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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Small cell bronchogenic carcinoma ; Induction therapy ; Maintenance ; Remission rate ; Survival ; Kleinzelliges Bronchialkarzinom ; Induktionsbehandlung ; Erhaltungstherapie ; Remissionsraten ; Überlebenszeiten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seit Juli 1978 wurden 103 Patienten mit inoperablem kleinzelligem Bronchialkarzinom mit der Zytostatikakombination Adriamycin, Cyclophosphamid und Vincristin (ACO) behandelt. Im Stadium „limited disease“ (n=64) erfolgte während des zweiten Chemotherapiekurses eine prophylaktische Schädelbestrahlung, nach dem vierten eine konsolidierende thorakale Bestrahlung. Nach Erreichen einer kompletten Remission erhielten die Patienten prospektiv randomisiert Etoposid oder keine weitere spezifische Therapie. Ein objektives Ansprechen konnte bei 88/100 auswertbaren Patienten erzielt werden. Im Stadium „limited disease“ fanden sich 72%, im Stadium „extensive disease“ nur 33% komplette Remissionen. Im Stadium „limited disease“ betrug die hochgerechnete mediane Überlebenszeit 15,8, im Stadium „extensive disease“ 9,3 Monate (p〈0.005). Es leben noch 29 Patienten, 4 rezidivfrei länger als 24 Monate. Patienten mit kompletter Remission hatten eine statistisch signifikant (p〈0.001) längere Überlebenszeit als Patienten mit geringerem Ansprechen. Regelmäßig traten gastrointestinale und hämatologische Nebenwirkungen auf, drei Patienten starben während der Induktionsphase an Infektionen. Die kurzzeitige Induktionsbehandlung verbesserte jedoch den Krankheitsverlauf subjektiv und objektiv. Bisher ist kein positiver Effekt der zyklischen Etoposid-Gabe nach ACO festzustellen.
    Notes: Summary Since July 1978 one hundred and three consecutive patients with unresectable small cell bronchogenic carcinoma were treated with a combination of doxorubicin, cyclophosphamide and vincristine (ACO). In limited disease patients (64) the second chemotherapy course was followed by prophylactic cranial irradiation, the fourth by irradiation towards primary disease sites. Complete responders were randomised to either receive etoposide or no further maintenance therapy. Objective responses were reached in 88/100 evaluable patients, with 72% of complete remissions in limited-stage disease and 33% in extensive disease, respectively. The actuarial median survival time for limited disease patients was 15.8 months compared to 9.3 months in extensive disease (p〈0.005). 29 of the 100 patients remain still alive, 4 for more than 24 months without disease recurrence. The survival advantage of patients reaching complete remissions relative to those who did not is highly significant (p〈0.001). Acute gastrointestinal and hematological side effects were common, with possibly three drug-related deaths from infections during transient granulocytopenia (mean nadir: 600–900 cells/mm3). The present induction regimen using only four courses of chemotherapy produces high complete remission rates on roentgenography and bronchoscopy and improved survival in the majority of patients. Thus far any effectiveness of etoposide-maintenance therapy following ACO could not be substantiated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 547-547 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic aorto-iliac occlusions ; 4 morphological-types of occlusion ; Choice of procedure ; Late results after 1 - 20 years ; Chronische aorto-iliacale Verschlüsse ; 4 Verschlußtypen ; Wahl des Operationsverfahrens ; Spätergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Segmentverschlüsse (Typ I) werden durch Ausschälplastik, diffuse Veränderungen an Aorta und Beckenarterien (Typ II) durch einen Bifurkationsbypass, auf die Aortenbifurkation begrenzte Veränderungen (Typ III) durch Ausschälplastik und der hohe Aortenverschluß (Typ IV) nach Desobliteration des infrarenalen Aortensegments durch einen Bifurkationsbypass korrigiert. Nach 1-20 Jahren zeigt die Thrombendarteriektomie (n = 617) eine Erfolgsquote von insgesamt 87,7 % und der Bifurkationsbypass (n = 555) von insgesamt 88.4%.
    Notes: Summary Uni- or bilateral isolated obstructions of the iliac arteries (type I) or those localized to the aortic bifurcation (type III) are treated by endarterectomy. Diffuse lesions of the aorta and iliac vessels (type II) and aortic occlusions up to the renal arteries (type IV) are corrected by a bifurcation bypass. Between 1959 and 1978, 617 cases were treated by endarterectomy and 555 by bypass grafting. After 1-20 years, 87.7% of the dseobliterated arteries and 88.4% of the bifurcation grafts are patent.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 350 (1980), S. 185-189 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Supraaortic occlusions ; Late results of reconstructive surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Als Spätergebnisse 1–16 Jahre nach Desobliteration einer Carotisstenose im Stadium I bleiben 97,8% der Patienten asymptomatisch, nach Korrektur eines Stadium II sind 79,3% völlig beschwerdefrei und 13,0% deutlich gebessert. Nach operativer Behandlung des frischen Schlaganfalls finden sich als Spätergebnis 20% geheilt und 70% gebessert. Im Defektstadium nach durchgemachtem Schlaganfall werden keine weiteren neurologischen Ausfälle beobachtet. Nach Eingriffen an den anderen Aortenbogenästen zeigen sich in 92,5% überzeugende Langzeitergebnisse.
    Notes: Summary Internal carotid endarterectomy is an effective and longlasting means of preventing cerebrovascular accidents. After 1–16 years it was entirely successful in 97.8% of asymptomatic patients; 79.3% of patients with transient ischemic attacks experienced no further symptoms, 13% were improved. In patients with acute stroke 20% were cured, 70% improved, and 10% unchanged. The follow-up of patients with completed stroke yielded no further neurological deficit. The late results 1–14 years after reconstruction of the other supraaortic vessels were good in 92,5% of cases.
    Type of Medium: Electronic Resource
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