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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    British journal of dermatology 99 (1978), S. 0 
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: In a family with perceptive, non-progressive hearing loss several of the members suffered from atopic dermatitis. The proband had a severe atopic dermatitis and an extremely high IgE value. Some of the family members suffered from atopic dermatitis, others from deafness, and some from both diseases. The co-existence of these two disorders has been previously described in two families. Atopic dermatitis and perceptive, non-progressive congenital deafness might be genetically associated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Contact dermatitis 3 (1977), S. 0 
    ISSN: 1600-0536
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Copenhagen : International Union of Crystallography (IUCr)
    Applied crystallography online 8 (1975), S. 128-131 
    ISSN: 1600-5767
    Source: Crystallography Journals Online : IUCR Backfile Archive 1948-2001
    Topics: Geosciences , Physics
    Notes: Dynamical diffraction of thermal neutrons is treated for a plane single-crystal plate of magnetic neutron-absorbing material. It is shown that the results of the theory of dynamical X-ray diffraction can be used in the case of neutron diffraction, when the Fourier transforms of the polarizability are replaced by the Fourier transforms of the interaction potential divided by the kinetic energy of the neutrons. The Fourier transforms of the magnetic part of the interaction potential are calculated expicitly. In order to take the nuclear part of the interaction into account the method of the Fermi pseudopotential is used. The results are applied to the case of symmetrical Bragg reflection. There are two solutions for the intensity of the reflected beam as a function of the angle of neutron incidence, corresponding to the two possible directions of the neutron spin, parallel or antiparallel to the magnetic field in the crystal. It is shown that the positions of the maxima and the widths of the curves illustrating the intensity dependence on the angle of neutron incidence are different for the two possible spin directions and depend on the direction of the magnetization in the crystal. The total intensity of the reflected beam for the diffraction of unpolarized neutrons is obtained by averaging the intensities for the two possible spin directions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-1803
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 26 Hunden wird das Verhalten der peripheren Durchblutung, der O2-Aufnahme und des Säure-Basen-Haushaltes im hämorrhagischen Schock mit fixierter Hypotonie (hypotoner Schock, n=12) und der gleichen Schockform, aber mit spontaner Blutdruckreparation (normotensiver Schock, n=14) in Barbituratnarkose verglichen. Bis der arterielle Blutdruck auf 40 mm Hg gefallen ist, wird in beiden Gruppen mit 32 ml/kg (hypotoner Schock) und 31 ml/kg (normotoner Schock) gleich viel Blut entzogen. Bei fixierter Hypotonie geben die Tiere im Mittel 1 1/2 Stunden lang weiter Blut in ein Vorratsgefäß ab und nehmen dann spontan Blut in den Kreislauf zurück. Analog zum extrakorporalen Blutvolumen verhält sich der Blutdruck beim normotonen Schock bei 10 Tieren. Er steigt nach dem initialen Blutentzug spontan wieder an, erreicht ebenfalls nach 1 1/2 Stunden ein Maximum (93 mm Hg) und fällt dann langsam wieder ab. Die von den Tieren selbstbestimmte Oligämiedauer ist in beiden Gruppen mit etwa 4 Stunden gleich lang. Auch die Mortalität ist in den beiden Gruppen mit 80% gleich. Die Überlebenszeit ist jedoch beim hypotonen Schock mit 3 Stunden gegenüber 7 1/2 Stunden beim normotonen Schock kürzer (p〈0,01). Die Herzfrequenz steigt bei beiden Formen des hämorrhagischen Schocks auf über 200 Schl./min an, fällt aber beim hypotonen Schock in der späten oligämischen Phase wieder ab. Dagegen steigt sie beim normotonen Schock bis zur Reinfusion an. Das Herz-Zeit-Volumen fällt initial in beiden Gruppen auf etwa 29% des Kontrollwertes ab, liegt aber nach 1 1/2 Stunden im normotonen Schock signifikant höher. Bei diesen Tieren nimmt auch der periphere Widerstand während der Oligämie stärker zu. Der Anstieg des arteriellen Blutdrucks im normotonen hämorrhagischen Schock ist somit durch Zunahme des HZV und des gesamten peripheren Widerstandes bedingt. Wie Flußmessungen an der Art. carotis ergeben, tritt auch bei dieser Schockform eine Kreislaufzentralisation ein. Die Tiere hyperventilieren in beiden Schockformen. Die Atemfrequenz mindert sich im hypotonen Schock jedoch wieder im Verlauf der Oligämiephase. Dies wird auf die vergleichsweise schlechtere zerebrale Durchblutung zurückgeführt. Im normotonen Schock gehen die Tiere ein erhebliches O2-Defizit ein, wie es bereits früher für den hypotonen hämorrhagischen Schock beschrieben ist. Die Veränderungen des Säure-Basen-Haushaltes sind beim normotonen Schock weniger stark ausgeprägt als bei der hypotonen Vergleichsgruppe.
