Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • En-bloc esophagectomy  (2)
  • Lebermetastasen  (2)
  • T-Zellen  (2)
  • (Rat hepatocyte)  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/Lipids and Lipid Metabolism 876 (1986), S. 494-499 
    ISSN: 0005-2760
    Keywords: (Rat hepatocyte) ; Cholesterol ; Fatty acid ; Lipid synthesis ; Lipoprotein lipid secretion ; Triacylglycerol
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Chronische lymphozytische LeukÄmie ; T-Zellen ; Lymphatische S-Phase-Zellen ; DNA-synthetisierende Zellen ; Lymphatische T-Zellen in S-Phase ; Chronic lymphocytic leukemia ; T lymphocytes ; Lymphoid S-phase cells ; DNA-synthesizing cells ; S-phase T lymphoid cells
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In 21 patients with chronic lymphocytic leukemia (CLL) and in 8 hematologically normal persons the number of DNA-synthesizing peripheral blood lymphocytes was investigated by autoradiographic techniques. The lymphocytes were differentiated by En-rosette tests into T and non-T lymphoid cells. The results show a normal number of proliferating T lymphoid cells and an increased number of proliferating non-T lymphoid cells in clinical stages O-I. Stages III–IV demonstrate a significant increase of the proliferation rate of both T and non-T lymphoid cells. The possible pathogenetic factors and the prognostic value of these results are discussed.
    Notes: Zusammenfassung Bei 21 Patienten mit chronischer lymphatischer LeukÄmie (CLL) und 8 Normalpersonen wurde die Anzahl der DNA-synthetisierenden peripheren Blutlymphozyten autoradiografisch untersucht. Die Lymphozyten wurden dabei mit Hilfe des EN-Rosettentests in T-Zellen und Nicht-T-Zellen differenziert. Es zeigt sich eine normale T-Zellproliferation und eine erhöhte Nicht-T-Zellproliferation im Stadium O-I. In den fortgeschritteneren Krankheitsstadien erfÄhrt die Proliferation für T- und Nicht-T-Lymphozyten eine signifikante Steigerung. Die Proliferation der T-Zellen ist im Stadium IV auf das ca. 20fache, die der Nicht-T-Zellen auf das ca. 50fache gesteigert. Auf die Möglichkeit zu prognostischen Aussagen wird hingewiesen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 40 (1980), S. 151-155 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Bakterielle Infektionen ; T-Zellen ; lymphatische S-Phase-Zellen ; Bacterial infections ; T cells ; S-phase lymphoid cells
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The results of autoradiographic determination of DNA-synthesizing lymphocytes (3H-thymidine) in 10 patients with bacterial infections were compared with results in 10 normal patients and contrasted with 23 CLL patients in different stages [12]. In patients with infectious diseases the absolute number of T cells was lower and the mean values of S-phase T cells and S-phase non-T cells was higher than in normal persons. In contrast to the patients with infections, CLL patients in stage 0–III have lower S-phase T cell values and higher S-phase non-T cell values. In stage IV, on the other hand, all DNA-synthesizing lymphocytes are increased.
    Notes: Zusammenfassung Es werden die Ergebnisse der autoradiographischen Bestimmung DNA-synthetisierender Lymphozyten (3H-Thymidin) bei 10 Patienten mit bakteriellen Infekten mit den Ergebnissen bei 10 gesunden Personen verglichen und den Resultaten bei 23 CLL-Patienten in verschiedenen Krankheitsstadien gegenübergestellt. Bei Patienten mit Infektionen lagen die Mittelwerte der T-Zellen niedriger, die der T-Zellen und Nicht-T-Zellen in der S-Phase höher als bei Normalen. Gegenüber Infektpatienten zeigen die CLL-Patienten früher Krankheitsstadien niedrigere S-Phase-T-Zellwerte und höhere S-Phase-Nicht-T-Zellwerte; im fortgeschrittenen Stadium sind alle DNA-synthetisierenden Lymphozyten vermehrt.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 166-170 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: En-bloc esophagectomy ; Esophageal cancer ; Reconstruction
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiven Studie wurde die einzeitige Speiseröhrenrekonstruktion mit der 4872 h nach Oesophagektomie durchgeführten verglichen. In beiden Gruppen (26/24 Patienten) wurde eine transthorakale en-bloc Oesophagektomie durchgeführt. Als weitere Vergleichsgruppe wurden 45 Patienten mit transmediastinaler Oesophagektomie and einzeitiger Rekonstruktion, die ebenfalls während der Studiendauer operiert wurden, herangezogen. Es ergaben sich in Hinblick auf postoperative Komplikationen (26,9%; 29,1%; 22,2%) and auf die postoperative 30-Tage-Letalität (0%; 4,1%; 2,1%) sowie die Kliniksletalität (3,2%; 4,1%; 4,2%) keinerlei Unterschiede. Somit führt die Rekonstruktion mit aufgeschobener Dringlichkeit zu keiner weiteren Risikoverminderung; andererseits stellt sie aber auch keine Risikoerhöhung dar, so daß sie in das Verfahrensspektrum der Oesophaguschirurgie aufgenommen werden kann.[/p]
