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  • 1
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Depuis 1972, nous utilisons, après gastrectomie totale, un nouveau type de néogastre mis au point dans notre laboratoire. La reconstruction est faite en interposant, en termino-terminale entre l'oesophage et le duodénum, une anse jéjunale isopéristaltique de 25 cm suivie d'une anse jéjunale inversée, antipéristaltique, de 10 cm. L'anse inversée agit comme un néopylore: l'anse proximale isopéristaltique se vide plus lentement et de façon intermittente. Nous avons utilisé ce montage dans 31 cas, avec 1 décès postopératoire et 4 lâchages (non mortels) de l'anastomose oesojéjunale. Le recul postopératoire le plus long est de 4 ans. La cinéradiographie, l'endoscopie et les tests d'absorption des graisses ont montré que la fonction du néogastre est très satisfaisante. Nos résultats encourageants, tant en expérimentation qu'en clinique, indiquent que cette nouvelle technique possède de nombreux avantages. Le confort des malades est meilleur parce que la digestion et l'absorption alimentaires sont améliorées et que les séquelles usuelles post-gastrectomie sont rares ou absentes. Nous utilisons ce type de néogastre en routine dans les gastrectomies curatives pour cancer.
    Notes: Abstract Since 1972 we have used a new type of gastric replacement following total gastrectomy that was developed experimentally in our laboratory. The reconstruction is done by end-to-end interposition between the esophagus and duodenum of a proximal 25 cm isoperistaltic jejunal segment and a distal 10 cm antiperistaltic (reversed) jejunal segment. The reversed segment acts as a substitute for the pylorus, causing delayed and intermittent emptying of the above proximal isoperistaltic segment. To date we have performed this operation in 31 patients, with only 1 postoperative death and nonfatal anastomotic leakage at the esophagojejunal junction in 4 patients. The longest postoperative observation period has been more than 4 years. The function of the gastric substitute has been found to be very satisfactory by cineradiography, endoscopy, and fat absorption tests. Based on our encouraging experimental and clinical experience, it is concluded that this new method of gastric replacement has many advantages over other methods. The quality of life of patients treated in this way has been better, since digestion and absorption have been improved and many of the typical postgastrectomy sequelae have been reduced or eliminated. This type of reconstruction is now being used routinely in our clinic in curative resections for gastric cancer.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 43-46 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Surgical technique ; Wound infection ; Wundinfektion ; Operationstechnik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wundinfektionen nach aseptischen Operationen steigen mit der Dauer des präoperativen Krankenhausaufenthaltes. Präoperative Hautrasur des Operationsgebietes erhöht, chemische Epilation senkt die Infektrate. Die Anwendung der Diathermie verdoppelt sie, Drainagen steigern sie, wenn sie durch die Operationswunde herausgeleitet werden. Bei längerer Dauer der Operation sowie bei Eingriffen zur Nachtzeit sind Infektionen vermehrt. Entscheidend ist gewebeschonendes, zeitsparendes Operieren. Die Bedeutung von Nahtmaterial und Nahttechnik tritt dagegen zurück.
    Notes: Summary Wound infection after aseptic operations increases with length of preoperative hospital stay. Shaving of operation site increases, chemical depilation decreases rate of infection. Use of diathermy doubles infection rate. Drainage increases it, when brought out through the wound itself. Duration and time of operation influence infection rate. The most important factor is tissue sparing and time saving technique. Suture material seems to be of less importance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 63-64 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 82 (1975), S. 79-84 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Experimentelle und pathologisch-anatomische Untersuchungen haben gezeigt, daß die posttraumatische Fetteinschwemmung ein regelmäßig nach Unfällen vorkommendes Ereignis ist, dem erst dann eine pathogenetische Bedeutung zukommt, wenn ein schwerer Volumenmangel zur schockspezifischen Vasomotion geführt hat. Die disseminierte intravasale Gerinnungsstörung schafft dann gemeinsam mit den veränderten physikalischen Eigenschaften des Blutes und der Irritation der terminalen Strombahn die Voraussetzung für die Fettembolie. Dem morphologischen Bild einer massiven posttraumatischen Fettembolie liegt damit ein Summationseffekt synergistisch wirkender Veränderungen zugrunde. Dabei kann den Fettemboli — als einem Epiphänomen des posttraumatischen Schocks — die Bedeutung einer additiven Komponente zukommen.
