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  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: H2-Blockers ; Cimetidine, ranitidine ; Stress ulcer ; Intensive care patients ; Antacids ; Gastric acid secretion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer multizentrisch durchgeführten prospektiven Einfachblind-Studie wurde die Wirksamkeit des H2-Blockers Ranitidin mit der von Cimetidin in der Prophylaxe streßbedingter Blutungen aus dem oberen Gastrointestinaltrakt verglichen. An dieser Studie nahmen insgesamt 380 Patienten teil. In randomisierter Anordnung erhielten 192 Patienten 4 × 50 mg Ranitidin i.v. bzw. 2 × 150 mg oral. 180 Patienten wurde 4 × 400 mg Cimetidin i.v. bzw: 1000 mg oral verabreicht. 5 Patienten unter Ranitidin (2,6%) und 12 Patienten unter Cimetidin (6,4 %) entwickelten eine obere gastrointestinale Blutung, die eindeutig oder möglicherweise auf Streßläsionen zurückzuführen war. Dieser Unterschied war nicht statistisch signifikant. Streßläsionen konnten bei 11,8 % in der Ranitidin- und bei 18,3 % in der Cimetidin-Gruppe endoskopisch nachgewiesen werden (nicht signifikant). Unter Ranitidin wurden Übelkeit, Erbrechen und Tachykardie (n = 4) und unter Cimetidin Cholestase und zentralnervöse Symptome (n = 10) registriert. Ranitidin ist somit in der Prophylaxe der Streßulcus-Blutung vergleichbar wirksam wie Cimetidin.
    Notes: Summary In a multicentre single-blind study, ranitidine was compared to cimetidine as prophylactic treatment against stress-induced upper gastrointestinal bleeding in seriously ill patients in the intensive care unit (ICU). 380 patients entered the study. 192 patients were treated with ranitidine 50 mg q.i.d. as i.v. bolus followed by 150mg orally twice daily. 188 patients received cimetidine 400 mg q.i.d. intravenously and 1,000 mg daily orally in divided doses. Five patients in the ranitidine group (2.6%) and 12 in the cimetidine group (6.4%) developed gastrointestinal bleeding definitely or possibly due to stress lesions. This difference was not significant. The incidence of stress erosions or ulcerations developing during the study was 11.8 % for the ranitidine group and 18.3% for the cimetidine group (non-significant difference). Adverse events in the ranitidine group were nausea, tachycardia or vomiting in 4 patients. 5 cimetidine-treated patients developed cholestasis, and 5 additional central nervous system problems. The high degree of efficacy of both drugs compared very favourably with the high incidence of stress ulceration and hemorrhage in similar untreated populations.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Breat cancer ; Radiotherapy ; Prognostic factors ; Mammacarcinom ; Strahlentherapie ; Prognostische Faktoren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiv randomisierten Studie wurde die Bedeutung der Strahlentherapie nach radikaler chirurgischer Therapie des Mammacarcinoms untersucht. Der bedeutendste prognostische Faktor in beiden Therapiegruppen ist das T- und N-Stadium bei der Diagnosestellung. Mediale Tumoren scheinen eine schlechtere Prognose zu besitzen als laterale Tumoren. Während Patientinnen mit lateralen Tumoren nach der Bestrahlung eine Verschlechterung zeigten, kam es bei medialen Tumoren zu einer Verminderung der Lokal-, Regional- und Fernmetastasenrate nach der Bestrahlung.
    Notes: Summary The importance of radiotherapy after radical surgery of the breast was analysed in a prospective randomized trial. The most important prognostic factor is the T- and N-stage during diagnosis. The difference is the same in both therapeutic groups. Another important prognostic factor is tumour localization. Patients with lateral tumour localization had a higher survival rate. Patients with medial and tumour localization had a lower local, regional and distant recurrence rate after radiotherapy, whereas just the opposite was found in patients with lateral tumour localization.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Breast cancer ; Operative Therapy ; Radicalness in primary therapy ; Survival-Recurrence rates ; Mammacarcinom ; Operative Therapie ; Radikalität der Primäroperation ; Überle-bens- und Rezidivraten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1642 Patientinnen die wegen eines Mammacarcinoms in 10 südwestdeutschen Kliniken primar aufgenommen wurden, wurden zwischen 1971–1975prospektiv erfaßt.1984 erfolgte die 10-Jahres Auswertung der Behandlungsergebnisse. Die 10-Jahre Überlebensraten sind bei T1-Pa-fentinnen bei brusterhaltenden Operationen, einfacher Mastektomie, radikaler and supraradikaler Mastektomie gleich. Dagegen sind bei T2− and T,-Patientinnen die Cberlebensraten nach radikalen Operationsverfahren günstiger. Analog sind die Überlebensraten bei N,- and N2-Patientinnen die 10Jahres-Überlebensraten nach radikalen Operationsverfahren höher.
    Notes: Summary A total of 1642 patients who were admitted between 1971 and 1975 to ten southwest German hospitals with primary breast cancer were evaluated retroactively. The 10-year evaluation was done in 1984. T,-stage patients had the same survival rate after breast-conservation therapy, total mastectomy, radical and supraradical mastectomy. T2− and T,-stage patients had a higher survival rate after radical mastectomy compared with restricted operative therapies. A similar result was found with respect of the N stage. In N0-stage patients there was no difference between therapy groups; in N,- and N2-stage patients the survival rate was higher in the radical mastectomy group.
    Type of Medium: Electronic Resource
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