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  • 21
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 243 (1996), S. 126-130 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Inclusion body myositis ; Heredity ; Immunosuppressive therapy ; Morphology
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract We report a hereditary muscle disorder with features of inclusion body myositis (IBM) in two adult sisters with slowly progressive asymmetrical muscle weakness. The findings of light microscopic and ultrastructural investigations of muscle biopsy specimens were consistent with a diagnosis of IBM. Both patients improved and stabilized on immunosuppressive treatment with corticosteroids and azathioprine. This differentiates our patients from other sporadic and familial cases of IBM. Clinical and histological features are described and compared with those of other previously reported families with IBM.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 22
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Fresenius' Zeitschrift für analytische Chemie 301 (1980), S. 127-128 
    ISSN: 1618-2650
    Keywords: Best. von Antikörpern in Blutserum ; Immunoassay ; Acetylcholinrezeptoren, Myasthenia gravis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 23
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensivmedizin und Notfallmedizin 34 (1997), S. 110-123 
    ISSN: 1435-1420
    Keywords: Key words Neuromuscular diseases ; Guillain-Barré syndrome ; chronic inflammatory demyelinating polyneuritis ; myasthenia gravis ; Lambert-Eaton syndrome ; poly-/dermatomyositis ; Schlüsselwörter Neuromuskuläre Krankheiten ; Guillain-Barré-Syndrom ; Chronisch entzündliche demyelinisierende Polyneuritis ; Myasthenia gravis ; Lambert-Eaton-Syndrom ; Poly-/Dermatomyositis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Übersichtsarbeit befaßt sich mit der Differentialdiagnose und Therapie von Erkrankungen des neuromuskulären Systems. Kardinalsymptom ist eine generalisierte Muskelschwäche, die de novo auftritt oder als krisenhafte Dekompensation einer vorbestehenden Erkrankung entsteht. Typische klinische Befundkonstellationen erlauben die rasche diagnostische Eingrenzung, unterstützt durch wenige gezielte technische Zusatzuntersuchungen. Die Abgrenzung seltenerer Erkrankungen als Ursache einer bedrohlichen Muskelschwäche erfordert eingehendere Untersuchung und besonders ausführliche anamnestische und fremdanamnestische Erhebungen. Die Intensivbehandlung neuromuskulärer Krankheiten zeichnet sich durch einige Besonderheiten aus, aus denen sich Konsequenzen für Monitoring, Sedierung, Schmerztherapie und Beatmung ergeben. Im speziellen Teil wird die intensivmedizinisch relevante Stufentherapie neuromuskulärer Erkrankungen detailliert besprochen.
    Notes: Summary This review deals with the differential diagnosis and treatment of critically ill neuromuscular patients. Acute muscular weakness may be a sign of newly acquired neuromuscular disorders or of an exacerbation of a previously existing disease. Typical features of the more common neuromuscular conditions are presented and the problems of neurocritical care delineated. The appropriate ancillary tests are presented. Intensive care management includes adapted strategies for monitoring, sedation, pain treatment, and artificial respiration as applied to the critically ill neuromuscular patient. Specific treatments for disorders including Myasthenia gravis, the Lambert-Eaton myastenic syndrome, Guillain-Barré syndrome, chronic inflammatory neuropathies and myositis are summarized proposing a step-wise escalation of treatment modalities.
    Type of Medium: Electronic Resource
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