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  • Diagnosis  (2)
  • Diverticulectomy  (2)
  • En-bloc esophagectomy  (2)
  • 1
    ISSN: 1432-0460
    Schlagwort(e): Zenker's diverticulum ; Cervical myotomy ; Diverticulectomy ; Deglutition ; Deglutition disorders
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract Surgery for the treatment of Zenker's diverticulum was performed at our institution in a total of 43 patients over 6½ years. Cervical myotomy with diverticulectomy was performed in 32 of the patients and myotomy alone in 11. Mortality totaled 0%, with a reversible lesion of the recurrent nerve occurring in 7%. In 60% of the cases investigated preoperatively (N=40), motility disorders of the upper esophageal sphincter (UES) could be demonstrated using manometry as well as with cineradiography in 92% of the patients. Follow-up studies in 39 of the cases 25 months (mean) postprocedure indicated 82% of the patients to be symptom-free, with the remaining 18% demonstrating a marked improvement. Postoperative manometry as well as cineradiography carried out in 12 patients revealed the presence of UES motility dyscoordination in 8% and 25%, respectively. There were, however, no signs of recurrence of the diverticulum. The high number of patients in our study group demonstrating motility disorders of the UES emphasizes the need for cervical myotomy as part of the surgical therapy for Zenker's diverticulum.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    ISSN: 1432-0460
    Schlagwort(e): Gastroesophageal reflux disease ; Diagnosis ; pH monitoring ; Diagnostic studies ; Deglutition ; Deglutition disorders
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract Gastroesophageal reflux disease (GERD) is one of the most frequent benign diseases of the gastrointestinal tract and in some cases the diagnosis may be very difficult. There are many diagnostic procedures but none of them could prove or definitely exclude the disease. The 24-h pH-monitoring is the “gold standard” for detection of gastroesophageal reflux and in many patients the reflux correlates with the GERD. The evaluation of a diagnostic method has to be done in a similar manner to the evaluation of therapeutic study (phase 1 to phase 4). For the definition of the “gold standard” for detection of a special diagnosis (e.g., the gastroesophageal reflux disease), the results of phase 3 studies for different methods had to be compared. The method with the best values for sensitivity and specificity is yet to be discovered. Until now, pH monitoring has been the gold standard for the diagnosis of GERD. However, there are many problems connected with using this method in clinical practice.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    ISSN: 1433-0385
    Schlagwort(e): Key words: Neuroendocrine tumor ; Carcinoid ; Diagnosis ; Therapy ; Gastrointestinal tract. ; Schlüsselwörter: Neuroendokriner Tumor ; Carcinoid ; Therapie ; Diagnostik ; Gastrointestinaltrakt.
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung. In der vorliegenden Arbeit wird unter Einbeziehung der aktuellen Klassifikation der neuroendokrinen Tumoren des Gastrointestinaltrakts und des Pankreas eine stadiengerechte Therapie vorgeschlagen. Grundsätzlich wird für alle neuroendokrinen Tumoren eine primäre chirurgische Therapie empfohlen, auch bereits bei bestehender Metastasierung. Besondere Bedeutung hat insbesondere bei Tumoren des oberen Gastrointestinaltrakts und des Pankreas eine adäquate präoperative klinische und pathohistologische Diagnostik. Wir haben versucht die therapeutischen Richtlinien analog der Klassifikation zu vereinfachen und zu präzisieren. Es wird in vielen Fällen jedoch unabdingbar sein, eine enge Kooperation zwischen Gastroenterologen, Chirurgen und Pathologen zu pflegen, um im individuellen Fall die adäquate Therapie zu finden.
    Notizen: Summary. In this review therapeutic strategies for neuroendocrine tumors of the gastrointestinal tract and the pancreas are proposed, based on the recent classification. Generally, for all neuroendocrine tumors even with obvious metastases, surgery is recommended. Particularly for neuroendocrine tumors of the upper intestinal tract and the pancreas an extensive preoperative clinical and histopathological diagnosis is required. We tried to simplify the therapeutic strategies according to the classification; in several cases, however, very close cooperation between gastroenterologists, surgeons and pathologists is necessary to decide on the appropriate therapeutic strategy.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 753-756 
    ISSN: 1433-0385
    Schlagwort(e): Key words: Zenker's diverticulum ; Cervical myoptomy ; Diverticulectomy ; Diverticulopexy. ; Schlüsselwörter: Zenker Divertikel ; cervikale Myotomie ; Divertikulektomie ; Divertikulopexie
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung. Die klassische chirurgische Behandlung des Zenker-Divertikels umfaßt die Abtragung des Divertikels und die cervicale Myotomie. Bei sehr kleinen Divertikeln ist die alleinige Myotomie ausreichend. Die Komplikationsrate des Eingriffs ist akzeptabel; die langfristigen funktionellen Ergebnisse sind mit einer Erfolgswahrscheinlichkeit von 90 % über 5 Jahre gut. Trotz der zunehmenden Bedeutung alternativer Verfahren wird die konventionelle extraluminale Operation das Verfahren der Wahl bei Divertikeln der Stadien I–III bleiben.
