten darauf hin, daß die Analyse von PMN-Migrationsparametern im Vollblut-membranfilterassay ein wertvolles Attribut in der Verlaufskontrolle Trauma-assoziierter immunologischer Veränderungen repräsentieren könnte.
    Notes: Abstract We examined the effects of trauma on polymorphonuclear leucocyte (PMN) migratory parameters and PMN elastase release, with the aim of tracing an acute inflammatory reaction from its very beginning to the phase of recovery. Fifteen patients who underwent monotrauma surgery, followed by uneventful healing, served as inflammation model. PMN activation was studied by measuring their readiness to migrate (TMI) and their penetration potency (DC) in a whole blood membrane filter device, in which a chemoattractant depot (FMLP) was integrated. Control chambers lacking FMLP provided parameters of the spontaneous migration. In healthy controls (n = 64), the numbers of invading PMNs decreased continuously from the outermost layer towards the interior of the filter device. FMLP did not influence the mobilization rate of PMNs immigrant from the blood into the filter, but those cells that did migrate penetrated deeper (P 〈 0.05). After trauma, the spontaneous and FMLP-stimulated DC was increased (P〈0.05). Trauma also tended to inhibit PMN migratory activity episodically; depression of the unspecific immune function (low TMI values) was found on the 3rd (P〈0.0001) and 12th (P〈0.01) postsurgical days. There was no correlation between the migratory parameters and the inflammation parameter, PMN elastase release. Preliminary results indicate that analyses of PMN migratory parameters by a whole blood membrane filter assay could provide a valuable adjunct in monitoring trauma-associated immunologic changes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 25-28 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Schlüsselwörter Obere Brustwirbelsäule ; Instabile Frakturen ; Stabilisierung ; Key words Upper thoracic spine ; Unstable fractures ; Stabilization
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Unstable fractures of the upper thoracic spine are a therapeutic challenge because of the high rate of associated injuries and frequent occurrence of spinal cord lesions. This study focuses on the operative treatment of these injuries. We present nine patients with unstable injuries of the upper thoracic spine. According to the classification of Magerl et al., there are seven type C and two type B fractures. Eight patients had complete transverse lesions of the cord and one had no evidence of spinal cord injury. All patients presented associated injuries: nine patients had fractured ribs, three a fractured sternum and three a severe haemothorax. All underwent operative treatment: six posterior fusions only, two anterior interbody fusions only after thoractotomy owing to severe bleeding from ruptured intercostal arteries, and one a combined fusion after failure of posterior fusion. The treatment of these patients should be individualized, depending on the associated injuries, loss of blood owing to fractured spine and ruptured vessels and depending on the back pain resulting from an unstable thorax. In general, we prefer the posterior approach to unstable fractures of the upper thoracic spine.
    Notes: Zusammenfassung Instabile Frakturen der oberen Brustwirbelsäule sind wegen der hohen Inzidenz an Begleitverletzungen und Rückenmarkläsionen eine therapeutische Herausforderung. Diese Kasuistik konzentriert sich auf die operative Therapie solcher Verletzungen. Wir präsentieren 9 Patienten mit instabilen Verletzungen der oberen Brustwirbelsäule, nach der Einteilung von Magerl et al. handelt es sich um 7 Typ C- und 2 Typ B-Verletzungen. 8 Patienten hatten komplette Querschnittsläsionen, bei 1 Patient bestand eine unauffällige neurologische Situation. Alle Patienten wiesen Begleitverletzungen auf, 9 hatten Rippenfrakturen, 3 ein frakturiertes Sternum und 3 einen schweren Hämatothorax. Alle wurden operiert; 6 alleinige dorsale Fusionen, 2 alleinige ventrale Fusionen nach Thorakotomien wegen stark blutender rupturierter Interkostalarterien und eine kombinierte Fusion nach fehlgeschlagener posteriorer Stabilisierung wurden ausgeführt. Die Behandlung solcher Patienten sollte individuell gestaltet werden, abhängig von den Begleitverletzungen, vom Blutverlust aufgrund von frakturierten Rippen und rupturierten Gefäßen und vom Schmerz, verursacht durch einen instabilen Thorax. Im allgemeinen bevorzugen wir den dorsalen Zugang bei instabilen Verletzungen der Brustwirbelsäule.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Geometric and functional analysis 5 (1995), S. 270-328 
    ISSN: 1420-8970
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mathematische Zeitschrift 223 (1996), S. 27-45 
    ISSN: 0025-5874
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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