    Notes: Summary In 26 dogs anesthetized with a barbiturate peripheral blood flow, O2 consumption and acid-base balance have been studied in two kinds of hemorrhagic shock: 1. Hemorrhagic shock with fixed hypotension (hypotensive shock, n=12) 2. Hemorrhagic shock with spontaneously recovering arterial blood pressure (normotensive shock, n=14). In both groups the same amount of blood is withdrawn and stored in a reservoir (31–32 ml/kg) to reduce arterial pressure to 40 mm Hg. In hypotensive shock there is a continuous outflow of blood into the reservoir in order to maintain an arterial pressure of 40 mm Hg. After 1 1/2 hours this shift of blood reverses itself spontaneously. In normotensive shock the arterial pressure is allowed to increase after the initial withdrawal of blood. 1 1/2 hours later it reaches a peak of 93 mm Hg after which it starts declining again. The duration of oligemia which the animals control themselves is nearly identical in both groups (4 hours). Both kinds of hemorrhagic shock have a mortality rate of 80%. The survival time is shorter (p〈0.01) in hypotensive (3 hours) than in normotensive shock (7 1/2 hours). In both kinds of shock heart rate increases to more than 200 beats/min. However, in hypotensive shock it decreases in the late stage of hypovolemia, whereas the increase is continuous in normotensive shock. Cardiac ouput is significantly higher in the normotensive animals nearly throughout the entire hypovolemic phase although the initial decrease is the same in both groups (71%). Also a greater increase in total peripheral resistance occurs in these animals. The increased arterial pressure in normotensive shock is, therefore, due to increased cardiac output and total peripheral resistance. A “centralization” of the circulation is also observed in this kind of shock as is made evident by the changes in the relationship between cardiac output and carotid blood flow. Hyperventilation occurs in both kinds of shock. In hypotensive shock respiratory rate decreases at the end of the oligemic phase possibly due to a smaller cerebral blood flow.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-1803
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In fünf Herz-Lungen-Präparaten des Hundes wurde die Vordehnungsabhängigkeit von dP/dt max, V max, VCE max and (dP/dt:P-EDP+C) max in Beziehung gesetzt zur inotropen Empfindlichkeit dieser Parameter. V max und (dP/dt:P-EDP+C) max wurden von Vordehnungsänderungen weniger beeinflußt als dP/dt max, und sie sollten deshalb brauchbarer sein für Bestimmung der myokardialen Kontraktilität. Wenn die Vordehnungsänderungen, die durch inotrope Interventionen hervorgerufen wurden, nicht berücksichtigt wurden, zeigte V max bei Verminderung des kontraktilen Zustandes nur dieselbe inotrope Empfindlichkeit wie dP/dt max. Bei Verbesserung des kontraktilen Zustandes war die Empfindlichkeit sogar geringer. Die inotrope Empfindlichkeit von (dP/dt:P-EDP+C) max war in dem ganzen Bereich untersuchter Inotropiezustände deutlich geringer als dP/dt max. Wurde der enddiastolische Druck während der inotropen Intervention konstant gehalten, dann war dP/dt max der bei weitem empfindlichste inotrope Index. VCE max zeigte gewöhnlich eine negative Korrelation zum diastolischen Füllungsdruck des Herzens. Wurde der inotrope Zustand jedoch über den Kontrollwert hinaus verbessert, so ergab sich häufig eine positive Korrelation. Es ist deshalb unmöglich, im Einzelfall den Einfluß der Vordehnungsabhängigkeit auf das gefundene Ergebnis abzuschätzen. Keiner der untersuchten Parameter zeigte eine höhere inotrope Empfindlichkeit als dP/dt max, obwohl die Vordehnungsabhängigkeit von dP/dt max stärker ausgeprägt ist. Aus diesem Grunde hat für die Bestimmung akuter Kontraktilitätsänderungen keiner dieser komplizierten Parameter irgendeinen Vorteil gegenüber der einfachen Messung von dP/dt max.