    Notizen: Summary. The classical surgical approach for the treatment of Zenker's diverticulum consists of diverticulectomy and cervical myotomy. In very small diverticula myotomy alone is sufficient. The complication rate of the procedure is tolerable. Long-term functional results are good in as much as 90 % and more. Despite the increasing importance of alternative approaches, the conventional extraluminal surgical operation for Zenker's diverticulum will remain the treatment of choice in stage I–III cases.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 5
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 166-170 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): En-bloc esophagectomy ; Esophageal cancer ; Reconstruction
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung In einer prospektiven Studie wurde die einzeitige Speiseröhrenrekonstruktion mit der 4872 h nach Oesophagektomie durchgeführten verglichen. In beiden Gruppen (26/24 Patienten) wurde eine transthorakale en-bloc Oesophagektomie durchgeführt. Als weitere Vergleichsgruppe wurden 45 Patienten mit transmediastinaler Oesophagektomie and einzeitiger Rekonstruktion, die ebenfalls während der Studiendauer operiert wurden, herangezogen. Es ergaben sich in Hinblick auf postoperative Komplikationen (26,9%; 29,1%; 22,2%) and auf die postoperative 30-Tage-Letalität (0%; 4,1%; 2,1%) sowie die Kliniksletalität (3,2%; 4,1%; 4,2%) keinerlei Unterschiede. Somit führt die Rekonstruktion mit aufgeschobener Dringlichkeit zu keiner weiteren Risikoverminderung; andererseits stellt sie aber auch keine Risikoerhöhung dar, so daß sie in das Verfahrensspektrum der Oesophaguschirurgie aufgenommen werden kann.[/p]
    Notizen: Summary In a prospective study direct reconstruction of the esophagus was compared to reconstruction 48–72 h after esophagectomy. In both groups (26/24) transthoracic en-bloc esophagectomy was performed. During the same time period of the study another group of 45 patients had transmediastinal esophagectomy and direct reconstruction and this group was also used as comparison. There were no differences concerning postoperative complications (26.9%; 29.1 %; 22.2%), postoperative 30-days mortality (0%; 4.1%; 2.1%), and hospital mortality (3.2%; 4.1%; 4.2%). Thus reconstruction with delayed urgency does not lead to a further decrease of risk; on the other hand there is also no increase of risk and therefore it can be included in the spectrum of procedures of esophageal surgery.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 6
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 924-924 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Esophageal carcinoma ; En-bloc esophagectomy ; Mediastinal lymphadenectomy ; Esophagogastrostomy ; Oesophaguscarcinom ; En-bloc-Oesophagektomie ; Mediastinale Lymphadenektomie ; Oesophago-Gastrostomie
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Der Film zeigt die Technik der en-bloc-Oesophagektomie beim Oesophaguscarcinom. Bei dieser Operationstechnik werden der Oesophagus nebst angrenzendem mediastinalem Lymph- und Fettgewebe inclusive der V. azygos und des Ductus thoracicus entfernt. Diese Ausräumung des Mediastinums führt zu einer mediastinalen Lymphadenektomie. Zusätzlich werden Ausmass und Technik der abdominellen Lymphadenektomie gezeigt. Die Rekonstruktion der Speisepassage erfolgt durch Mageninterposition mit cervicaler Oesophago-Gastrostomie.
    Notizen: Summary The film shows the technique of en-bloc esophagectomy in esophageal carcinoma. With this surgical technique it is possible to resect the esophagus with the surrounding lymphatic and fatty tissue, including the azygos vein and the thoracic duct. This mediastinectomy leads to a regional lymphadenectomy. In addition, the extent and technique of abdominal lymphadenectomy are also shown. Reconstruction of the food passageway is done by gastric interposition with cervical esophagogastrostomy.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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