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  • Intrazytoplasmatische Spermieninjektion  (2)
  • Ovarian hyperstimulation syndrome  (2)
  • Adult haemoglobin  (1)
Materialart
Erscheinungszeitraum
Schlagwörter
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Amsterdam : Elsevier
    Respiration Physiology 7 (1969), S. 271-277 
    ISSN: 0034-5687
    Schlagwort(e): 2,3 diphosphoglycerate ; Adenosine triphosphate ; Adult haemoglobin ; Carbonic anhydrase ; Foetal haemoglobin ; Oxygen affinity ; Oxygen half saturation pressure ; Red cell potassium ; Red cell sodium
    Quelle: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Gynäkologe 33 (2000), S. 130-134 
    ISSN: 1433-0393
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Kryokonservierung ; Heterologe Insemination ; Intrazytoplasmatische Spermieninjektion ; Samenbank ; Key words Cryopreservation ; Donor insemination ; Sperm banking ; Intracytoplasmic sperm injection
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Abstract The cryopreservation technique has a great impact in the treatment of male infertility. Especially in males undergoing chemotherapy for oncological diseases, cryopreservation of sperm samples may help to preserve the chance to father a child after completion of the oncological treatment. Furthermore, cryopreservation is necessary to optimize the screening of sperm donors for insemination. The cryopreservation of testicular samples or epididymal aspirates in patients suffering from azoospermia helps to avoid unnecessary hormonal stimulation procedures in the female partner. Only in cases in which fertilizable sperms are present should an intracytoplasmic sperm injection cycle be planned. The success rates of treatment using frozen or non-frozen sperm samples seem to be the same, especially since the introduction of intracytoplasmic sperm injection. This helps to overcome the lower fertilizing capacity of sperms following cryopreservation due to loss of quality.
    Notizen: Zusammenfassung Die Kryokonservierung hat im Rahmen der männlichen Infertilität Bedeutung insbesondere im Rahmen der Bewahrung der Fertilität bei onkologischen Erkrankungen vor Durchführung einer Chemotherapie, sowie bei der heterologen Insemination, um die infektiologische Testung von Spender und Ejakulat zu ermöglichen. Ferner hat sich das Konzept etabliert bei Vorliegen einer Azoospermie zunächst durch eine Hodenbiopsie bzw. epididymale Spermienaspiration das Vorhandensein fertilisierungsfähiger Spermien zu evaluieren, bevor die Partnerin hormonell stimuliert wird. Auch hier müssen Hodengewebe und Nebenhodenaspirat kryokonserviert werden. Die Erfolge der mit einer Kryokonservierung kombinierten Techniken zur Behandlung der männlichen Fertilität sind gut. Nachteile sind – insbesondere durch die Einführung der intrazytoplasmatischen Spermieninjektion – gegenüber der Verwendung nichtkryokonservierter Spermien offensichtlich nicht vorhanden.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    ISSN: 1432-0711
    Schlagwort(e): Keywords LHRH antagonist ; Cetrorelix ; Ovarian hyperstimulation syndrome
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract  A prospective, randomized study was performed to compare the efficiency of hormonal stimulation for IVF (in vitro fertilization) in either the long luteal protocol, using the LHRH agonist Buserelin, or the multiple dose LHRH antagonist protocol, using the LHRH antagonist Cetrorelix. Here we present the data on the incidence of ovarian hyperstimulation syndromes (OHSS). 85 and 188 patients were recruited for the stimulation in the LHRH agonist and in the LHRH antagonist protocol, respectively. The groups were comparable regarding anamnestic data. The incidence of WHO °II and °III OHSS was significantly lower in the Cetrorelix than in the Buserelin group (1.1% vs. 6.5%, p=0.03). Additionally 3 patients in the Cetrorelix group (1.6%) and 5 patients in the Buserelin group (5.9%) did not receive hCG because of a threatening OHSS. The follicle maturation was more homogeneous in the Cetrorelix protocol, with less small follicles on the day of hCG administration but a similar number of oocyte cumulus complexes retrieved. The pregnancy rates per cycle were not significantly different in the Cetrorelix and Buserelin protocol (22% vs. 26%). The Cetrorelix multiple dose protocol is advantageous compared to the long protocol regarding the incidence of OHSS, a potentially life threatening complication of controlled ovarian stimulation.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 263 (2000), S. 139-141 
    ISSN: 1432-0711
    Schlagwort(e): Key words APC resistance ; Ovarian hyperstimulation syndrome ; Thrombosis
