Bibliothek

feed icon rss

Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
Filter
  • 34.70  (2)
  • BLACK HOLE THERMODYNAMICS  (1)
  • Chirurgische Technik  (1)
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    General relativity and gravitation 29 (1997), S. 1269-1281 
    ISSN: 1572-9532
    Schlagwort(e): BLACK HOLE THERMODYNAMICS ; TYPES OF THERMODYNAMICS ; FUNCTIONAL PROPERTIES OF ENTROPY
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Physik
    Notizen: Abstract We analyze the thermodynamics of systems which have entropy functions of the type S(m) = amβ + b, where m is an extensive variable and a, b, and β are constants. Such functions apply to dilatonic black holes whose mass is m. This analysis continues our earlier treatment of the general classification of the thermodynamics of systems by whether they exhibit entropy functions which may or may not be either superadditive, homogeneous or concave in the extensive variables on which the entropy depends. This leads to a classification into 8 types of thermodynamics (with several subtypes). We show that only five of these are available for systems having the entropy given above, and these are in fact realized if the constants are given appropriate values.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    The European physical journal 4 (1987), S. 343-349 
    ISSN: 1434-6079
    Schlagwort(e): 34.70 ; 34.50H ; 34.80
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Physik
    Notizen: Abstract Double electron capture from He, H2, Ar, Xe atoms into 120 keV O6+ and from He into 80 keV C4+ ions is studied by 0°-Auger electron spectroscopy. Pronounced intensities of Coster-Kronig (L 1−L 23 n,n=5...14) decay lines indicate strong evidence for electron-electron interactions in a one-step two-electron transfer process. Lines from successive capture in two steps during a single collision populating quantum numbersn, n′ according to a classical barrier model are of comparable intensity. Predictions of final state populations from barrier model and Landau-Zener description are compared with experimental results.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    The European physical journal 3 (1986), S. 85-90 
    ISSN: 1434-6079
    Schlagwort(e): 34.70
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Physik
    Notizen: Abstract Argon and iodine recoil ions were produced by a 2 GeV U75+ beam and total one electron capture cross sections are measured for 198 eV/q Ar q+ (4≦q≦15) and I q+ (5≦q≦27 on He andH 2. The cross section can be approximately reproduced by 1/2 πR 2 according to the classical barrier model. Theq-dependences exhibit significant fluctuations even for high charge states.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Orthopäde 25 (1996), S. 302-307 
    ISSN: 1433-0431
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Hallux valgus ; Distaler Weichteilrelease ; Proximale metatarsale Osteotomie ; Pathologische Anatomie ; Chirurgische Technik ; Postoperatives Management ; Key words Hallux valgus ; Distal soft tissue procedure with proximal metatarsal osteotomy ; Pathologic anatomy ; Surgical technique ; Postoperative management
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary Correction of the hallux valgus deformity is dependent upon recognition of the specific anatomic deformity, followed by selection of a procedure that addresses the specific deformity. A hallux valgus deformity with a subluxated metatarsophalangeal joint has a soft tissue and bony component, both of which need to be corrected, or a recurrence may result. The distal soft tissue procedure addresses the lateral soft tissue contracture by releasing the adductor hallucis, lateral joint capsule and transverse metatarsal ligament. The capsule is medially elongated and the medial eminence needs to be excised. When metatarsus adductus is present, a proximal metatarsal osteotomy should be carried out to correct the bony deformity. If the intermetatarsal angle is not corrected adequately, a recurrence of the hallux valgus is likely since a soft tissue procedure alone could not be expected to correct the bony deformity created by the increased intermetatarsal angle. Postoperatively the correction needs to be supported with a firm compression dressing for 8 weeks to be sure the corrected alignment is maintained until healing of the soft tissues and osteotomy occurs.
    Notizen: Zusammenfassung Die Korrektur der Hallux-valgus-Deformität ist abhängig davon, daß die spezifische anatomische Deformität erkannt wird, und daß ein Operationsverfahren gewählt wird, das auf die spezifische Deformität Bezug nimmt. Eine Hallux-valgus-Deformität mit Subluxation im Metatarsophalangealgelenk hat eine Weichteil- und knöcherne Komponente und wenn nicht beide korrigiert werden, ist mit einem Rezidiv zu rechnen. Der distale Weichteileingriff korrigiert die laterale Weichteilkontraktur durch Release des M. adductor hallucis, der lateralen Gelenkkapsel und des Lig. intermetatarsale transversum. Die mediale Kapsel ist ausgeweitet und die mediale Pseudoexostose muß abgetragen werden. Bei einem Metatarsus abductus (Metatarsus primus varus) ist eine proximale metatarsale Osteotomie notwendig, um die knöcherne Deformität zu korrigieren. Wenn der Intermetatarsalwinkel nicht ausreichend korrigiert wird, ist ein Rezidiv des Hallux valgus wahrscheinlich, da der Weichteileingriff allein die knöcherne Deformität, die durch den erhöhten Intermetatarsalwinkel verursacht ist, nicht korrigieren kann. Postoperativ muß die Korrektur mit einem festen Kompressionsverband für 8 Wochen in Korrekturstellung fixiert werden, um sicherzustellen, daß die korrigierte Stellung so lange gehalten wird, bis die knöcherne und Weichteilheilung eingetreten ist.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie hier...