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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    College Park, Md. : American Institute of Physics (AIP)
    The Journal of Chemical Physics 104 (1996), S. 7658-7664 
    ISSN: 1089-7690
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics , Chemistry and Pharmacology
    Notes: A neutron diffraction study on the third-row transition metal hexafluorides MF6 (M≡W, Os, Pt) has been performed using the high resolution neutron powder diffractometer (HRPD) at the spallation source ISIS, England. The previously unknown structures of the low-temperature phases of OsF6 and PtF6 are reported. WF6, OsF6, and PtF6, which exhibit a (5dt2g)0, (5dt2g)2, and (5dt2g)4 electronic configuration, respectively, are found to be isostructural and crystallize in the UF6 structure, space group Pmnb, (No. 62). The geometry of the MF6 molecules is to good approximation octahedral for each compound, the mean M–F bond length increasing only slightly from 182.5 (W) to 185.0 (Pt). For WF6 deviations from ideal octahedral geometry are only marginally significant [181.8(2) to 183.2(2) pm] and may be interpreted on the basis of packing effects. Deviations for the d2 complex OsF6 are somewhat larger [181.5(2) to 184.4(3) pm] and may be assumed to be caused by packing effects essentially the same as for WF6, in addition to a first-order Jahn–Teller effect arising from the (5dt2g)2 electronic configuration. While eliminating the effects of packing by a comparison of individual M–F bond lengths for WF6 and OsF6, the OsF6 molecule shows to have D4h symmetry with two apical M–F bonds about 1.8 pm longer than the four equatorial bonds as a result of the Jahn–Teller distortion. Only small deviations from ideal octahedral geometry [184.4(3) to 185.8(3) pm] are found for the d4 complex PtF6. Within the series W to Pt a substantial shortening of the F...F van der Waals contact distances is observed. This shortening more than compensates for the increase in the M–F bond lengths and leads to unit cell volumes and cell parameters decreasing continuously from W to Pt. The variation of F...F contact distances and M–F bond lengths may be rationalized in terms of polarization of the F-ligands in the field of the highly charged nuclei of the central atoms which are only incompletely shielded by the 5d electrons. © 1996 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford [u.a.] : International Union of Crystallography (IUCr)
    Acta crystallographica 53 (1997), S. 1464-1466 
    ISSN: 1600-5759
    Source: Crystallography Journals Online : IUCR Backfile Archive 1948-2001
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Geosciences , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Schlüsselwörter Arteria thoracica interna-Bypass – Dopplersonographie – prä- und postoperative Diagnostik ; Key words Internal thoracic artery graft – Doppler ulltrasonography – pre- and postoperative diagnostic
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary During the last 25 years the internal thoracic artery has become a well established conduit for coronary revascularization. Next to angiography, duplex-sonography is increasingly used as a non-invasive imaging procedure for the evaluation of this graft vessel. Preoperative investigation in 117 patients has yielded a high level of agreement between angiography and duplex-sonography. While the preoperative flow-pattern is dominated by systolic flow as it is typical for vessels supplying skeletal muscule, the postoperative findings show an adaptation to the coronary vascular bed as the diastolic flow increases. These non-invasive measurements are well matched with invasive intravascular recordings. Coronary angiography and duplex-sonography of the internal thoracic artery yielded comparable findings in respect to the procedural result. Considering the increasing use of the internal thoracic artery in coronary artery bypass surgery, this non-invasive method should gain increasing relevance.