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract  We report a case of activated protein C (APC) resistance and deep calf vein thrombosis under controlled ovarian stimulation for in vitro fertilization. The thrombosis occured before administration of human chorionic gonadotrophin for ovulation induction on the 8th day of hMG (human menopausal gonadotrophin). The patient was stimulated according to the long luteal protocol. Cases of arterial and venous thrombosis as a result of ovarian stimulations are reviewed.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 5
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Gynäkologe 33 (2000), S. 788-794 
    ISSN: 1433-0393
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter ICSI ; Intrazytoplasmatische Spermieninjektion ; Pränataldiagnostik ; Amniozentese ; Genetische Sonographie ; Follow-up ; Keywords ICSI ; Intracytoplasmic sperm injection ; Prenatal diagnosis ; Amniocentesis ; Genetic sonography ; Follow-up
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Abstract Intracytoplasmic sperm injection (ICSI) is one of the most effective, invasive means of treating infertility. Since couples undergoing ICSI have a higher genetic risk than the general population, these genetic factors have to be taken into account (e.g., structural and numeric chromosomal aberrations or cystic fibrosis mutations). Only a small number of studies have satisfactorily evaluated the risk of de novo chromosomal aberrations in the offspring of such couples following an ICSI treatment. In these studies it was suspected that a higher risk of gonosomal aberrations was already present. This is – most likely – also a consequence of the underlying genetic risk in these couples. However, generally advising these women to submit to an invasive prenatal diagnostic procedure does not to be the correct conclusion from these data. Instead, pregnant women should be counseled about the possibilities as well as limitations of invasive and noninvasive prenatal diagnostic procedures. Counseling should be conducted on an individual basis. A noninvasive approach of prenatal diagnosis includes nuchal translucency screening towards the end of the first trimester as well as a detailed ultrasound examination in the second trimester. After critical analysis of all available data on pregnancies and births following ICSI, there does not seem to be any cause to counsel the couples about a higher rate of maior malformations in their offspring as a consequence of ICSI. Furthermore, the development of these children in the first 2 years of life is – insofar as has been evaluated – normal in comparison to the general population. However, further studies should be conducted in the future, to collect more data, which should help in counseling the prospective parents.
    Notizen: Zusammenfassung Die intrazytoplasmatische Spermieninjektion (ICSI) stellt ein Maximum der Sterilitätsbehandlung dar. Aufgrund der Ursachen der männlichen Subfertilität, für die diese Behandlung primär eingesetzt wird, müssen diverse genetische Risiken bedacht werden, die die behandelten Paare in einem erheblich höheren Maße tragen als die Allgemeinbevölkerung. Dazu gehören neben strukturellen und numerischen chromosomalen Aberrationen z. B. eine erhöhte Inzidenz an Mukoviszidosemutationen. Eine Stammbaumanalyse zur differenzierten genetischen Beratung dieser Paare ist für die Einschätzung des individuellen Risikos notwendig. Wenige Studien besitzen eine ausreichende Qualität, um das Risiko neu auftretender chromosomaler Auffälligkeiten bei den Neugeborenen nach ICSI feststellen zu können. Hier wird der Verdacht auf ein erhöhtes Risiko gonosomaler Aberrationen geäußert. Dies ist vermutlich ebenfalls eine Folge des vorliegenden Hintergrundrisikos der behandelten Paare. Eine generelle invasive Pränataldiagnostik halten wir nicht für sinnvoll. Vielmehr müssen die Schwangeren hinsichtlich invasiver und nichtinvasiver Möglichkeiten zur Abschätzung des Risikos von bedeutsamen genetischen Auffälligkeiten beraten werden. Dies beinhaltet insbesondere auch den Hinweis auf ein Screening zur Bestimmung der Nackendicke [10. bis 14. Schwangerschaftswoche (SSW)] sowie einen detaillierten Ultraschall in der 18. bis 22. SSW. Bei einer kritischen Zusammenschau der vorliegenden Daten gibt es bisher keinen Hinweis auf eine erhöhte Fehlbildungsrate durch ICSI bei der Geburt der so gezeugten Kinder. Auch hinsichtlich der postpartalen Entwicklung bis zum 2. Lebensjahr – weitere Studien liegen noch nicht vor – kann in der Aufklärung auf unauffällige Daten verwiesen werden. In jedem Falle sind weitere Studien wünschenswert, um die Beratung der prospektiven Eltern durch zusätzliche Daten noch besser absichern zu können.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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