Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Prospective study ; selective vagotomy ; pyloroplasty ; antrectomy (BI or BII) ; choice of surgical treatment ; secretory tests ; Prospektive Studie ; selektive Vagotomie ; Pyloroplastik ; Antrektomie (BI oder BII) ; Operationsauswahl ; Sekretionsteste
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine prospektive, kontrollierte Studie über eine standardisierte Operationsauswahl und Operationstechnik der selektiven Vagotomie wurde an 65 Patienten mit kompliziertem und unkompliziertem chronischem Duodenalulcus durchgeführt. Operationstechnik, Ziel, Vorbereitung und Durchführung der Studie, Operateure und Nachuntersucher, Patientenauswahl und die Methoden der Nachuntersuchung werden im Detail beschrieben. In einem Zeitraum von 6–12 Monaten postoperativ wurden 60 Patienten nachuntersucht, 4 Patienten waren verstorben, 1 Patient nicht auffindbar. Die operative Letalität betrug 0%, intra- und postoperative Komplikationen wurden bei 2 bzw. 15% der Patienten beobachtet, 2 Rezidive wurden festgestellt. Das klinische Allgemeinbefinden war bei 85% der Patienten gut, bei 93% befriedigend. Leichte Diarrhoen wurden bei 8%, schwere in keinem Fall beobachtet. Dumping trat dagegen in 30% der Fälle auf, war aber immer nur geringfügig. Positive Insulinteste nach verschärften Hollander-Kriterien wurden in 27% der Fälle gefunden. Die Basalsekretion wurde um 83–98% reduziert, die mit Pentagastrin maximal stimulierte Sekretion um 51% nach Vagotomie und Pyloroplastik, um 87% nach Vagotomie und distaler Antrektomie (BI) und um 95% nach Vagotomie und Antrektomie (BII). Die vorgelegte prospektive Studie stellt den ersten Teil einer Untersuchung dar, die zur Beurteilung verschiedener Vagotomieformen in der chirurgischen Therapie des chronischen Duodenalulcus herangezogen werden soll. Die Frühergebnisse dieser Studie rechtfertigen aber vorläufig die Empfehlung einer individuellen Anwendung der selektiven Vagotomie in Kombination mit Drainageoperation oder Antrektomie.
    Notes: Summary A prospective, controlled study on a standardized selection procedure of patients for the surgical treatment and on a standardized operation technique of selective vagotomy was carried out with 65 patients suffering from chronical uncomplicated or complicated duodenal ulcer. The operation technique, the aim, preparation and performance of the study, the designation of operators and investigators for the follow-up, the selection of patients for surgical treatment as well as the methods for measuring pre- and postoperatively various clinical and clinical chemical parameters are described in detail. The first follow-up was performed 6 to 12 months following surgical treatment in 60 patients. 4 patients died in the meantime, 1 patient could not be controlled because of an unknown new address. The operative mortality was 0%, intraoperative and postoperative complications were observed in 2 and 15% of the patients, whereas recurrent ulcers were found in 2 cases. The overall assessment of the clinical condition according to a modified classification of Visick was good in 85% and satisfactory in 93% of the patients. Mild diarrhoea was observed in 8%, severe diarrhoea in none and mild dumping in 30% of the patients. Positive insulin tests according to the criteria of Hollander were observed in 27% of the cases, but only in 7% were there early positive tests according to Ross and Kay. Depending on the drainage procedure, the basal secretion was reduced by 83–98%, the pentagastrin stimulated maximum secretion by 51–95%. This prospective controlled study was a preliminary investigation completed by another trial, in which two operative techniques for the treatment of chronical duodenal ulcer will be compared. The early results of our study, however, are in favour of the concept of an individually adapted treatment with selective vagotomy in duodenal ulcer.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...