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  • 1
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In a clinical study the participation of histamine in the allergenic response of patients with food allergy was investigated. The resting levels of gastric tissue and plasma histamines of 10 patients were slightly higher than the respective values of normal volunteers. 5 minutes after local intragastral allergenic provocation a decline of the mucosal histamine content of the allergen-treated area was noticed. Parallel investigations on the mast cell content of the stomach mucosa revealed a parallel decrease of theo-phthaldialdehyde stained cells, whereas the number of toluidine blue stained cells remained unchanged. These data are in accordance with an antigen-induced IgE-dependent liberation of the mast cell histamine stores.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 477-477 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Computed tomography ; Post-traumatic lesion of the skeletal system ; Cruciate ligaments ; Computer-Tomographie ; Kreuzbandverletzung ; Unfallfolgen am Skeletsystem
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seit Einführen der CT-Tomographie in die chirurgische Diagnostik ist dieses Spezialverfahren auch Bestandteil in der Beurteilung posttraumatischer Folgezustände am Skeletsystem geworden. Die CTTomographie soll und darf aus Kapazitäts- und Kostengründen Röntgenstandardverfahren in der Traumatologie nicht verdrängen. Bei der gezielten Fragestellung „intraartikuläre Fragmente, Kongruenz artikulierender Flächen, Ausmaß einer Impression, Kreuzbandverletzung und osteochondrale Fraktur” ist das CT jedoch dann indiziert, wenn die konventionelle Röntgen-Diagnostik zur Beurteilung nicht ausreichend erscheint.
    Notes: Summary Computed tomography has established itself as a diagnostic method in post-traumatic lesions of the skeletal system. However, for financial reasons and reasons of capacity, CT cannot replace regular radiography. For the identification of intra-articular fragments, the shape of damaged joints, the degree of impression, injured cruciate ligaments and torn cartilage tissue, CT is only indicated if conventional diagnostic radiology proves inadequate.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 744-744 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 620-620 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ingestive cauterization ; Guide line for emergency treatment ; Ingestive Verätzung ; Behandlungsrichtlinien bei Erstversorgung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Behandlungsrichtlinien für ingestive Verätzungen basieren auf klinischen und endoskopischen Parametern: Gruppe 1 (bei endoskopisch negativem Befund): konservatives Vorgehen, Infusion, Antacida, Antibiotica; Gruppe 2 (Magenschleimhautverdtzung): Laparotomie mit „geschlossener Magenspülung”; Gruppe 3 (Verätzung von Magen alleine): Gastrektomie mit Oesophago-Jejunostomie; Gruppe 4 (Verätzung von Magen und distalem Oesophagus): Gastrektomie mit Verschluß des Oesophagus und Duodenalstumpfes (Jejunumerndhrungsfistel); Gruppe 5 (Schädigung des gesamten Oesophagus und Magens) Gastrektomie, Oesophagektomie (Jejunumerndhrungsfistel). Letalität: konservativ (Gruppe 1: 0 %), operativ (Gruppe 2–5: 50%).
    Notes: Summary The guide line for treatment of ingestive cauterization is based on clinical and endoscopic parameters group I (endoscopical negative findings): classical treatment; group 2 (burning of the gastro mucosa): laparotomy and closed stomach lavage; group 3 (severe cauterization of stomach alone): gastrectomy with esophago-jejunostomy; group 4 (cauterization of stomach and distal esophagus): gastrectomy with closing of esophagal and jejunum stump (jejunal feeding fistula); group 5 (damage of the whole esophagus and stomach): gastrectomy, esophagectomy (jejunal feeding fistula). Mortality: classical treatment (group 1: 0%), surgical therapy (groups 2–5: 50%).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Jejunum transplantate ; Esophagus replacement ; Jejunumtransplantat ; Oesophagusersatz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 18 Beagles wurde der Halsoesophagus durch ein freies, autologes Jejunumtransplantat ersetzt. Interponatsnekrosen durch Thrombosen an den Gefäßanastomosen kamen wegen der mikrochirurgischen Technik nicht vor. Die Passage und Peristaltik blieb in allen Fällen erhalten. Viermal schrumpfte das Interponat durch periluminäre Narben. Zu einer Fibrosicrung des Interponates selbst kam es nicht, die Ganglienzellen des Plexus myentericus sind auch nach 1 Jahr noch erhalten. Es handelt sich somit um ein risikoarmes Verfahren zum Ersatz der Halsspeiseröhre.
    Notes: Summary Within a collective of 18 Beagles the proximal part of the esophagus was replaced by a free autologous jejunum interponate. Because of microvascular anastomosis a necrosis of the interposed jejunum was prevented. Passage and peristalsis were maintained in all cases. In four cases shrinking at the interponate caused by periluminar scar formation are observed. No fibrosis developed, the gangliocytes of the plexus myentericus remained viable. With this technique, we are on the way to an esophagus replacement of lower risk.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 774-774 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Emergency endoscopy ; Laser therapy ; Gastro-intestinal haemorrhage ; Notfallendoskopie ; Lasertherapie ; Gastrointestinale Blutung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 56 Patienten mit einer transfusionspflichtigen Blutung (? 1000 ml/24 h) wurden einer primären endoskopischen Lasertherapie zugeführt. 91% zeigten eine Blutungsintensität Typ Forrest (F) 1,9% Typ F 2. Eine primäre Blutstillung konnte in 89% erreicht werden. Bei guter Einstellbarkeit spielte die Lokalisation der Blutungsquelle keine Rolle. Die Blutungsintensität ging auf den Lasererfolg direkt ein. F 1a (spritzende Blutungen) in 82%, F 1 b (sickernde Blutungen) in 93%. Die Blutungsrezidivrate nach Lasertherapie war 28%, bei F 1a 50%. Ergebnis: F 1a ist für die Lasertherapie ungeeignet. F 1 b ist die beste Indikation.
    Notes: Summary A total of 56 patients requiring transfusion for gastric haemorrhage (? 1000 ml/24 h) underwent laser therapy. Of these patients 91% showed a bleeding intensity of the Forrest type (F) and 1.9% a bleeding intensity of type F 2. Primary hemostasis was achieved in 89%. When the bleeding source was visible, localization was, of course, no problem. The bleeding intensity correlated directly with the success of laser treatment. F 1a (spurting haemorrhage) in 82%, F 1b (oozing haemorrhage) in 93%. The haemorrhage recurrence rate after laser therapy was 28% for F 1b and 50% for F 1a. Results: Laser therapy is not suitable for F 1a. F 1b is the best indication.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 363 (1984), S. 75-78 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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