    Notes: Summary In five canine heart-lung preparations the preload dependence of dP/dt max, V max, VCE max and (dP/dt: P-EDP+C) max was related to the inotropic sensitivity of these indices. V max and (dP/dt: P-EDP+C) max are less affected by preload changes than dP/dt max and therefore should be more suitable for inotropic measurements. But even if the preload changes caused by inotropic interventions are not taken into account, V max shows the same inotropic sensitivity as dP/dt max when the contractile state is reduced and an even lower sensitivity when the contractile state is enhanced. The sensitivity of (dP/dt: P-EDP+C) max, however, is much lower over the whole range of tested inotropic states. If enddiastolic pressure is kept constant during inotropic interventions, dP/dt max is a much more sensitive inotropic index than V max. VCE max usually shows a negative correlation to the diastolic filling of the heart. In the improved inotropic state this correlation can become positive, thus making it impossible to evaluate the influence of the preload dependence on the result. None of the tested parameters shows a higher inotropic sensitivity than dP/dt max, though the preload dependence of dP/dt max is more evident. Therefore, none of these more complicated parameters has any advantage over the simple measure dP/dt max for evaluation of acute changes in contractility.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 247-251 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pankreatic carcinoma ; Scintigraphy ; technique ; Pankreas-Carcinom ; Szintigraphie ; Technik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter den Verfahren, die zur Diagnostik des Pankreas-Carcinoms zur Verfügung stehen, kommt der Szintigraphie eine besondere Bedeutung zu. Die Methode basiert auf der Anreicherung einer markierten Aminosäure im Drüsengewebe, es wird also funktionstüchtiges Gewebe dargestellt. Die Diagnose Pankreas-Carcinom ist aus dem szintigraphischen Bild allein nicht zu stellen, weil Funktionsausfälle anderer Genese einen gleichen Befund ergeben können. In diesen Fällen ist die gezielte Eingriffdiagnostik indiziert. Der begrenzte zeitliche und personelle Aufwand sowie die geringe Belastung für den Patienten machen die Pankreasszintigraphie zu einer Methode, die sinnvollerweise-zusammen mit den internistischen Verfahren- am Beginn der diagnostischen Bemühungen stehen sollte.