    Notes: Zusammenfassung Die Verwendung der Arteria thoracica interna zur koronaren Revaskularisierung hat sich in den letzten 25 Jahren als Gefäß der Wahl etabliert. Neben dem etablierten Verfahren der Angiographie wird in den letzten Jahren die Duplexsonographie zunehmend als nicht invasives bildgebendes Verfahren zur Untersuchung dieses Gefäßes eingesetzt. Bei der präoperativen Evaluierung von 117 Patienten konnte im Vergleich zur Angiographie bei einem hohen Anteil der Patienten ein übereinstimmendes Untersuchungsergebnis festgestellt werden. Während in der präoperativen Phase das Strompulskurvenprofil entsprechend der arteriellen Versorgung eines Skelettmuskels durch einen hohen systolischen Anteil dominiert wird, kommt es zu einer postoperativen Anpassung an das koronararterielle Strombett in Form eines vermehrten diastolischen Flußanteils. Diese nicht invasiven Befunde der transthorakalen Duplexsonographie konnten durch invasive intravaskuläre Dopplermessungen bestätigt werden. Ebenso wie beim präoperativen Vergleich ergibt sich auch postoperativ ein hohes Maß an Übereinstimmung zwischen Angiographie und Duplexsonographie bei der Beurteilung des Revaskularisationsergebnisses. Im Hinblick auf die zunehmende Verwendung der Arteria thoracica interna als Bypassgefäß sollte dieses nicht invasive Verfahren zunehmend an Bedeutung gewinnen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Diastolic function – type I diabetics – echocardiography – diabetic cardiomyopathy – myocardial ischemia ; Schlüsselwörter Diastolische Funktion – Typ-I-Diabetes mellitus – Echokardiographie – diabetische Herzmuskelerkrankung – Myokardischämie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Einleitung: Da die Prognose der Patienten mit Diabetes mellitus durch die kardialen Manifestationen bestimmt wird, kommt einer frühzeitigen Erkennung eines beginnenden kardialen Endorganschadens eine besondere Bedeutung zu. Ziel dieser Studie war es zu untersuchen, ob junge asymptomatische Typ-I-Diabetiker bereits eine diastolische linksventrikuläre Funktionsstörung bei noch normaler systolischer linksventrikulärer Funktion und ein erhöhtes Arrythmierisiko aufweisen. Methodik: 92 kardial unauffällige Typ-I-Diabetiker (Alter: 25 ± 4 Jahre; Diabetesdauer 8 ± 1,1 Jahre) und 50 altersentsprechende Kontrollpersonen wurden einer echokardiographischen Untersuchung unterzogen. Patienten mit einer kardialen Grunderkrankung und/oder Manifestation eines diabetischen Spätsyndroms wurden ausgeschlossen. Mittels M-mode-Echokardiographie erfolgte die Bestimmung morphologischer Parameter und systolischer Zeitintervalle (Quotient aus Anspannungs- und Austreibungszeit; fraktionale Verkürzungsfraktion). Folgende Doppler-Indizes wurden erhoben: maximale früh- und spätdiastolische Flußgeschwindigkeit (VE; VA), E/A-Quotient, Akzelerations- und Dezelerationszeit (DT) sowie die isovolumetrische Relaxationszeit (IVRT). Resultate: Während die linksatrialen und -ventrikulären Dimensionen sowie die systolischen Funktionsparameter im Normbereich lagen, zeigte sich eine diastolische Dysfunktion mit Abnahme der frühdiastolischen Füllung (VE; 0,54 ± 0,07 m/s vs. 0,72 ± 0,04 m/s, p 〈 0,01) und dem E/A-Quotienten (0,9 ± 0,15 vs. 1,99 ± 0,22), einer Zunahme der atrialen Füllung (VA; 0,76 ± 0,05 m/s vs. 0,39 ± 0,04 m/s, p 〈 0,01) sowie einer Verlängerung der IVRT (129 ± 23 ms vs. 78 ± 6 ms, p 〈 0,01) und einer erhöhten DT (248 ± 27 ms vs. 188 ± 8 ms, p 〈 0,01) bei allen Diabetikern. Zusammenfassung: Bereits bei jungen Typ-I-Diabetikern mit normaler linksventrikulärer systolischer Funktion besteht eine diastolische Dysfunktion als Frühzeichen einer diabetischen Kardiomyopathie. Regelmäßige Echokardiographien mit Bestimmung der systolischen und diastolischen Funktionsparameter im Verlauf erscheinen sinnvoll.
