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  • 1
    ISSN: 1435-1803
    Keywords: closed chest ; infarct size ; critical flow
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Myocardial infarction was induced in 7 mongrel dogs by transfemoral intraluminal occlusion of the left anterior descending coronary artery. Perfusion area at risk was determined by post-mortem coronarography and infarct size by macrohistological staining with para-nitrophenoltetrazolium. Regional flow was determined by injection of radioactive microspheres 0.2 hours, 12 hours, and 24 hours post occlusion. Infarct size as determined by planimetry of post-mortem angiograms and macrohistological stains at identical magnification revealed 74.5±12.1% infarcted tissue of the perfusion area at risk. The flow of the necrotic tissue was below 13 ml/100 g min without exception, indicating a threshold perfusion for maintenance of myocardial viability. Accordingly, a flow of ≦10 ml/100 g min identified 93% of the entire infarcted myocardium, resulting in 71±20% as compared to the perfusion area at risk. Based on the good agreement of macrohistological and flow data, the evolution of myocardial injury was determined by flow measurements. The results indicated a different progression of the borders of critical flow in the subendocardial and subepicardial layers, whereas in the subendocardium 85% of the tissue at risk was identified by the critical flow at 0.2 hours and 97% at 12 hours, the subepicardial flow changed at a different pace: only 53% showed subcritical perfusion at 0.2 hours, 61% at 12 hours with a final increase of 39% from 12 to 24 hours.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Basic research in cardiology 76 (1981), S. 144-151 
    ISSN: 1435-1803
    Keywords: myocardial infarction ; β-adrenergic blockade ; infarct size ; collateral flow
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 10 Hunden wurde die Wirkung von Pindolol auf die Hämodynamik, die regionale Myokardperfusion und die Infarktgröße nach experimentellem Koronarverschluß untersucht. An jedem Herzen wurden hintereinander 2 mittelgroße Äste der linken Koronararterie okkludiert. Nach Ligatur (90 Minuten) und Reperfusion der ersten Arterie (Kontrollarterie) wurde die Inititaldosis Pindolol (0,25 mg/kg Körpergewicht) infundiert. Während der Ligatur (90 Minuten) der zweiten Arterie (Testarterie) wurde eine Erhaltungsdosis Pindolol (0,3 mg/kg Körpergewicht/90 Minuten) infundiert. Der linke Ventrikeldruck, LV-dp/dt max., Aortendruck und Herzfrequenz wurden kontinuierlich gemessen. Der myokardiale Sauerstoffverbrauch wurde vom Computer (Bretschneider-Formel) während des Experimentes berechnet. Die Myokarddurchblutung wurde mit Hilfe der “tracer microsphere”-Technik bestimmt. Das Nekrosegebiet wurde makrohistochemisch (NBT-Färbung) und das Perfusionsgebiet der verschlossenen Arterie wurde angiographisch definiert. Die resultierende Infarktgröße wurde als Quotient aus Nekrose-und Perfusionsgebiet in Prozent ausgedrückt. Pindolol verursachte einen signifikanten Abfall des linken Ventrikeldrucks, und LV-dp/dt, die Herzfrequenz, änderte sich nicht. Der myokardiale Sauerstoffverbrauch nahm signifikant von 7,9±1,4 auf 6,9±1,9 ml/min×100g ab. Der Kollateralfluß betrug im Perfusionsgebiet der Kontrollarterie 11,2±5,9% und in dem der Testarterie 10,0±4,4% der Normaldurchblutung. Die Infarktgröße konnte durch Pindolol nicht beeinflußt werden, sie betrug nach Verschluß der Kontrollarterie 48,2±22,2% und nach Verschluß der Testarterie 43,0±23,9%.
    Notes: Summary The effect of Pindolol on myocardial infarct size was studied in 10 open chest dogs. In each animal a sequential occlusion and reperfusion of 2 medium-sized branches of the left coronary artery was performed in the same heart. After occlusion and reperfusion of the control artery the initial dose of Pindolol (0.25 mg/kg body weight) was administered. Thereafter the test artery was occluded, followed by a maintenance dose of Pindolol (0.3 mg/kg body weight). The drug caused a significant decrease in LVP and LV-dp/dt but no change in heart rate. MVO2 also decreased significantly. Regional myocardial blood flow was measured with the tracer microsphere method. Collateral flow in the perfusion area of the control artery was 11.2±5.9% and in the area of the test artery 10.0±4.4% of normal. No change in the endo/epi ratio as a result of treatment was observed. The area of infarction (p-nitroblue tetrazolium-reaction) was divided by the area of perfusion (angiography). Infarct size, expressed as the percentage of the perfusion area. was 48.2±22.2% in the region of the control artery and 43.0±23.9% in the region of the test artery. The difference was statistically not significant.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Basic research in cardiology 77 (1982), S. 182-187 
    ISSN: 1435-1803
    Keywords: myocardial infarction ; collateral flow ; infarct size ; methylprednisolone
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 10 Hunden wurde die Wirkung von Methylprednisolon auf die Myokarddurchblutung und die resultierende Infarktgröße nach experimentellem Koronarverschluß untersucht. An jedem Herzen wurden hintereinander zwei mittelgroße Äste der linken Koronararterie für 90 min okkludiert und anschließend reperfundiert. Der Verschluß der 1. Arterie erfolgte unter Kontrollbedingungen, es resultierte der Kontrollinfarkt. Vor dem Verschluß der 2. Arterie wurde Methylprednisolon (50 mg/kg Körpergewicht i.v.) injiziert, es resultierte der Testinfarkt. Die hämodynamischen Parameter (LVP, LV-dp/dt, AOP, HR) wurden kontinuierlich registriert, der myokardiale Sauerstoffverbrauch wurde vom Computer mit Hilfe der Bretschneider-Formel kalkuliert. Die myokardiale Durchblutung wurde mit Hilfe der “Tracer microsphere”-Technik bestimmt. Das Gebiet der myokardialen Nekrose wurde mit Hilfe der p-NBT-Färbung definiert, das Perfusionsgebiet wurde mit Hilfe der Post-mortem-Angiographie bestimmt Die Infarktgröße wurde als Quotient aus Nekrose- und Perfusionsgebiet in Prozent ausgedrückt. Die hämodynamischen Bedingungen waren in beiden Verschlußperioden vergleichbar, der Kollateralfluß betrug im Gebiet der Kontrollarterie 13,9±6,2% und im Gebiet der Testarterie 14,5±7,8% der Normaldurchblutung. Die resultierenden Infarktgrößen waren ohne Unterschied, der Kontrollinfarkt betrug 51±22%, der Testinfarkt 48±25%. Durch Methylprednisolon konnte weder der Kollateralfluß noch die resultierende Infarktgröße nach Koronarligatur beeinflußt werden.
    Notes: Summary Two medium-sized branches of the left coronary artery were prepared in each of 10 anesthetized open chest dogs for later occlusion. The first artery was occluded during 90 minutes and reperfused thereafter. This occlusion produced the control infarct. Methylprednisolone (50 mg/kg i.v.) was injected, and the second artery was occluded also for 90 minutes and reperfused thereafter. Both infarcts were made visible by staining left ventricular rings with p-nitrobluetetrazolium. Infarct size was compared with the size of the perfusion area, which we obtained from the postmortem angiogram. Both infarcts were equal in size and comprised 50% of the area of perfusion of the occluded artery. Methylprednisolone in a single high dose given prophylactically did not influence infarct size nor any of the measured parameters.
    Type of Medium: Electronic Resource
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