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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 102-105 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Mechanical stapling ; Absorbable staples ; Partial gastrectomy ; Duodenal stump
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei je 10 Hausschweinen erfolgten 2/3-Magenresektionen nach B-I Bowie B-II-Roux. Die im Rahmen dieser tierexperimentellen Studie eingesetzten resorbierbaren Klammernahte auf Polyglykol-/Polylactatsäurebasis (Polysorb, Auto-Suture) gewährleisteten einen sicheren partiellen Magen- bzw. Duodenalstumpfverschluß. Makroskopisch heilten sie ohne entzüindliche Umgebungsreaktion ein. Makroskopisch zeigte die Darmwand in der Umgebung des Klammermaterials eine von mäißiger Fremdkörperreaktion begleitete Entzündung. Die von uns experimentell erhobenen Befunde ergeben keine Kontraindikation zur klinischen Erprobung resorbierbarer Klammernähte.
    Notes: Summary In two groups of pigs, 10 in each, partial gastrectomies with gastroduodenostomy (Billroth I) respectively gastrojejunostomy (Roux-en-Y) were performed. Absorbable lactomer (Polysorb, Auto-Suture) staple lines — a copolymer of glycolic acid/lactic acid —, used for the closure of the lesser curvature of the stomach and the duodenal stump, were safe. No suture dehiscence was observed. Macroscopic examination showed no major inflammatory adhesions around the staples. Microscopically inflammatory reactions around the staples in the gastrointestinal wall were found. Our results yielded no contraindication for clinical tests of absorbable sutures in gastrointestinal surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Partial gastrectomy ; Anastomotic ulcer ; Duodenogastric reflux
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Bedeutung des Gallerefluxes nach Magenresektion für die Entstehung von Anastomosenulzera wurde tierexperimentell untersucht. Hierzu erfolgten bei 45 Hausschweinen 2/3-Magenresektionen und bei 5 Tieren eine Probelaparotomie. Refluxverhütende und refluxbelastete Formen der Passagerekonstruktion Roux, 40-cm-Schlinge (n=5/10); B-II-Roux, 20-cm-Schlinge (n=3/5); B-II-Roux, 40-cm-Schlinge mit trunkulärer Vagotomie (n=1/5); B-I mit Choledochojejunostomie (n=2/10) and B-II-Roux, 40-cm-Schlinge mit Cholezystogastrostomie (n=4/5). Nach B-I-Resektion mit Gewährleistung eines mittleren duodenogastralen Refluxes (n=0110) and in der Kontrollgruppe (Probelaparotomie,n=0/5) traten keine Ulzera auf. Als Ursache der Anastomosenulzera nach refluxverhütender Rekonstruktion muß, da experimentell die basale Säuresekretion nach B-I- wie B-II-Roux-Magenresektion ausgeschaltet werden konnte, zephalisch, gastral oder intestinal stimulierte, nicht durch duodenales Refluat gepufferte Säure diskutiert werden. Die erhobenen tierexperimentellen Befunde belegen den ulkusprotektiven Charakter des postresektionellen duodenalen Refluates. Sie sprechen gegen die klinische Anwendung der refluxverhütenden Gastrojejunostomie nach Roux als primäre Rekonstruktion nach Magenresektion wegen gastroduodenaler Ulzera und für Verfahren, die einen duodenogastralen Reflux gewährleisten.
    Notes: Summary In an animal experiment the role of bile reflux in development of anastomotic ulcer after partial gastrectomy was investigated. On 45 pigs 2/3 partial gastrectomies and on 5 animals only laparotomies were carried out. The ulcer risk after reconstruction procedures with possible bile reflux was compared with reflux-free techniques. Anastomotic ulcer developed after maximal exposure of the gastric remnant to bile as well as after reflux-free reconstructions: B-II-Roux, 40 cm jejunum loop (n=5/10); B-II-Roux, 20 cm jejunum loop (n=3/5); B-II-Roux, 40 cm jejunum loop and truncal vagotomy (n=1/5); B-I and choledochojejunostomy (n=2/10); BII-Roux, 40 cm jejunum loop and Choecystogastrostomy (n=4/5). After B-I resection with medium duodeno-gastric reflux (n=0/10) and in the control group (n=015, laparotomy only) no ulcer occurred. Because basal acid output after B-I and B-II-Roux resection was reduced to O mval/h, stimulated gastric acid seems to be important in development of anastomotic ulcer. The experimental results prove the protective role of postresectional duodenogastric reflux. After partial gastrectomy for primary ulcer surgery reconstruction procedures guaranteeing duodenogastric reflux should be preferred to Roux-en-Y gastrojejunostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 376 (1991), S. 222-227 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Partial gastrectomy ; B–I partial gastrectomy ; Roux-en-Y partial gastrectomy ; Gastric emptying
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Hausschweinen wurden 2/3-Magenresektionen mit erhaltener sowie ausgeschalteter Duodenalpassage durchgeführt, die Magenentleerung szintigraphisch über 4 h gemessen und einer Vergleichsgruppe nichtresezierter Tiere gegenübergestellt. Für die halbfeste, mit 99mTc markierte Testmahlzeit fanden sich experimentell keine Hinweise für eine verzögerte Magenentleerung nach Ausschaltung der Duodenalpassage durch Roux-Rekonstruktion. B-I- and B-II-Roux-Resektion differierten in der Magenentleerung nicht. Die Längenänderung der bei der Roux-Rekonstruktion verwendeten Jejunumschlinge von 40 auf 20 cm hatte keinen Einfluß auf die Magenentleerung. Die Roux-Rekonstruktion mit trunkulärer Vagotomie führte — bei jedoch großer individueller Streubreite — im Vergleich zur B–I-Resektion zu einer Beschleunigung der Magenentleerung. Die mittlere Restaktivität im Magen betrug nach 240 min für die Kontrollgruppe (n=5) 47,8%, nach B–I-Resektion (n=5) 78,9%, nach Roux-Rekonstruktion mit 40 cm-Schlinge (n=5) 59,0%, nach Roux-Rekonstruktion mit 20 cm-Schlinge (n = 5) 38,1 % and nach Roux-Resektion mit trunkularer Vagotomie (n=4) 20,9%.