    Notes: Summary Experimental and pathologic-anatomical investigations showed, that the post-traumatic entry of fat into the vessels is a regular occurrence after accidents which is of no consequence, unless a heavy hypovolemic situation has induced a “shock-specific vasomotion”. The condition for fat embolism is produced by the disseminated intravascular coagulation, common with the physical changes in blood, and the irritation of the terminal capillaries. The morphological picture of a massive post-traumatic fat embolism, therefore is to appreciate as an effect of accumulation of synergistic factors which induced the changes. Nevertheless, fat emboli could have the importance of an additive component—as an epiphenomenon of posttraumatic shock.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 586-586 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Recurrent ileus of small intestine ; Decompression by enterotomy ; Peritonitis ; Enterostomy ; Dünndarm-Ileus-Rezidiv ; Decompression durch Enterotomie ; Peritonitis ; Enterostoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ist beim Rezidiv eines Dünndarmileus eine Operation erforderlich, wird deren Vorgehen entscheidend davon abhängen, ob es sich um einen mechanischen, paralytischen oder gemischt mechanisch paralytischen Ileus handelt. Beim mechanischen Ileus sind neben der Beseitigung der Obstruktion die Darmabsaugung über eine Enterotomie und zur Rezidivprophylaxe die Darmschienung durch eine Sonde probate Operationsverfahren. Beim peritonitisbedingten, paralytischen Dünndarmileusrezidiv jedoch sollte die Indikation zur Stomaanlage großzügig gestellt werden.
    Notes: Summary In case of an operation in recurrent ileus of the small intestine its operative proceeding is dependent on the cause of ileus being mechanical, paralytic or mixed mechanoparalytic. In mechanical ileus, beside removal of the obstruction, decompression by an enterotomy or using a splint with a Miller-Abbot-tube is mostly sufficient. The recurrent paralytic ileus caused by peritonitis however warrants in most cases the construction of a stoma, as this method is able to relieve advanced intestinal paralysis safest and fastest.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 344 (1977), S. 195-205 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastrectomy ; Early complications ; Early mortality ; Artifical stomach formation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In den Jahren 1959–1976 wurden an der Chirurgischen Klinik der Universität Tübingen 183 Gastrektomien wegen Magenkrebs durchgeführt. Die durchschnittliche Operationsletalität lag bei 19,1%, postoperative Komplikationen traten in 41 % der Fälle auf. Die häufigste Todesursache war die oesophageale Anastomoseninsuffizienz. Die beiden hauptsächlich angewandten Verfahren, die Dünndarminterposition nach Longmire-Gütgemann und die Oesophagojejunostomie mit Braunscher Fußpunktanastomose unterscheiden sich erheblich in der Komplikations- und Letalitätsrate. Die Dünndarmzwischenschaltung erweist sich bei nahezu identischen prä- und intraoperativen Risikofaktoren mit einer Operationsletalität von 4,4 % und deutlich kleinerer Anastomoseninsuffizienz-Gefährdung der technisch einfachen Oesophagojejunostomie überlegen. Es ist demnach die sogenannte Ersatzmagenbildung bei Gastrektomie nicht nur wegen der besseren Spät-, sondern auch wegen der besseren Frühergebnisse anderen operativen Methoden der Wiederherstellung der Darmpassage vorzuziehen.