    Notes: Summary In a prospective study direct reconstruction of the esophagus was compared to reconstruction 48–72 h after esophagectomy. In both groups (26/24) transthoracic en-bloc esophagectomy was performed. During the same time period of the study another group of 45 patients had transmediastinal esophagectomy and direct reconstruction and this group was also used as comparison. There were no differences concerning postoperative complications (26.9%; 29.1 %; 22.2%), postoperative 30-days mortality (0%; 4.1%; 2.1%), and hospital mortality (3.2%; 4.1%; 4.2%). Thus reconstruction with delayed urgency does not lead to a further decrease of risk; on the other hand there is also no increase of risk and therefore it can be included in the spectrum of procedures of esophageal surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 652-652 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Intra-arterial chemotherapy ; Liver metastases ; Intraarterielle Chemotherapie ; Lebermetastasen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiven randomisierten Studie wurde die Wirksamkeit der kontinuierlichen intraarteriellen Cytostatica-Therapie (FUDR) über eine implantierbare Pumpe (n =19) mit der Bolusinjektion (n= 17) verglichen bei isolierten nicht resektablen Lebermetastasen. Es fand sich folgendes Ergebnis: Ansprechrate bei den Pumpen 58% vs. 41% bei den Ports. Progression bei kontinuierlicher Infusion 10,5% vs. 29,5% bei Bolusinjektion. Die Toxicität war bei kontinuierlicher Cytostatica-Applikation mit 58% gegenüber 23,5% deutlich erhöht.
    Notes: Summary In a prospective randomized study, the effectiveness of continuous intra-arterial cytostatics therapy (FUDR) via an implantable pump (n=19) on isolated, nonresectable liver metastases was compared with bolus injection (n=17). The following results were found: there was a 58% response rate in the pump group vs 41% in the port group. Progression with continuous infusion was 10.5% vs 29.5% with bolus injection. The toxicity of continuous cytostatics application was distinctly higher (58% vs 23.5%).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 711-711 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver metastasis ; Regional chemotherapy ; Perfusion, isolated ; Perfusion with cytostatic drugs ; Lebermetastasen ; regionale Chemotherapie ; Perfusion, isoliert ; Cytostatika-Perfusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die isolierte Leberperfusion bzw. intraarterielle Chemotherapie kann zwar bei Lebermetastasen colorectaler Carcinome beachtliche Erfolge erzielen; jedoch treten in his zu 60% der Fälle Lokalrezidive auf. Unser Ziel war es, ein Modell zur isolierten hochdosierten Cytostatica-Perfusion des Gastrointestinaltraktes zu erarbeiten. Die bisher an 58 Schweinen durchgeführten Untersuchungen zeigen die Durchführbarkeit der isolierten Perfusion des GI-Trakts mittels extracorporalem Kreislauf bei einem Leck von weniger als 4,5%. Die Aufnahme des Cytostaticums FUDR erfolgt in der Leber and im Intestinum. Die Maximumdosis ist 8 mg/kg KG.
    Notes: Summary Isolated liver perfusion and intra-arterial chemotherapy of liver metastases of colorectal carcinomas are considerably successful; however, local recurrences occur in up to 60% of all cases. Our aim was to work out a model of isolated perfusion of the gastrointestinal tract with high-dosage cytostatics. To date, research has been carried out on 58 pigs; the results demonstrate the feasibility of isolated perfusion of the GI tract by means of extracorporeal circulation. The leakage rate is than 4.5 %. The cytostatic agent FUDR is absorbed in. the liver and intestine (maximum dose 8 mg/kg body weight).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 924-924 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal carcinoma ; En-bloc esophagectomy ; Mediastinal lymphadenectomy ; Esophagogastrostomy ; Oesophaguscarcinom ; En-bloc-Oesophagektomie ; Mediastinale Lymphadenektomie ; Oesophago-Gastrostomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Film zeigt die Technik der en-bloc-Oesophagektomie beim Oesophaguscarcinom. Bei dieser Operationstechnik werden der Oesophagus nebst angrenzendem mediastinalem Lymph- und Fettgewebe inclusive der V. azygos und des Ductus thoracicus entfernt. Diese Ausräumung des Mediastinums führt zu einer mediastinalen Lymphadenektomie. Zusätzlich werden Ausmass und Technik der abdominellen Lymphadenektomie gezeigt. Die Rekonstruktion der Speisepassage erfolgt durch Mageninterposition mit cervicaler Oesophago-Gastrostomie.
    Notes: Summary The film shows the technique of en-bloc esophagectomy in esophageal carcinoma. With this surgical technique it is possible to resect the esophagus with the surrounding lymphatic and fatty tissue, including the azygos vein and the thoracic duct. This mediastinectomy leads to a regional lymphadenectomy. In addition, the extent and technique of abdominal lymphadenectomy are also shown. Reconstruction of the food passageway is done by gastric interposition with cervical esophagogastrostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...