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  • 1970-1974  (3)
  • 1
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A study of 110 patients with membranoproliferative glomerulonephritis (MPGN) revealed that this disease appears in a simple form and in a lobular form. Both forms are characterized by a differently severe proliferation of mesangial cells and by a mostly extensiv thickening of the glomerular basement membrane. The proliferation of mesangial cells and thickening of the glomerular basement membrane is more severe in the lobular form of MPGN. Dense deposit lesions were observed in association with both the simple form and the lobular form of MGPN. An analysis of the morphological and clinical features of MPGN in patients with dense deposits in the glomerular capillary walls failed to indicate that dense deposits represent a unique disease entity.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 349 (1970), S. 170-178 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Untersuchung von Fibroblasten bzw. fibroblastenartigen Zellen mit Barrschen Zellkernkörpern im perivasculären und intertubulären Gewebe von 16 Nierentransplantaten, die 14 Tage bis 1 1/2 Jahre nach der Übertragung zum Teil bei guter Funktion entfernt worden waren, führten zu folgenden Ergebnissen: 1. In 7 männlichen Spendernieren, die auf weibliche Empfänger übertragen worden waren, zeigten 9–14% der Fibroblasten bzw. fibroblastenartigen Zellen im Niereninterstitium Barrsche Zellkernkörper. 2. Bei der Konstellation Empfänger männlich — Spender weiblich schwankte der Prozentsatz von sog. Fibroblasten mit Barrschem Zellkernkörper zwischen 14 und 17%. 3. In weiblichen Spendernieren, die auf weibliche Empfänger transplantiert worden waren, wurden zwischen 15 und 22% „Fibroblasten“ mit Barrschen Zellkernkörpern gezählt. 4. Bei der Konstellation Empfänger und Spender männlich betrug die Zahl der Zellen mit Barrschen Zellkernkörpern in obiger Lokalisation 0,3–0,6%. Aus diesen Befunden wird gefolgert, daß im perivasculären und intertubulären Bindegewebe der Transplantate die Zahl der vom Empfänger stammenden Fibroblasten bzw. fibroblastenartigen Zellen erheblich ist. Mit der Möglichkeit, daß diese Zellen z.T. an der Ausbildung des in chronisch abgestoßenen Transplantaten oft verbreiterten interstitiellen und perivasculären Bindegewebe der Niere beteiligt sind, wird gerechnet. Es wird außerdem darauf hingewiesen, daß an der Organisation von Thromben in Transplantaten Blutzellen des Empfängers teilhaben können, dagegen fanden sich keine Anhaltspunkte dafür, daß in einer Endothelisierung des Transplantates durch den Empfängerorganismus die Ursache der Transplantationsadaptation gesehen werden muß.
    Notes: Summary Fibroblasts and fibroblastoid cells with Barr's nuclear bodies were examined in the perivascular and intertubular tissue of 16 kidney-transplants that were removed between 14 days and one and a half year after transplantation. In some of them the renal function had been good until to the removal of the transplants. The results were as follows: 1. In 7 kidneys of male donors transplanted in female recipients between 9 and 14% of the fibroblasts and fibroblastoid cells in the interstitial tissue of the kidney had Barr's nuclear bodies. 2. When the recipient was male and the donor female 14 to 17% of “fibroblasts” with Barr's nuclear bodies were found. 3. In kidneys of female donors transplanted in female recipients between 15 and 22% “fibroblasts” contained Barr's nuclear bodies. 4. When both recipient and donor were male the percentage of interstitial fibroblastic cells with Barr's nuclear bodies in the above-mentioned was 0.3 to 0.6%. These findings indicate that in the perivascular and intertubular tissue of the transplants a considerable number of fibroblasts and fibroblastoid cells come from the receiver. It is therefore possible that these cells are involved in the formation of the interstitial and perivascular connective tissue that is often increased in lately rejected transplants. It is also shown that blood cells of the recipient are able to participate in the organization of thrombi in transplants, whereas there were no indications that the endothelization of the vessels of the transplant by the recipient is responsible for the adaptation of the transplant.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 349 (1970), S. 170-178 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Untersuchung von Fibroblasten bzw. fibroblastenartigen Zellen mit Barrschen Zellkernkörpern im perivasculären und intertubulären Gewebe von 16 Nierentransplantaten, die 14 Tage bis 1 1/2 Jahre nach der Übertragung zum Teil bei guter Funktion entfernt worden waren, führten zu folgenden Ergebnissen: 1. In 7 männlichen Spendernieren, die auf weibliche Empfänger übertragen worden waren, zeigten 9–14% der Fibroblasten bzw. fibroblastenartigen Zellen im Niereninterstitium Barrsche Zellkernkörper. 2. Bei der Konstellation Empfänger männlich — Spender weiblich schwankte der Prozentsatz von sog. Fibroblasten mit Barrschem Zellkernkörper zwischen 14 und 17%. 3. In weiblichen Spendernieren, die auf weibliche Empfänger transplantiert worden waren, wurden zwischen 15 und 22% „Fibroblasten“ mit Barrschen Zellkernkörpern gezählt. 4. Bei der Konstellation Empfänger und Spender männlich betrug die Zahl der Zellen mit Barrschen Zellkernkörpern in obiger Lokalisation 0,3–0,6%. Aus diesen Befunden wird gefolgert, daß im perivasculären und intertubulären Bindegewebe der Transplantate die Zahl der vom Empfänger stammenden Fibroblasten bzw. fibroblastenartigen Zellen erheblich ist. Mit der Möglichkeit, daß diese Zellen z.T. an der Ausbildung des in chronisch abgestoßenen Transplantaten oft verbreiterten interstitiellen und perivasculären Bindegewebe der Niere beteiligt sind, wird gerechnet. Es wird außerdem darauf hingewiesen, daß an der Organisation von Thromben in Transplantaten Blutzellen des Empfängers teilhaben können, dagegen fanden sich keine Anhaltspunkte dafür, daß in einer Endothelisierung des Transplantates durch den Empfängerorganismus die Ursache der Transplantationsadaptation gesehen werden muß.
    Notes: Summary Fibroblasts and fibroblastoid cells with Barr's nuclear bodies were examined in the perivascular and intertubular tissue of 16 kidney-transplants that were removed between 14 days and one and a half year after transplantation. In some of them the renal function had been good until to the removal of the transplants. The results were as follows: 1. In 7 kidneys of male donors transplanted in female recipients between 9 and 14% of the fibroblasts and fibroblastoid cells in the interstitial tissue of the kidney had Barr's nuclear bodies. 2. When the recipient was male and the donor female 14 to 17% of “fibroblasts” with Barr's nuclear bodies were found. 3. In kidneys of female donors transplanted in female recipients between 15 and 22% “fibroblasts” contained Barr's nuclear bodies. 4. When both recipient and donor were male the percentage of interstitial fibroblastic cells with Barr's nuclear bodies in the above-mentioned was 0.3 to 0.6%. These findings indicate that in the perivascular and intertubular tissue of the transplants a considerable number of fibroblasts and fibroblastoid cells come from the receiver. It is therefore possible that these cells are involved in the formation of the interstitial and perivascular connective tissue that is often increased in lately rejected transplants. It is also shown that blood cells of the recipient are able to participate in the organization of thrombi in transplants, whereas there were no indications that the endothelization of the vessels of the transplant by the recipient is responsible for the adaptation of the transplant.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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