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  • Gastric cancer  (2)
  • Abdominal gastrectomy  (1)
  • Block Diagrams  (1)
  • Carbohydrate metabolism  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Pflügers Archiv 331 (1972), S. 283-293 
    ISSN: 1432-2013
    Keywords: Allometric Ratios ; Invariant Numbers ; Theory of Biological Similarities ; Circulation, Respiration and Metabolism ; Body Weight ; Block Diagrams
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary From the ratio of two allometric equations concerning the relationships among organ weights, functions and body weight, new allometric equations were always obtained. When multivariable allometric relationships were studied, either by means of the empirical cancelling method or by dimensional analysis and solution matrixes, a set of invariant and adimensional numbers could be established. Two of these invariant numbers, pertaining to the circulatory and the respiratory systems of mammals, were discussed in detail and the product of both yielded a cardiorespiratory invariant number valid for 10 empirical allometric equations. By means of an algorithmic treatment of numerous allometric equations concerning mammalian circulation and respiration, it was possible to represent the block-diagrams of a sequence of closed circuit functional relationships. A satisfactory correlation between empirical body weight exponents (b) of 80 allometric equations and the predicted reduced exponent (b), according to the theory of biological similarities, could be established. In conclusion, quantitative rules of the morphometric and physiometric organization of mammals were discussed, as for instance the numerical relationships among organs, functions and body weight. These results seem to validate the general importance of scale-up methods in biological research.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 934-934 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma of gastric cardia ; Abdominal gastrectomy ; 5-Year survival ; Kardiacarcinom ; Abdominale Gastrektomie ; 5-Jahresüberlebensraten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1973-1986 wurden 226 Kardiacarcinome operiert. Seit I980 wurde neben dem abdominalen (n = 56) zunehmend das abdominale-transhiatale (n = 3I) gegenüber dem abdominothorakalen Vorgehen (n = 20) bevorzugt. Die Resektionsraten konnten von 58% auf 75% seit 1980 gesteigert werden. Die Letalität nach abdominaler/transhiataler Gastrektomie betrug seit I980 9,1%. Die 5-Jahresüberlebensraten waren nach abdominaler/transhiataler gegenüber abdominothorakaler Gastrektomie statistisch nicht verschieden (29,7 + 8,4% vs. I7,9 + 8,7%), auch nicht in den jeweiligen Tumorstadien I/II und III/IV (UICC 1978). Radikale abdominothorakale Eingriffe scheinen beim Kardiacarcinom keinen Vorteil zu bringen.
    Notes: Summary From 1973 to I986, 226 carcinomas of the gastric cardia were operated on. Since I980, in addition to abdominal gastrectomy (n = 56), an increasing number of abdominotranshiatal (n = 3I) and abdominothoracic (n = 20) operations have been performed. The resection rate has increased from 58% to 75% since 1980. The mortality has been 9.I% after abdominal/transhiatal gastrectomy since I980. The 5-year survival rates after abdominal/transhiatal procedures did not differ statistically in comparison with abdominothoracic operations (29±8%/18±9%), also not in the corresponding tumor stages I/II and III/IV (UICC 1978). Extensive abdominothoracic gastrectomies with a higher risk do not seem to provide anv advantaee in carcinomas of the gastric cardia.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 593-597 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Radicality ; Late results ; Stage of disease ; Magencarcinom ; Radikalität ; Spätergebnis ; Tumorstadium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Chirurgische Standardtherapie des Magencarcinoms ist heute Gastrektomie und systematische Lymphknoten-Dissektion. Trotz nachweisbarer Verbesserung des Langzeitergebnisses hinsichtlich Tumorlokalisation, Infiltrationstiefe, LK-Status und histologischer Tumortyp nach Lauren bleibt das Stadium der Erkrankung übergeordnete Determinante des Spätergebnisses. Verbindliche Empfehlungen für die Behandlung des Kardiacarcinoms sind z. Z. noch nicht möglich. Trotz immunologischer und klinischer Vorteile der Milzerhaltung für das Frühergebnis ist die Bedeutung für das Spätergebnis unklar.
    Notes: Summary Procedure of choice in the treatment of gastric cancer is total gastrectomy and radical lymphnodectomy. Despite an improvement of long-term results concerning localization, depth of infiltration, lymphnodemetastasis and histological type of tumor according to Lauren the main determinant of late results is the stage of disease. Suggestions for treatment of cancers on the oesophagogastric junction cannot yet be given. Despite possible advantages of preservation of the spleen for the early result, the impact on late results remains unclear.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 829-829 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Stapler anastomoses ; Late results ; Magen-Ca ; Stapler ; Spätergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1982–1985 wurden 224 abdominale, 41 transhiatale und 9 abdominothorakale Gastrektomien, sowie 7 proximale Teilresektionen wegen Magencarcinom mit dem zirkulären Klammergerät ILS Proximate (25 mm Kopf) durchgeführt. Intraoperative Probleme bei der Anastomosierung waren selten (5,5%), gehäuft bei transdiaphragmalem oder abdominothorakalem Vorgehen. Die Insuffizienzrate war bei transhiatalem gegenüber abdominalem Zugang erhöht (22,6/7,9%). Eine klinische (n = 110) und radiologische (n = 86) Nachuntersuchung ergab 3mal eine funktionelle Passagebehinderung; 16mal Reflux, jedoch keine Narbenstenose im Anastomosenbereich.
    Notes: Summary From 1982 to 1985, 224 abdominal, 31 transhiatal, and 9 abdominothoracic gastrectomies were performed because of gastric cancer, in addition to 7 proximal gastric resections. The procedures were carried out using the circular stapler ILS Proximate. Anastomosis problems occurred intraoperatively only in 5.5%, but the rate increased in the transhiatal and abdominothoracic procedures. The rate of anastomotic leakage was 7.9% after abdominal and 22.6% after transhiatal operations. Clinical (n = 110) and radiological (n = 86) studies showed no scar stenosis in the anastomosis area.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 641-641 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bradykinin ; Postoperative stress ; Carbohydrate metabolism ; Protein metabolism ; Bradykinin ; Postaggressions-Syndrom ; Kohlehydratstoffwechsel ; Eiweißstoffwechsel
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mit Bradykinin (BK) konnte der postoperativ gestörte Kohlehydrat- und Proteinstoffwechsel günstig beeinflußt werden. Damit könnte eine Störung im Kininogen-Kinin-System Ursache der postoperativen Insulinresistenz sein. Bei abdominaloperierten Patienten führte die Infusion von BK (80 μg/h) zu einer Normalisierung der sonst pathologischenk-Werte des intravenösen Glucosetoleranztests (0,33 g/kg KG). Unter BK ging die N-Ausscheidung im Urin bei Infusion von Glucose und Elektrolyten zurück, bei VPE verbesserte sich die N-Bilanz und die prozentuale N-Utilisation.
    Notes: Summary Bradykinin (BK) improved the postoperatively impaired metabolism of carbohydrate and protein. Thus a postoperative change in the kininogen-kinin system may be the basis of postoperative insulin resistance. In patients after abdominal operations BK (80μg/h) normalized the usually pathologick-values of an intravenous glucose tolerance test (0.33 g/kg body wt.). BK reduced urinary N-excreation during infusion of glucose and electrolytes. During TPN the N-balance and the proportional N-utilization was improved by BK.
    Type of Medium: Electronic Resource
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