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  • En-bloc esophagectomy  (2)
  • Ergebnisse  (2)
  • T-Zellen  (2)
  • 21 Gliedmaßenreplantationen  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Chronische lymphozytische LeukÄmie ; T-Zellen ; Lymphatische S-Phase-Zellen ; DNA-synthetisierende Zellen ; Lymphatische T-Zellen in S-Phase ; Chronic lymphocytic leukemia ; T lymphocytes ; Lymphoid S-phase cells ; DNA-synthesizing cells ; S-phase T lymphoid cells
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In 21 patients with chronic lymphocytic leukemia (CLL) and in 8 hematologically normal persons the number of DNA-synthesizing peripheral blood lymphocytes was investigated by autoradiographic techniques. The lymphocytes were differentiated by En-rosette tests into T and non-T lymphoid cells. The results show a normal number of proliferating T lymphoid cells and an increased number of proliferating non-T lymphoid cells in clinical stages O-I. Stages III–IV demonstrate a significant increase of the proliferation rate of both T and non-T lymphoid cells. The possible pathogenetic factors and the prognostic value of these results are discussed.
    Notes: Zusammenfassung Bei 21 Patienten mit chronischer lymphatischer LeukÄmie (CLL) und 8 Normalpersonen wurde die Anzahl der DNA-synthetisierenden peripheren Blutlymphozyten autoradiografisch untersucht. Die Lymphozyten wurden dabei mit Hilfe des EN-Rosettentests in T-Zellen und Nicht-T-Zellen differenziert. Es zeigt sich eine normale T-Zellproliferation und eine erhöhte Nicht-T-Zellproliferation im Stadium O-I. In den fortgeschritteneren Krankheitsstadien erfÄhrt die Proliferation für T- und Nicht-T-Lymphozyten eine signifikante Steigerung. Die Proliferation der T-Zellen ist im Stadium IV auf das ca. 20fache, die der Nicht-T-Zellen auf das ca. 50fache gesteigert. Auf die Möglichkeit zu prognostischen Aussagen wird hingewiesen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 40 (1980), S. 151-155 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Bakterielle Infektionen ; T-Zellen ; lymphatische S-Phase-Zellen ; Bacterial infections ; T cells ; S-phase lymphoid cells
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The results of autoradiographic determination of DNA-synthesizing lymphocytes (3H-thymidine) in 10 patients with bacterial infections were compared with results in 10 normal patients and contrasted with 23 CLL patients in different stages [12]. In patients with infectious diseases the absolute number of T cells was lower and the mean values of S-phase T cells and S-phase non-T cells was higher than in normal persons. In contrast to the patients with infections, CLL patients in stage 0–III have lower S-phase T cell values and higher S-phase non-T cell values. In stage IV, on the other hand, all DNA-synthesizing lymphocytes are increased.
    Notes: Zusammenfassung Es werden die Ergebnisse der autoradiographischen Bestimmung DNA-synthetisierender Lymphozyten (3H-Thymidin) bei 10 Patienten mit bakteriellen Infekten mit den Ergebnissen bei 10 gesunden Personen verglichen und den Resultaten bei 23 CLL-Patienten in verschiedenen Krankheitsstadien gegenübergestellt. Bei Patienten mit Infektionen lagen die Mittelwerte der T-Zellen niedriger, die der T-Zellen und Nicht-T-Zellen in der S-Phase höher als bei Normalen. Gegenüber Infektpatienten zeigen die CLL-Patienten früher Krankheitsstadien niedrigere S-Phase-T-Zellwerte und höhere S-Phase-Nicht-T-Zellwerte; im fortgeschrittenen Stadium sind alle DNA-synthetisierenden Lymphozyten vermehrt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 683-684 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: 21 Limb replantations, results ; 21 Gliedmaßenreplantationen ; Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen November 1975 und April 1978 wurden 21 Gliedmaßenreplantationen durchgeführt. Ergebnisse: Die 5 unteren Extremitäten wurden reamputiert (3mal bedrohliche Infektion, 2mal Thrombose). Von den 16 replantierten oberen Extremitäten waren 5 total und 11 subtotal amputiert. 12 Arme heilten ohne wesentliche Komplikation ein. Davon zeigen bisher 7 ausreichende Funktion, 3 weitere deutliche Reinnervierungstendenz. Zur kritischen Wertung der Ergebnisse sind die Beobachtungszeiten noch zu kurz. Jedenfalls ist wegen der vielfältigen Möglichkeiten einer Hand die Replantation eines Armes wesentlich sinnvoller als die eines Beines.
