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    Digitale Medien
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    Springer
    Der Orthopäde 25 (1996), S. 302-307 
    ISSN: 1433-0431
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Hallux valgus ; Distaler Weichteilrelease ; Proximale metatarsale Osteotomie ; Pathologische Anatomie ; Chirurgische Technik ; Postoperatives Management ; Key words Hallux valgus ; Distal soft tissue procedure with proximal metatarsal osteotomy ; Pathologic anatomy ; Surgical technique ; Postoperative management
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary Correction of the hallux valgus deformity is dependent upon recognition of the specific anatomic deformity, followed by selection of a procedure that addresses the specific deformity. A hallux valgus deformity with a subluxated metatarsophalangeal joint has a soft tissue and bony component, both of which need to be corrected, or a recurrence may result. The distal soft tissue procedure addresses the lateral soft tissue contracture by releasing the adductor hallucis, lateral joint capsule and transverse metatarsal ligament. The capsule is medially elongated and the medial eminence needs to be excised. When metatarsus adductus is present, a proximal metatarsal osteotomy should be carried out to correct the bony deformity. If the intermetatarsal angle is not corrected adequately, a recurrence of the hallux valgus is likely since a soft tissue procedure alone could not be expected to correct the bony deformity created by the increased intermetatarsal angle. Postoperatively the correction needs to be supported with a firm compression dressing for 8 weeks to be sure the corrected alignment is maintained until healing of the soft tissues and osteotomy occurs.
    Notizen: Zusammenfassung Die Korrektur der Hallux-valgus-Deformität ist abhängig davon, daß die spezifische anatomische Deformität erkannt wird, und daß ein Operationsverfahren gewählt wird, das auf die spezifische Deformität Bezug nimmt. Eine Hallux-valgus-Deformität mit Subluxation im Metatarsophalangealgelenk hat eine Weichteil- und knöcherne Komponente und wenn nicht beide korrigiert werden, ist mit einem Rezidiv zu rechnen. Der distale Weichteileingriff korrigiert die laterale Weichteilkontraktur durch Release des M. adductor hallucis, der lateralen Gelenkkapsel und des Lig. intermetatarsale transversum. Die mediale Kapsel ist ausgeweitet und die mediale Pseudoexostose muß abgetragen werden. Bei einem Metatarsus abductus (Metatarsus primus varus) ist eine proximale metatarsale Osteotomie notwendig, um die knöcherne Deformität zu korrigieren. Wenn der Intermetatarsalwinkel nicht ausreichend korrigiert wird, ist ein Rezidiv des Hallux valgus wahrscheinlich, da der Weichteileingriff allein die knöcherne Deformität, die durch den erhöhten Intermetatarsalwinkel verursacht ist, nicht korrigieren kann. Postoperativ muß die Korrektur mit einem festen Kompressionsverband für 8 Wochen in Korrekturstellung fixiert werden, um sicherzustellen, daß die korrigierte Stellung so lange gehalten wird, bis die knöcherne und Weichteilheilung eingetreten ist.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 2
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    Springer
    Archives of dermatological research 271 (1981), S. 367-372 
    ISSN: 1432-069X
    Schlagwort(e): Tattooing ; Foreign body reaction ; Giant cell formation ; Tatauierung ; Fremdkörperreaktion ; Riesenzellbildung
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Bei Tatauierungen lassen sich elektronenmikroskopisch in den ersten 27 Tagen morphologische Zeichen einer Fremdkörperreaktion nachweisen. In der akuten leukocytären Phase und der anschließenden histiocytär-makrophagischen Phase werden die chemischen Zusatzstoffe der Tusche beseitigt. Nach 14 Tagen lagern sich Makrophagen aneinander und konfluieren allmählich zu Riesenzellen.
    Notizen: Summary Electron-microscopic evidence of morphological signs of foreign body reactions can be seen in the first 27 days after tattooing. The chemical additives of china ink are eliminated in the acute leukocyte phase and the following histiocytic-macrophagic phase. The macrophagic cells move together and gradually confluence to form giant cells within 14 days.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    The European physical journal 3 (1986), S. 85-90 
    ISSN: 1434-6079
    Schlagwort(e): 34.70
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Physik
    Notizen: Abstract Argon and iodine recoil ions were produced by a 2 GeV U75+ beam and total one electron capture cross sections are measured for 198 eV/q Ar q+ (4≦q≦15) and I q+ (5≦q≦27 on He andH 2. The cross section can be approximately reproduced by 1/2 πR 2 according to the classical barrier model. Theq-dependences exhibit significant fluctuations even for high charge states.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    The European physical journal 4 (1987), S. 343-349 
    ISSN: 1434-6079
    Schlagwort(e): 34.70 ; 34.50H ; 34.80
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Physik
    Notizen: Abstract Double electron capture from He, H2, Ar, Xe atoms into 120 keV O6+ and from He into 80 keV C4+ ions is studied by 0°-Auger electron spectroscopy. Pronounced intensities of Coster-Kronig (L 1−L 23 n,n=5...14) decay lines indicate strong evidence for electron-electron interactions in a one-step two-electron transfer process. Lines from successive capture in two steps during a single collision populating quantum numbersn, n′ according to a classical barrier model are of comparable intensity. Predictions of final state populations from barrier model and Landau-Zener description are compared with experimental results.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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