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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neuropathologica 85 (1993), S. 199-204 
    ISSN: 1432-0533
    Keywords: Desmoplastic infantile ganglioglioma ; Ganglioglioma ; Desmoplasia ; Gliofibroma ; Neurofilament polypeptides
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Two supratentorial desmoplastic gangliogliomas arising in a 15-year-old boy and a 25-year-old man are reported. Both tumors reached the brain surface and exhibited large cysts. They showed intense desmoplasia and tumor cells of astrocytic and ganglionic differentiation. In one case the ganglionic nature was only demonstrable by immunohistochemistry. Such neoplasms can no longer be regarded as exclusively infantile brain tumors.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Head and neck neoplasms ; Enteral resection ; Jejunal autotransplantation ; Reconstruction of the oropharyngeal cavity ; Schlüsselwörter Mundhöhlenkarzinom ; Dünndarmresektion ; Jejunum Autotransplantation ; Rekonstruktion der Mundhöhle
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Rekonstruktion im Mundhöhlen-, Pharynx- und im kranialen Ösophagusbereich nach ausgedehnten, radikalen Tumorresektionen stellt eine interdisziplinäre Herausforderung dar. Eine vielfach favorisierte Technik ist die rekonstruktive Jejunumautotransplantation, bei welcher der Abdominalchirurg mit der Gewinnung des Autotransplantats beauftragt ist. Die Notwendigkeit des zusätzlichen Abdominaleingriffs macht die vorgestellte Analyse der perioperativen Komplikationen bei der Jejunumentnahme notwendig. Zusätzlich wurden 35 von 66 noch lebenden Patienten mit einem Nachuntersuchungsintervall von durchschnittlich 21 (2–63) Monaten bezüglich abdominaler Spätkomplikationen evaluiert. Bei 90 wegen eines Malignoms der Mundhöhle oder des Oropharynx operierten Patienten war die perioperative Letalität 7,8% (7/90), in keinem Fall auf Basis einer entnahmeassoziierten abdominalen Komplikation. Eine abdominale Revision erfolgte wegen subkutaner Bauchdeckendehiszenz. Aus nicht mit der Dünndarmentnahme in direktem Zusammenhang stehender Ursache mußten 4 Patienten relaparotomiert werden (2 noch während des Krankenhausaufenthalts, 2 Patienten nach erfolgter Entlassung). Bei 5 Patienten wurden konservativ behandelbare minimale Komplikationen festgestellt. Die Nachuntersuchung zeigte außer in 6 Fällen mit kleinen Narbenhernien keine Spätkomplikationen auf. Insgesamt ist festzuhalten, daß trotz des zumeist erhöhten perioperativen Risikos dieses Patientenguts die Komplikationsrate des zusätzlichen Abdominaleingriffs zur Gewinnung des optimalen Rekonstruktionsgewebes gering und vertretbar erscheint.
    Notes: Abstract Reconstruction after radical tumor resection in the oropharyngeal region still represents an interdisciplinary challenge. Autotransplantation of the jejunum is a popular procedure, in which the abdominal surgeon's main task is that of harvesting enteral tissue. To evaluate this technique, a careful analysis of accompanying perioperative abdominal complications was performed. Additionally, we reexamined 35 of 66 patients still living after a follow-up period of 21 (range 2–63) months on average. The perioperative mortality of 90 patients treated for oropharyngeal malignancy using the described procedure was 7.8%. None of the perioperative deaths was caused by an abdominal complication associated with enteral resection. One abdominal reoperation was performed because of abdominal wall dehiscence. For reasons not related to enteral resection, four further patients had to be relaparotomized, two of them during their hospital stay and two after leaving hospital. In five cases we observed minor complications which could be treated nonsurgically. In the follow-up reexamination we detected no abdominal late-onset complication except small incisional hernias in six cases. Finally, we concluded that despite an elevated overall operative risk in this population, complications owing to jejunal resection were comparably low. The data regarding the rate of complications classify jejunal resection as a safe procedure for reconstructive purposes in patients suffering from oropharyngeal malignancy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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