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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 381 (1996), S. 82-87 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bone distraction ; Segmental transport ; Corticotomy ; Bone defect ; Open fracture ; Complications ; Limb lengthening
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Unterschenkeldefekten 〉4 cm ist eine Spongiosaplastik oder Rippenspananlage zur Überbrückung nicht mehr ausreichend, so daß wir in diesen Fällen seit 1988 eine Kallusdistraktion nach Ilisarov mit externer Fixierung durch Implantate der AO/ASIF durchführen. Bis zum 1. B. 1995 wurden 15 Patienten mit Unterschenkeldefektfrakturen mit der Kallusdistraktion behandelt. Die durchschnittliche Defektgröße betrug 7 cm, so daß über 1 m Röhrenknochen erzeugt werden konnte. Es handelte sich um 11 Männer und 4 Frauen im Durchschnittsalter von 21,3 Jahren. Bei den Defekten war 3mal eine Knochenresektion bei Tumoren erfolgt und 12mal eine zweit- oder drittgradig offene Fraktur vorausgegangen, davon 6mal mit begleitender Osteomyelitis. Im Mittel waren 5,3 Operationen zum Aufbau erforderlich. Die Komplikationsrate betrug 53% bei einer Behandlungszeit von durchschnittlich 1 Jahr. Bei allen abgeschlossenen Behandlungen waren die Endergebnisse exzellent und gut. Eine Amputation konnte in allen Fällen vermieden werden. Kontraindikation bei Anwendung dieses Verfahrens ist eine fehlende Mitarbeit des Patienten. Durch die Kallusdistraktion besteht eine realistische Chance des Extremitätenerhalts bei schwerem Weichteil- und Knochenschaden. Durch die komplette körperliche Reintegrationsmöglichkeit bei erhaltener Extremität kann eine hohe Motivation bei den Patienten erreicht werden.
    Notes: Abstract In open tibial fractures with defects over 4 cm, spongiosaplasty is considered to be insufficient. Since 1988 we have tried to apply Ilisarov's ideas of callus distraction in combination with modern external fixation devices and AO/ASIF implants. By August 1995, 15 patients with severe tibial fractures had been treated. The bone defect averaged 7 cm. Thus, more than 1 m of tubular bone was produced. Eleven male and 4 female patients, averaging 21.3 years in age, were given this treatment. The defect was caused by resection of a malignancy in 3 cases and a second- or third-degree open fracture in 12 cases, accompanied by osteomyelitis in 6 cases. Reconstruction required an average of 5.3 operations. The complication rate was 53%, and the median duration of treatment was about 1 year. The final results were excellent or good. Amputation could be avoided in all instances. This treatment is contra indicated if the patient exhibits a lack of compliance. There is a realistic chance of salvaging the limb in cases of severe soft tissue and bone defects. In terms of economical considerations, this treatment is cost effective. Physical integrity and mobility without aid is the important motivation for these patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1619-7089
    Keywords: Manganese ; Positron emission tomography ; Tracer kinetic modeling ; Myocardial perfusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract There is a need for a quantitative myocardial perfusion agent that does not require an on-site cyclotron. Early studies with manganese demonstrated that this trace metal is of potential use for myocardial imaging.52mMn can be produced in a52Fe-52mMn generator and is suitable for positron emission tomographic (PET) imaging. The purpose of this study was to evaluate52mMn with regard to its potential to quantitatively assess myocardial perfusion. Dynamic PET imaging was performed in six pigs with various doses of dipyridamole to increase blood flow. Retention (R) and model-basedK 1 values were correlated with microsphere blood flow. The models consisted of one (K 1,k 2) and two (K 1,k 2,k 3) tissue compartments. Anterior, lateral and septal regions showed a good myocardium-to-background ratio; the evaluation of the inferior wall was impaired by high liver uptake. Linear regression yielded the following equations:K 1=1.152 flow+0.059 (r=0.92),R=0.069 flow+0.034 (r=0.84). Based on these regressions,K 1 increased 2.7-fold andR 2.6-fold in the examined flow range of 0.5–2 ml/min/g (fourfold increase), demonstrating an underestimation of higher flow rates by both measures. It is concluded that52mMn allows the qualitative assessment of myocardial perfusion but does not meet the requirements of a quantitative myocardial perfusion agent.
    Type of Medium: Electronic Resource
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