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  • Articles: DFG German National Licenses  (3)
  • 5-Year survival  (1)
  • Bradykinin  (1)
  • Direkte Sphincterrekonstruktion  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 934-934 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma of gastric cardia ; Abdominal gastrectomy ; 5-Year survival ; Kardiacarcinom ; Abdominale Gastrektomie ; 5-Jahresüberlebensraten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1973-1986 wurden 226 Kardiacarcinome operiert. Seit I980 wurde neben dem abdominalen (n = 56) zunehmend das abdominale-transhiatale (n = 3I) gegenüber dem abdominothorakalen Vorgehen (n = 20) bevorzugt. Die Resektionsraten konnten von 58% auf 75% seit 1980 gesteigert werden. Die Letalität nach abdominaler/transhiataler Gastrektomie betrug seit I980 9,1%. Die 5-Jahresüberlebensraten waren nach abdominaler/transhiataler gegenüber abdominothorakaler Gastrektomie statistisch nicht verschieden (29,7 + 8,4% vs. I7,9 + 8,7%), auch nicht in den jeweiligen Tumorstadien I/II und III/IV (UICC 1978). Radikale abdominothorakale Eingriffe scheinen beim Kardiacarcinom keinen Vorteil zu bringen.
    Notes: Summary From 1973 to I986, 226 carcinomas of the gastric cardia were operated on. Since I980, in addition to abdominal gastrectomy (n = 56), an increasing number of abdominotranshiatal (n = 3I) and abdominothoracic (n = 20) operations have been performed. The resection rate has increased from 58% to 75% since 1980. The mortality has been 9.I% after abdominal/transhiatal gastrectomy since I980. The 5-year survival rates after abdominal/transhiatal procedures did not differ statistically in comparison with abdominothoracic operations (29±8%/18±9%), also not in the corresponding tumor stages I/II and III/IV (UICC 1978). Extensive abdominothoracic gastrectomies with a higher risk do not seem to provide anv advantaee in carcinomas of the gastric cardia.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 641-641 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bradykinin ; Postoperative stress ; Carbohydrate metabolism ; Protein metabolism ; Bradykinin ; Postaggressions-Syndrom ; Kohlehydratstoffwechsel ; Eiweißstoffwechsel
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mit Bradykinin (BK) konnte der postoperativ gestörte Kohlehydrat- und Proteinstoffwechsel günstig beeinflußt werden. Damit könnte eine Störung im Kininogen-Kinin-System Ursache der postoperativen Insulinresistenz sein. Bei abdominaloperierten Patienten führte die Infusion von BK (80 μg/h) zu einer Normalisierung der sonst pathologischenk-Werte des intravenösen Glucosetoleranztests (0,33 g/kg KG). Unter BK ging die N-Ausscheidung im Urin bei Infusion von Glucose und Elektrolyten zurück, bei VPE verbesserte sich die N-Bilanz und die prozentuale N-Utilisation.
    Notes: Summary Bradykinin (BK) improved the postoperatively impaired metabolism of carbohydrate and protein. Thus a postoperative change in the kininogen-kinin system may be the basis of postoperative insulin resistance. In patients after abdominal operations BK (80μg/h) normalized the usually pathologick-values of an intravenous glucose tolerance test (0.33 g/kg body wt.). BK reduced urinary N-excreation during infusion of glucose and electrolytes. During TPN the N-balance and the proportional N-utilization was improved by BK.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 419-422 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Direct sphincter reconstruction ; Posterior repair ; Direkte Sphincterrekonstruktion ; Hintere Raffung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse direkter Sphincterrekonstruktionen sind günstig. 10 Patienten wurden operiert; bei 8 wurde die Kontinenz normalisiert oder erheblich gebessert. Die Ergebnisse hinterer Raffungen sind nicht gleich günstig. 15 Patienten mit gleichzeitigem Rectumprolaps wurden operiert, 14 waren präoperativ inkontinent. Nur bis zu 2 1/2 Jahren postoperativ war die Kontinenz bei 7 Patienten normal oder gebessert, bei 4 unverändert, bei 3 verschlechtert. Die klinischen Ergebnisse stimmen nicht vollständig mit denen der Perfusions-Druckmessung überein.
    Notes: Summary Direct sphincter repair gives good surgical results. In 8 out of 10 patients operated on, incontinence was clearly improved. In 15 patients posterior repair was performed simultaneously with posterior rectosigmoidal resection because of rectal prolapse. 14 patients had been incontinent. Incontinence was improved clearly in 7 patients, remained unchanged in 4 and worsened in 3. However, the good clinical results did not correspond completely to those achieved by perfusion manometry.
    Type of Medium: Electronic Resource
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