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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 52 (1974), S. 305-317 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Alkaline leukocyte phosphatase ; Bone marrow biopsy ; Folic acid level ; Histamin level ; Immunoglobulins ; Myeloid metaplasia ; Myelofibrosis — clinical findings ; — course ; — experimental reproduction ; Myelosclerosis ; Alkalische Leukocyten-Phosphatase ; Bekkenkamm-Biopsie bei OMF ; Folsäure-Spiegel bei OMF ; Histamin-Spiegel bei OMF ; Immunglobuline bei OMF ; Myeloide Metaplasie ; Osteomyelofibrose — klinischer Befund ; — Verlauf ; — tierexperimentelle Erzeugung ; Osteomyelosklerose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei der Osteomyelofibrose handelt es sich z.T. um autonom-proliferative Erkrankungen, z.T. um zu Nekrosen und terminaler Fibrosierung führende, durch unbekannte Stimuli ausgelöste Knochenmarks-Prozesse. Diese zweite Entstehungsmöglichkeit wird u.a. durch tierexperimentelle Untersuchungen gestützt, die die Entwicklung von generalisierten Markfibrosen bei rezidivierenden Antigen-Antikörper-Reaktionen zeigen. Díese durch die Trias „Markfibrose (evtl. mit Knochenumbau), extramedulläre Blutbildung und erythroleukämisches Blutbild“ charakterisierte Krankheitsgruppe zeigt im Einzelfall weite Unterschiede hinsichtlich der klinischen Befunde, der Labor-Untersuchungen und des Verlaufs. So ist eine sichere Diagnose nur durch die histologische Knochenmarks-Untersuchung möglich, die gelegentlich die Abgrenzung proliferativer Krankheitsformen gegenüber reaktiv-nekrotisierenden Markprozessen gestattet. Bemerkenswerterweise sind in über der Hälfte der Fälle die Immunglobuline (in der Regel γ-G-Globuline) vermehrt. Bei der Therapie werden die Indikationen zur Splenektomie hervorgehoben, während Cytostatika oder Corticoide nur ausnahmsweise Verwendung firden.
    Notes: Summary A survey is presented on the theories concerning the nosology as well as the clinical and laboratory findings in myelofibrosis. In some cases the disease is a proliferative process, while in others necrosis of myeloid tissue is provoked by unknown stimuli and terminates in fibrosis of the marrow. This concept is underscored by experimental studies which show generalized marrow fibrosis in rabbits during repeated antigen-antibody reactions. Clinical and laboratory findings as well as the course vary widely from one case to the other. Histological examination of a marrow biopsy is essential for the diagnosis; the histological pattern sometimes allow to distinguish between proliferative and reactive-necrotizing forms. The immunoglobulins (mostly γ-G-globulins) are elevated in more than 50% of the cases, which together with sometimes positive findings of antibodies against collagen point in the direction of an inflammatory process. In therapy the indications of splenectomy are stressed, whereas cytostatic drugs or corticoids are used only in selected cases.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 39 (1979), S. 141-145 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Alkalische Leukozytenphosphatase (ALP) ; maligne Erkrankungen ; Metastasen ; Leukocyte alkaline phosphatase (LAP) ; Malignant disease ; Metastases
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The leukocyte alkaline phosphatase (LAP) levels were determined in 183 patients with malignant diseases and 71 normal controls. The median LAP scores were 64 units (range 0 to 290) for the patients and 55 (range 2 to 158) for the controls, respectively, and no significant difference could be established. When analyzed according to primary malignancy, only in patients with Hodgkin's disease (n = 14) was the median value higher than normal (p 〈 0.001). In patients with distant metastases (n = 48), higher LAP levels were demonstrated (M = 76, range 21 to 290) as compared to patients with no evidence of metastases (M = 53, range 0 to 229), (p 〈0.01). Thus, LAP activity has very limited value in the diagnosis of malignancies. Its elevation in the presence of malignant disease might, however, indicate metastases.
    Notes: Zusammenfassung Bei 183 Patienten mit malignen Erkrankungen und 71 Kontrollpersonen wurde der ALP-Index untersucht. Der Median für die Patienten war 64 (range 0–290) und für die Kontrolle 55 (range 2–158). Dieser Unterschied ist jedoch statistisch nicht signifikant. Bei der Analyse der ALP-Indices nach Tumorgruppen konnte eine signifikante Erhöhung des ALP-Index nur bei Morbus Hodgkin (n = 14) festgestellt werden (p 〈0,001). Der ALP-Index war auch bei Patienten mit Metastasen (n = 48) (M = 76, range 21 zu 290) im Vergleich zum ALP-Index bei Patienten ohne Metastasen (n = 118, M = 53 range 0–229) erhöht (p 〈0,01). Die ALP-Aktivität hat also nur einen beschränkten Wert in der Diagnostik bei malignen Erkrankungen. Eine Erhöhung kann jedoch auf das Vorliegen von Metastasen hinweisen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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