    Notes: Summary From 1959–1976, 183 gastrectomies were performed in the Chirurgische Klinik of the University of Tübingen, for gastric carcinoma. The average mortality for the operations was 19.1 %, postoperative complications occurred in 41 % of the cases. The most frequent cause of death was failure of the oesophageal anastomoses. The two methods most commonly used, Longmire-Gütgemann's interposition of small intestine and oesophagojejunostomy with Braun's anastomosis, differ considerably in the complication rate and mortality. The interposition of small intestine, with almost identical preoperative and intraoperative risk factors, an operative mortality of 4.4 % and distinctly less danger of anastomotic failure was shown to be superior to the technically simple oesophagojejunostomy. The formation of an “artificial stomach” in gastrectomy is therefore to be preferred to all other surgical methods of reconstruction of the intestinal passage, not only because of the better late results but also because of the better early results.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 343 (1977), S. 107-112 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Burns ; Magnesium-metabolism ; Zinc-metabolism ; Traumatic shock
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach einem Verbrennungstrauma zeigen die Bioelemente Magnesium und Zink ein analoges Verhalten. In der initialen Phase kommt es durch Zerstörung der cellulären und subcellulären Kompartimentierung zu einem Austritt der Elemente mit dem Resultat erhöhter Serumspiegel. Während der katabolen Phase tritt durch Ausscheidung über den Urin, Verlust durch das Wundsekret und Demarkation des nekrotischen Gewebes ein Mangelsyndrom auf. Auf der anderen Seite ist in der anabolen Phase der Wundheilung ein erhöhter Bedarf an Magnesium und Zink gegeben. Aus diesen Gründen erscheint eine Substitutionsbehandlung bei nachgewiesenem Mangel ratsam.
    Notes: Summary After a thermal trauma similar changes of Mg and Zn levels in serum are observable. During the initial period of shock the concentration of both elements increases as a consequence of damage of cellular and subcellular compartments. During the catabolic phase a deficiency syndrome occurs as a result of renal excretion, loss through the wound secretion, and demarcation of necrotic tissue. On the other hand increasing requirements of Mg and Zn appear because of the anabolic process of wound healing. From these reasons a substitution of both elements is recommendable in all cases of proved deficiency after burns.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastrectomy, total ; Replacement, gastric ; Jejunal interposition ; Intestinal segments, reversed ; Gastrektomie ; Magenersatz ; Jejunuminterposition ; Dünndarmgegenschaltung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ersatzmagenbildung erfolgte durch termino-terminale, isoanisoperistaltische Jejunuminterposition zwischen Oesophagus und Duodenum. Das gegengeschaltete Segment wirkt als funktionelles Passagehindernis — dadurch gute Reser voirfunktion. Die Methode wurde bislang bei 12 Patienten ohne postoperative Letalität angewandt. Das Verfahren weist hinsichtlich Speicherfunktion, Nahrungsverwertung und subjektivem Befinden der Patienten deutliche Vorteile gegenüber anderen Methoden des Magenersatzes auf, so daß der gering größere operationstechnische Aufwand gerechtfertigt erscheint.
    Notes: Summary Gastric replacement was performed by means of end-to-end interposition of two iso-anisoperistaltic jejunal segments between esophagus and duodenum. The reversed segment acts as a pyloric substitute, so that a good reservoir function is attained. The operation has so far been performed in 12 patients, with no postoperative deaths. This new method of gastric replacement has many advantages over other methods, especially in terms of intestinal absorption, storage capacity, and long-term well-being of the patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 391-392 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 321-322 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thrombosis ; Thromboembolism, prophylaxis and therapy ; Thrombose ; Thromboembolie ; Prophylaxe und Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: ZusammenfaBung 1/3 aller chirurgischen Patienten erkrankt an einer tiefen Venenthrombose. Nach Traumen der unteren Extremitäten wird die Häufigkeit von Thrombosen auf 65 % geschätzt. Die meisten Thrombosen werden klinisch gar nicht manifest. 92% der tödlichen Lungenembolien entstammen einer klinisch stummen Thrombose. Die ideale Prophylaxe soll die unerwünschten Auswirkungen einer Operation oder Verletzung auf die Gerinnung ausgleichen, ohne den Patienten durch erhöhte Blutungsneigung zu gefährden. Die Behandlung des Themas soll Klarheit über die derzeitigen Erfolge und Risiken der Thromboembolie-Prophylaxe und -therapie bringen.
    Notes: Summary One-third of all surgical patients develop a deep phlebothrombosis. This frequency of thrombosis after injuries of the lower extremities is estimated at 65 %. Most of the thromboses do not become clinically manifest. Ninety-two percent of all fatal pulmonary embolisms originate from a clinically inapparent thrombosis. The ideal prophylaxis should compensate for the undesired effects of an operation or injury on the coagulation system, without subjecting the patient to the danger of elevated tendency to bleed. The discuBion of this subject should help to clarify the present succeBes and risks of thromboembolism prophylaxis and therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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