    Notes: Summary On domestic pigs 2/3 gastrectomies with retention and elimination of the duodenal passage were carried out. Postprandial gastric emptying was measured scintigraphically for 4 h and compared with a control group (laparotomy only). For the semi-solid, 99mTc-labeled test meal delayed gastric emptying after elimination of the duodenal passage by Roux reconstruction could not be shown. There was no difference in gastric emptying between B-I and Roux-en-Y partial gastrectomy. Also alteration of the length of the jejunum loop from 40 to 20 cm after Roux-en-Y reconstruction had no influence on gastric emptying. Roux reconstruction (40 cm loop) in combination with truncal vagotomy led to a non-uniform gastric emptying, but there was a statistically proven acceleration compared with B-I resection. After 240 min the mean residual intragastric activity of the control group (n=5) was 47.8%, 78.9% after B–I resection (n=5), 59% after Roux reconstruction with 40 cm jejunal loop (n=5), 38.1% after Roux reconstruction with 20 cm jejunal loop (n=5) and 20.9% after Roux-en-Y (40 cm loop) with truncal vagotomy (n = 4).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 379 (1994), S. 4-7 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Mechanical stapling ; Absorbable staples ; Partial gastrectomy ; Duodenal stump
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen eines Tierexperiments wurden resorbierbare Laktomerklammern (Polyester auf Polyglykol/Polylaktatsäurebasis) bzgl. ihrer Sicherheit und Gewebeverträglichkeit bei Magenresektionen untersucht. Bei Hausschweinen erfolgten Magenresektionen nach Billroth I (n = 10) sowie Roux-Y (n = 12) unter Einsatz resorbierbarer Klammern zum partiellen Verschluß des Magens sowie zum Duodenalstumpfverschluß. Die Nachbeobachtungszeit betrug 12 Monate. In ihrer Anwendung erwiesen sich die mit resorbierbaren Klammern bestückten Nahtgeräte bzw. die resultierenden linearen Nahtreihen als technisch unproblematisch und sicher. Bei einem von 22 Tieren (4,5%) trat früh-postoperativ eine Insuffizienz im Bereich der kleinen Magenkurvatur auf. Makroskopisch verursachte das eingesetzte Klammermaterial keine übermäßige Umgebungsreaktion. Mikroskopisch ließ sich nach 12 Monaten die komplette Resorption des Klammermaterials nachweisen, ohne daß eine stärker ausgeprägte Narbenbildung zu verzeichnen war. Die erhobenen experimentellen Befunde ergaben keine Kontraindikation zur klinischen Anwendung resorbierbarer Klammernähte im Bereich des Gastrointestinaltraktes, wobei die vom Hersteller angekündigte Verkleinerung der Klammern vorteilhaft sein dürfte.
    Notes: Abstract In animal experiments with a 12-month follow-up, the safety and compatibility of absorbable staple lines following gastrointestinal surgery were analysed. In two groups of pigs, partial gastrectomies with gastroduodenostomy (Billroth I, n = 10) or gastrojejunostomy (Roux-en-Y, n = 12) were performed, and Lactomer — a copolymer of glycolic acid and lactic acid — staple lines were used for closure of the lesser curvature of the stomach and the duodenal stump. Application of the staple lines caused no problems and was safe. In 1 of the 22 pigs, which died of an ileus 9 days postoperatively a suture dehiscence (4.5 %) at the lesser curvature of the stomach was observed. Macroscopic examination showed no major inflammation around the staples. Microscopically complete absorption of the Lactomer staples without extensive scarification in the gastrointestinal wall could be demonstrated 12 months postoperatively. Our results yielded no contraindications for the clinical use of absorbable staple lines in gastrointestinal surgery. The manufacturer has given advance notice of smaller staples, which it is considered will be an advantage.
    Type of Medium: Electronic Resource
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