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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 934-934 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma of gastric cardia ; Abdominal gastrectomy ; 5-Year survival ; Kardiacarcinom ; Abdominale Gastrektomie ; 5-Jahresüberlebensraten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1973-1986 wurden 226 Kardiacarcinome operiert. Seit I980 wurde neben dem abdominalen (n = 56) zunehmend das abdominale-transhiatale (n = 3I) gegenüber dem abdominothorakalen Vorgehen (n = 20) bevorzugt. Die Resektionsraten konnten von 58% auf 75% seit 1980 gesteigert werden. Die Letalität nach abdominaler/transhiataler Gastrektomie betrug seit I980 9,1%. Die 5-Jahresüberlebensraten waren nach abdominaler/transhiataler gegenüber abdominothorakaler Gastrektomie statistisch nicht verschieden (29,7 + 8,4% vs. I7,9 + 8,7%), auch nicht in den jeweiligen Tumorstadien I/II und III/IV (UICC 1978). Radikale abdominothorakale Eingriffe scheinen beim Kardiacarcinom keinen Vorteil zu bringen.
    Notes: Summary From 1973 to I986, 226 carcinomas of the gastric cardia were operated on. Since I980, in addition to abdominal gastrectomy (n = 56), an increasing number of abdominotranshiatal (n = 3I) and abdominothoracic (n = 20) operations have been performed. The resection rate has increased from 58% to 75% since 1980. The mortality has been 9.I% after abdominal/transhiatal gastrectomy since I980. The 5-year survival rates after abdominal/transhiatal procedures did not differ statistically in comparison with abdominothoracic operations (29±8%/18±9%), also not in the corresponding tumor stages I/II and III/IV (UICC 1978). Extensive abdominothoracic gastrectomies with a higher risk do not seem to provide anv advantaee in carcinomas of the gastric cardia.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 641-641 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bradykinin ; Postoperative stress ; Carbohydrate metabolism ; Protein metabolism ; Bradykinin ; Postaggressions-Syndrom ; Kohlehydratstoffwechsel ; Eiweißstoffwechsel
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mit Bradykinin (BK) konnte der postoperativ gestörte Kohlehydrat- und Proteinstoffwechsel günstig beeinflußt werden. Damit könnte eine Störung im Kininogen-Kinin-System Ursache der postoperativen Insulinresistenz sein. Bei abdominaloperierten Patienten führte die Infusion von BK (80 μg/h) zu einer Normalisierung der sonst pathologischenk-Werte des intravenösen Glucosetoleranztests (0,33 g/kg KG). Unter BK ging die N-Ausscheidung im Urin bei Infusion von Glucose und Elektrolyten zurück, bei VPE verbesserte sich die N-Bilanz und die prozentuale N-Utilisation.
    Notes: Summary Bradykinin (BK) improved the postoperatively impaired metabolism of carbohydrate and protein. Thus a postoperative change in the kininogen-kinin system may be the basis of postoperative insulin resistance. In patients after abdominal operations BK (80μg/h) normalized the usually pathologick-values of an intravenous glucose tolerance test (0.33 g/kg body wt.). BK reduced urinary N-excreation during infusion of glucose and electrolytes. During TPN the N-balance and the proportional N-utilization was improved by BK.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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