ISSN:
1435-2451
Keywords:
Ingestive cauterization
;
Guide line for emergency treatment
;
Ingestive Verätzung
;
Behandlungsrichtlinien bei Erstversorgung
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Die Behandlungsrichtlinien für ingestive Verätzungen basieren auf klinischen und endoskopischen Parametern: Gruppe 1 (bei endoskopisch negativem Befund): konservatives Vorgehen, Infusion, Antacida, Antibiotica; Gruppe 2 (Magenschleimhautverdtzung): Laparotomie mit „geschlossener Magenspülung”; Gruppe 3 (Verätzung von Magen alleine): Gastrektomie mit Oesophago-Jejunostomie; Gruppe 4 (Verätzung von Magen und distalem Oesophagus): Gastrektomie mit Verschluß des Oesophagus und Duodenalstumpfes (Jejunumerndhrungsfistel); Gruppe 5 (Schädigung des gesamten Oesophagus und Magens) Gastrektomie, Oesophagektomie (Jejunumerndhrungsfistel). Letalität: konservativ (Gruppe 1: 0 %), operativ (Gruppe 2–5: 50%).
Notes:
Summary The guide line for treatment of ingestive cauterization is based on clinical and endoscopic parameters group I (endoscopical negative findings): classical treatment; group 2 (burning of the gastro mucosa): laparotomy and closed stomach lavage; group 3 (severe cauterization of stomach alone): gastrectomy with esophago-jejunostomy; group 4 (cauterization of stomach and distal esophagus): gastrectomy with closing of esophagal and jejunum stump (jejunal feeding fistula); group 5 (damage of the whole esophagus and stomach): gastrectomy, esophagectomy (jejunal feeding fistula). Mortality: classical treatment (group 1: 0%), surgical therapy (groups 2–5: 50%).
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01287080
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