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  • Notfallendoskopie  (3)
  • Life and Medical Sciences  (2)
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 869-870 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Medical decision making ; Bleeding peptic ulcer ; Recurrent haemorrhage ; Emergency endoscopy ; Entscheidungsfindung ; Ulcusblutung ; Rezidivblutung ; Notfallendoskopie
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Das Hauptproblem in der Therapie des blutenden Ulcus ist die Rezidiv-Blutung nach konservativer oder endoskopischer Blutstillung. Die dann erforderliche Not-OP hat eine hohe Letalität (16%) gegenüber der elektiven OP (7%). Neue Therapie-Richtlinien: Endoskopische Blutstillung in jedem Blutungsstadium. Forrest la: Frühoperation. Forrest I b, II: Kontrollendoskopie nach 24 h. Die wiederholte endoskopische Kontrolle und Blutstillung führt vermehrt zu einer elektiven und selektiven Chirurgie mit einer Abnahme der postoperativen Komplikationen.
    Notizen: Summary The main problem in therapy of bleeding peptic ulcer is recurrent haemorrhage after conservative or endoscopic haemostasis. Mortality of emergency operations due to rebleeding was more than twice as high (16%) as mortality of elective operations (7%). New regimen: Endoscopic haemostasis regardless of Forrest stage. Forrest I a: Early operation. Forrest I b, 11: Second endoscopy after 24 h. Repeated endoscopic treatment leads to more elective and selective surgery with decrease of postoperative complications.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 943-944 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Bleeding peptic ulcer ; Recurrent hemorrhage ; Emergency endoscopy ; Ulcusblutung ; Rezidivblutung ; Notfallendoskopie
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Durch ein aggressiveres endoskopisch-chirurgisches Therapieschema (endoskopische Blutstillung unabhängig vom Forrest-Stadium, F Ia: Auch nach erfolgreicher Unterspritzung OP innerhalb 6 h, F Ib, II: Kontroll-Endoskopie und evtl. nochmalige Unterspritzung) konnten die Ergebnisse -signifikant verbessert werden: Senkung der Re-Blutungsrate von 35% auf 16% (P〈0,05), der Notfall-OP-Rate wegen Re-Blutung von 66% auf 28% (P 〈 0,05), Senkung der Letalität von 14,3% auf 6,3%.
    Notizen: Summary Using a new therapeutic regimen for bleeding peptic ulcers, the results improved significantly: endoscopic hemostasis regardless of the Forrest stage, F I a: early operation within 6 h, even if the primary endoscopic hemostasis was successful; F I b, 11: second endoscopy within 24 h and repeat hemostasis, if necessary. The rate of rebleeding was reduced from 35% to 16% (sP〈 0.05), the rate of emergency operations due to rebleeding from 66% to 28% (P〈0.05), and mortality decreased from 14.3% to 6.3%.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    New York, NY : Wiley-Blackwell
    Cell Motility and the Cytoskeleton 17 (1990), S. 87-94 
    ISSN: 0886-1544
    Schlagwort(e): benzimidazole ; anti-microtubule agents ; carbendazim ; nocodazole ; Life and Medical Sciences ; Cell & Developmental Biology
    Quelle: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Thema: Biologie , Medizin
    Notizen: We are using molecular genetic techniques to identify sites of interaction β-tubulin with benzimidizole anti-microtubule agents. We have developed a marker-rescue technique for cloning mutant alleles of the benA, β-tubulin gene of Aspergillus nidulans and have used the technique to clone two mutant benA alleles, benA16 and benA19. These are the only A. nidulans alleles known to confer resistance to the benzimidazole antimicrotubule agent thiabendazole and supersensitivity to other benzimidazole antimicrotubule agents including benomyl and its active breakdown product, carbendazim. benA16 has been shown, moreover, to reduce thiabendazole binding to β-tubulin. We have sequenced the two mutant alleles and have found that they carry different nucleotide changes that cause the same single amino acid substitution, valine for alanine at amino acid 165. Since thiabendazole and carbendazim differ at only one side chain, the R2 group, we conclude that the region around amino acid 165 is involved in the binding of the R2 group of benzimidazole antimicrotubule agents to β-tubulin.
    Zusätzliches Material: 3 Ill.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    New York, NY : Wiley-Blackwell
    Cell Motility and the Cytoskeleton 22 (1992), S. 170-174 
    ISSN: 0886-1544
    Schlagwort(e): nocodazole ; carbendazim ; antimicrotubule agents ; thiabendazole ; Life and Medical Sciences ; Cell & Developmental Biology
    Quelle: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Thema: Biologie , Medizin
    Notizen: We report the cloning and sequencing of 18 mutant alleles of the benA, β-tubulin gene of Aspergillus nidulans that confer resistance to the benzimidazole antifungal, antimicrotubule compounds benomyl, carbendazim, nocodazole, and thia-bendazole. In 12 cases, amino acid 6 was changed from histidine to tyrosine or leucine. In four cases, amino acid 198 was changed from glutamic acid to aspartic acid, glutamine, or lysine. In two cases, amino acid 200 was altered from phenylalanine to tyrosine. These data, along with previous data indicating that amino acid 165 is involved in the binding of the R2 group of these compounds [Jung and Oakley, 1990: Cell Motil. Cytoskeleton 17:87-94], suggest that regions of β-tubulin containing amino acids 6, 165, and 198-200 interact to form the binding site of benzimidazole antimicrotubule agents. These results also suggest that the presence of phenylalanine at amino acid 200 contributes to the great sensitivity of many fungi to benzimidazole antimicrotubule agents. © 1992 Wiley-Liss, Inc.
    Zusätzliches Material: 1 Tab.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 5
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 494-494 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Acute abdominal disease ; Emergency endoscopy ; Perforated peptic ulcer ; Pseudo-obstruction of the colon ; Akutes Abdomen ; Notfallendoskopie ; Gedeckte Ulcusperforation ; Pseudoobstruktion des Colons
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Das akute Abdomen ist eine chirurgische Erkrankung, die durch Anamnese, Inspektion, Palpation, Auskultation beurteilt wird. Im besonderen Fall unter besonderen Umständen bedarf es der Endoskopie. Beim Verdacht auf Ulcusperforation wird inspiziert. Der differentialdiagnostische Gewinn exakter Befundlokalisation ist größer als das Risiko der Eröffnung einer gedeckten Perforation. Die akute biliäre Pankreatitis, die tumor- oder steinbedingte septiforme Cholangitis wird durch ERCP, Sphincterotomie, Steinextraktion bzw. transpapilläre Ablaufsonde endoskopisch beherrscht. Die Pseudoobstruktion des Colons wird durch transanal ins Colon transversum eingeführte Dekompressionssonde erfolgreich beseitigt.
    Notizen: Summary An acute abdominal disorder is a surgical disease, diagnosed by anamnesis, inspection, palpation and auscultation. In a special case and under special circumstances endoscopy is necessary. When we suspect perforation of a peptic ulcer, we perform endoscopy. The advantage of exact differential diagnosis is greater than the risk of opening a covered perforation. Acute biliary pancreatitis and tumorous or concremental septiform cholangitis should be controlled endoscopically by ERCP, sphincterotomy, stone extraction or biliary drainage, respectively. Pseudo-obstruction of the colon will be relieved by the insertion of decompressing tubes into the transverse colon per anum.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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