    Notes: Summary Introduction: The early determination of the myocardial manifestation is of considerable importance, since the prognosis of patients (P) with insulin dependent diabetes mellitus (IDDM) is generally masked by secondary cardiac complications. The aim of this study was to investigate whether young, asymptomatic P with IDDM and persisting normal systolic left ventricular (LV) function already show a diastolic LV dysfunction. Methods: An echocardiographical examination of 92 IDDM patients (age: 25 ± 4 years) without known cardiac disease and of 50 control persons (C) of similar ages was carried out. P with a cardiac disease or long-term diabetic syndrome were excluded. Using M-mode echocardiography, morphological parameters and systolic time-intervals (fractional shortening; ejection fraction) were determined. Doppler indices were then measured: maximal early and late diastolic flow velocity (VE; VA), E/A ratio, acceleration and deceleration time (DT), isovolumetric relaxation time (IVRT). Results: Although the left atrial and left ventricular dimensions, as well as the systolic functional parameters of all P with IDDM were normal, they showed a diastolic dysfunction with a reduction of the early diastolic filling (VE; 0.54 ± 0.07 m/s vs 0.72 ± 0.04 m/s; p 〈 0.01) and the E/A ratio (0.9 ± 0.15 vs 1.99 ± 0.22; p 〈 0.01), an increase in the atrial filling (VA; 0.76 ± 0.05 m/s vs 0.39 ± 0.04 m/s, p 〈 0.01), an extension of the IVRT (129 ± 23 ms vs 78 ± 6 ms, p 〈 0.01), and an increased DT (248 ± 27 ms vs 188 ± 8 ms, p 〈 0.01). Conclusion: Even young P with IDDM, with a normal systolic ventricular function, suffer a diastolic dysfunction which serves as a marker of a diabetic cardiomyopathy. Therefore, echocardiography with measurements of systolic and diastolic functional parameters appears to be a sensible method for evaluating the course of diabetic cardiomyopathy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Internal thoracic artery graft – perrcutaneous transluminal coronary angioplasty – Doppler sonography – stress test – patency ; Schlüsselwörter Arteria-thoracica-interna-Bypass – PTCA – Doppler-Sonographie – Belastungstest – Offenheitsrate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir berichten über die PTCA einer hochgradigen Stenose des Ramus interventricularis anterior (RIVA) distal der Anastomose eines Arteria-thoracica-interna-Bypasses, wobei die Intervention via des Bypassgefäßes erfolgte. Vor und nach der perkutanen transluminalen Ballonangioplastie (PTCA) wurde eine nichtinvasive transkutane Ultraschall-Duplex-Untersuchung des Bypassgefäßes in Ruhe und unter Handgrip-Belastung mit Aufzeichnung der verschiedenen Geschwindigkeitsprofile durchgeführt. Es zeigt sich, daß nach der erfolgreichen PTCA die mittlere diastolische Flußgeschwindigkeit, welche ein Maß für den koronaren Blutfluß in diesem Bypassgefäß darstellt, sowohl in Ruhe als auch unter Belastung größer ist als vor der PTCA. Nach sechs Monaten konnte das Gefäß vor der Kontrollkoronarangiographie richtig als offen klassifiziert werden. Weiterhin wird eine Übersicht über die bisher veröffentlichten Fälle einer PTCA der Arteria-thoracica-interna-Bypassgefäße und einer PTCA von Nativgefäßen mit Verwendung der Arteria thoracica interna (ITA) als Conduit vorgestellt. Es fanden sich instgesamt 286 Interventionen bei 273 Patienten mit einer primären Erfolgsrate von 87%, die dokumentierte Restenoserate lag bei 30%, die Komplikationsrate betrug annäherungsweise 1%. Insgesamt stellt die PTCA des ITA-Bypasses bzw. die PTCA des Nativgefäßes via des ITA-Bypasses eine sinnvolle Alternative zur Reoperation dar. Bei zunehmender Verwendung der Arteria thoracica interna als Bypassgefäß und dem damit zu erwartenden Anstieg der postoperativen Interventionen kann die Ultraschall-Duplex-Untersuchung eine steigende Bedeutung in der nichtinvasiven postinterventionellen Kontrolle des PTCA-Ergebnisses diese Bypassgefäßes im Langzeitverlauf erlangen.
    Notes: Summary The report presents a transluminal angioplasty (PTCA) of a severe stenosis of the left anterior descending artery (LAD) behind the anastomosis; the internal toracic artery (ITA) graft was used as a conduit. Before and after the PTCA the changing of velocity flow patterns under rest and stress conditions with a handgrip-maneuver were measured with a noninvasive transthoracic ultrasound Doppler system. The mean diastolic velocity, which represent coronary perfusion through the ITA graft, increased after successful PTCA at rest and under stress conditions. An additional increasing of the mean diastolic velocity at rest and under stress conditions was seen after six months before the catheterization proposing no signs of restenosis. For this reason the vessel could be classified prospectively patent. This could be confirmed during coronary angiography. We also present a review of the published reports concerning PTCA of ITA grafts and PTCA of the native vessel using the ITA as a conduit. In this review 286 cardiac interventions on 273 patients with a primary rate of success of 87% could be counted, the documented rate of complication was approximately 1%. The PTCA in ITA grafts or of the native vessel via ITA grafts, respectively, represent an alternative to reoperation. The ultrasound-duplex measurements are gaining an increasing significance for the noninvasive patency rate and post-interventional monitoring of the long-term PTCA result. With the augmentation of the ITA as a coronary bypass and expected increase of postoperative interventions, a noninvasive tool is necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
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