    Notes: Summary Of the procedures available for diagnosis of pancreatic carcinoma, particular significance can be attributed to scintigraphy. The method is based upon the accumulation of a labeled amino acid in the glandular tissue. The scanning technique delineates functionable tissue. The diagnosis of carcinoma of the pancreas cannot be deduced from the scintigraphic picture alone, however, because functional deficiency of a different origin could result in the same picture. In these cases, carefully planned exploratory surgery is indicated. The limited expense in terms of time and personnel and the modest stress to the patient make pancreatic scintigraphy a method that can reasonably-together with internal procedures-be applied right at the beginning of the process of diagnosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    The European physical journal 30 (1978), S. 197-210 
    ISSN: 1434-6036
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract The one-dimensional single component Ginzburg-Landau (GL) model where the order parameter couples either linearly to an internal degree of freedom of localized defects or quadratically to rigid defects is studied. It is a model for the influence of defects on the properties of nearly ferromagnetic systems (“giant moment” formation, as proposed by Suhl) and of solids near a displacive phase transition. For isolated defects the nonlinear GL equation can be solved analytically. The exact strength and shape of the localized condensate and the conditions for its existence are calculated and used as a test for previous approximations applicable in three dimensions. Near the local “transition temperature” a localized order parameter mode becomes soft. The temperature dependence of its spectrum and shape and the phase shifts for the scattering of order parameter waves in the regions with and without localized condensate are calculated exactly. The stationary states for a system with two defects are presented. Apart from the stable states, the saddle points across which the system has to pass in going from one stable configuration to another are also discussed. The interactions between the defects induced by the order parameter field, between the localized moments corresponding to the condensate and between the defects and Bloch walls are given.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Cellular and molecular life sciences 34 (1978), S. 363-364 
    ISSN: 1420-9071
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Summary Rapid loss of cochlear microphonics in guinea-pigs previously exposed to high-energy impulse noise was shown to be related to the breakdown of the endolymphatic boundary. The cochlear duct was rendered leaky by deterioration of the reticular membrane, and damage of sensory and supporting cells.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Cellular and molecular life sciences 33 (1977), S. 743-745 
    ISSN: 1420-9071
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Summary Healthy rats and guinea-pigs were treated with a simple method of continuous peritoneal dialysis for 12, 24 and 48 h. Increasing with time, both animal species developed severe hypoproteinemia and hemoconcentration due to protein loss into the dialyzate fluid. These changes were associated with a high mortality rate, when Sterofundin® was used for dialysis. Therefore, protein loss should be substituted and the type of dialyzate must be considered in experimental long-term dialysis using these small laboratory animals.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 38 (1979), S. 435-446 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Circulating immune complexes ; Malignant lymphoma ; Zirkulierende Immunkomplexe ; maligne Lymphome
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mit der125J-Clq-Deviationsmethode nach Sobel, dem Polyethylenglykol-Präzipitationstests nach Nydegger und einer Sepharose 6B-Säulenchromatographie in Anlehnung an MacLennan wurden zirkulierende Immunkomplexe (ZIK) bei 20–27% der Patienten mit Hodgkin-Lymphomen, bei 8% der Patienten mit Nicht-Hodgkin-Lymphomen vom niedrigen und in 20–40% vom hohen Malignitätsgrad nachgewiesen. ZIK traten in fortgeschrittenen Stadien der Erkrankungen auf und korrelierten gut mit der Krankheitsaktivität. ZIK verschwanden in der Remission und erschienen im Rezidiv wieder. ZIK wurden nur bei Patienten mit allgemeinen Symptomen, d. h. mit B-Symptomen, gefunden. Die pathogenetische Rolle der ZIK bei der Entstehung der B-Symptome und bei der Tumorausbreitung ist noch nicht end gültig geklärt. Der Antikörperanteil der ZIK ist IgG, die antigene Komponente wurde nicht charakterisiert.
    Notes: Summary Using the125J-Clq deviation method according to Sobel, the polyethylenglycol precipitation test of Nydegger, and a Sepharose 6B column chromatography in a modification of MacLennan's method, circulating immune complexes (CIC) have been detected in 20–27% of patients with Hodgkin's lymphoma, in 8% of patients with non-Hodgkin lymphoma of low, and in 20–40% with high malignancy. CIC appeared in advanced stages of the diseases and correlated well with the activity of the disease. CIC disappeared in remissions and reappeared during reactivation of the disease. CIC were only found in patients with general symptoms, i.e. B-symptoms. The pathogenetic role of CIC in the initiation of B-symptoms and in tumor spread is still not fully explained. The antibody part of the CIC is IgG, the antigenic component has not yet been characterized.
    Type of Medium: Electronic Resource
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