    Notes: Summary From November 1975 to April 1978, 21 limb replantations were performed. Results: All 5 lower extremities had to be reamputated (3 severe infections, 2 thrombosis). Of 16 replanted upper extremities, 5 were totally and 11 subtotally amputated. Twelve arms healed without major complications; 7 have thus far regained sufficient function; 3 others show signs of reinnervation. Follow-up periods are still too short for a critical evaluation of the results. However, because of the complex abilities of a hand, replantations of upper extremities make much more sense than replantations of lower limbs.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 166-170 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: En-bloc esophagectomy ; Esophageal cancer ; Reconstruction
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiven Studie wurde die einzeitige Speiseröhrenrekonstruktion mit der 4872 h nach Oesophagektomie durchgeführten verglichen. In beiden Gruppen (26/24 Patienten) wurde eine transthorakale en-bloc Oesophagektomie durchgeführt. Als weitere Vergleichsgruppe wurden 45 Patienten mit transmediastinaler Oesophagektomie and einzeitiger Rekonstruktion, die ebenfalls während der Studiendauer operiert wurden, herangezogen. Es ergaben sich in Hinblick auf postoperative Komplikationen (26,9%; 29,1%; 22,2%) and auf die postoperative 30-Tage-Letalität (0%; 4,1%; 2,1%) sowie die Kliniksletalität (3,2%; 4,1%; 4,2%) keinerlei Unterschiede. Somit führt die Rekonstruktion mit aufgeschobener Dringlichkeit zu keiner weiteren Risikoverminderung; andererseits stellt sie aber auch keine Risikoerhöhung dar, so daß sie in das Verfahrensspektrum der Oesophaguschirurgie aufgenommen werden kann.[/p]
    Notes: Summary In a prospective study direct reconstruction of the esophagus was compared to reconstruction 48–72 h after esophagectomy. In both groups (26/24) transthoracic en-bloc esophagectomy was performed. During the same time period of the study another group of 45 patients had transmediastinal esophagectomy and direct reconstruction and this group was also used as comparison. There were no differences concerning postoperative complications (26.9%; 29.1 %; 22.2%), postoperative 30-days mortality (0%; 4.1%; 2.1%), and hospital mortality (3.2%; 4.1%; 4.2%). Thus reconstruction with delayed urgency does not lead to a further decrease of risk; on the other hand there is also no increase of risk and therefore it can be included in the spectrum of procedures of esophageal surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 587-592 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Lymphadenectomy ; Indication ; Results ; Lymphadenektomie ; Indikation ; Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 01. 07. 1982 bis 31. 12. 1986 wurden 359 Patienten mit Magencarcinomen operiert. Im Mittel wurden pro Patient 27,1 ±7,2 Lymphknoten entnommen, von denen 9,8 ± 6,1 LK befallen waren. Die Anzahl der LK wird durch erweiterte Gastrektomie + Splenektomie + Pankreaslinksresektion, also durch Ausräumung des Compartments 111 auf 42,2±8,8 gesteigert. Durch die radikale Lymphadenektomie des Compartments I und II scheint eine Prognoseverbesserung für das N 1-Stadium erreichbar zu sein, indem sie sich in ihren Überlebenszeiten den N 0-Stadien angleichen.
    Notes: Summary From July 1st, 1982 until December 31st, 1986 359 patients were operated on carcinoma of the stomach. On an average 27.1 ± 7.2 lymphnodes were removed and of these 9.8 ± 6.1 lymphnodes were positive. The number of lymphnodes may be increased up to 42.2 ± 8.8 by extended gastrectomy + splenectomy + left resection of the pancreas, that means by clearing out compartment 1111. It seems that radical lymphadenectomy of compartment I and II improves prognosis for stage N 1 by adjusting the median survival time to stage N0.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 924-924 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal carcinoma ; En-bloc esophagectomy ; Mediastinal lymphadenectomy ; Esophagogastrostomy ; Oesophaguscarcinom ; En-bloc-Oesophagektomie ; Mediastinale Lymphadenektomie ; Oesophago-Gastrostomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Film zeigt die Technik der en-bloc-Oesophagektomie beim Oesophaguscarcinom. Bei dieser Operationstechnik werden der Oesophagus nebst angrenzendem mediastinalem Lymph- und Fettgewebe inclusive der V. azygos und des Ductus thoracicus entfernt. Diese Ausräumung des Mediastinums führt zu einer mediastinalen Lymphadenektomie. Zusätzlich werden Ausmass und Technik der abdominellen Lymphadenektomie gezeigt. Die Rekonstruktion der Speisepassage erfolgt durch Mageninterposition mit cervicaler Oesophago-Gastrostomie.
    Notes: Summary The film shows the technique of en-bloc esophagectomy in esophageal carcinoma. With this surgical technique it is possible to resect the esophagus with the surrounding lymphatic and fatty tissue, including the azygos vein and the thoracic duct. This mediastinectomy leads to a regional lymphadenectomy. In addition, the extent and technique of abdominal lymphadenectomy are also shown. Reconstruction of the food passageway is done by gastric interposition with cervical esophagogastrostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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