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  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Secondary hyperparathyroidism ; Total parathyroidectomy ; Autotransplantation ; Transplantation tumor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 41 Patienten mit chronisch globaler Niereninsuffizienz und sekundärem Hyperparathyreoidismus wurde eine totale Parathyreoidektomie und Autotransplantation von Epithelkörperchengewebe in die fistelfreie Unterarmmuskulatur durchgeführt. Innerhalb von 7–33 Monaten entwickelten 5 Patienten ein Transplantatrezidiv im Unterarm. Die morphologischen und klinischen Aspekte des Transplantathyperparathyreoidismus rücken die Regenerate im Unterarm in die Nachbarschaft eines malignen Wachstums. Bei Abwägung der Erfolge und der Risiken dieses Verfahrens nach 5jähriger Beobachtung kann die Autotransplantation beim sekundären Hyperparathyreoidismus nicht empfohlen werden. Ausschlaggebend ist die hierfür zwar morphologisch vorerst nicht nachgewiesene, aber durchaus vorstellbare Entwicklung eines Transplantatcarcinoms.
    Notes: Summary The results of clinical and morphologic studies performed in 41 patients with chronic, renal failure and secondary hyperparathyroidism, who had total parathyroidectomy and autotransplantation of parathyroid tissue into the forearm muscle are presented. In five cases, 7–33 months after autotransplantation we found transplantation tumors developing in the forearm. Explanted grafts showed invasive growth of parathyroid tissue in the adjacent structures, into the musculature and blood vessels. The increased incidence of mitosis otherwise seen as evidence of malignant neoplasia of parathyroid tumors, indicated atypical focal proliferation of the transplanted tissue. This is justification for not performing transplantations any more in the treatment of renal osteodystrophy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 307-310 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Annular pancreas ; Pancreas ; Congenital anomaly ; Duodenal obstruction ; Case report ; Schlüsselwörter Pancreas anulare ; Pankreas ; Kongenitale Anomalie ; Duodenalstenose ; Kasuistik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Pancreas anulare ist eine seltene kongenitale Anomalie des Pankreas, welche in der Hälfte der Fälle erst im Erwachsenenalter symptomtisch wird. Wir berichten über einen 52jährigen Patienten mit einer subtotalen Duodenal- und Pylorusstenose, bei dem eine partielle Duodenopankreatektomie nach Whipple durchgeführt wurde. Die Histologie ergab ein Pancreas anulare, wobei die entzündlichen Komplikationen dieser Fehlbildung mit tryptischer Sialadenitis des Caput pancreatis zu einer zusätzlichen Stenose geführt haben. Bei der Duodenalstenose des Erwachsenen sollte das Pancreas anulare in die Differentialdiagnose einbezogen werden. Obwohl die endoskopisch retrograde Cholangiopankreatikographie (ERCP) das diagnostische Mittel der Wahl darstellt und in Kombination mit der Computertomographie (CT) die Diagnose präoperativ in vielen Fällen möglich ist, kann ein Pancreas anulare derzeit teilweise erst intraoperativ diagnostiziert werden, insbesondere wenn entzündliche Pseudotumoren vorliegen oder eine subtotale Stenosierung die ERCP unmöglich macht.
    Notes: Abstract Annular pancreas is a rare congenital malformation of the pancreas. In about 50% of the cases the malformation is asymptomatic until the third to fifth decade. We report on a 52-year-old male patient who presented with subtotal duodenal and gastric outlet stenosis. Duodenohemipancreatectomy (Whipple's procedure) was performed. The histological examination showed an annular pancreas with complicating inflammatory reactions (tryptic sialadenitis) of the pancreatic head causing additional obstruction. Annular pancreas should be taken into account as a possible cause of adult duodenal obstruction. Endoscopic retrograde cholangiopancreatography (ERCP) is the diagnostic modality of choice, and in combination with computed tomography the diagnosis can be obtained preoperatively in many patients. However, there are still patients in whom the diagnosis can finally be obtained only intraoperatively especially in cases where inflammatory pseudotumors or subtotal duodenal stenosis make ERCP impossible.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 307-310 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Annular pancreas ; Pancreas ; Congenital anomaly ; Duodenal obstruction ; Case report ; Pancreas anulare ; Pankreas ; Kongenitale Anomalie ; Duodenalstenose ; Kasuistik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Pancreas anulare ist eine seltene kongenitale Anomalie des Pankreas, welche in der Hälfte der Fälle erst im Erwachsenenalter symptomtisch wird. Wir berichten über einen 52jährigen Patienten mit einer subtotalen Duodenal- und Pylorusstenose, bei dem eine partielle Duodenopankreatektomie nach Whipple durchgeführt wurde. Die Histologie ergab ein Pancreas anulare, wobei die entzündlichen Komplikationen dieser Fehlbildung mit tryptischer Sialadenitis des Caput pancreatis zu einer zusätzlichen Stenose geführt haben. Bei der Duodenalstenose des Erwachsenen sollte das Pancreas anulare in die Differentialdiagnose einbezogen werden. Obwohl die endoskopisch retrograde Cholangiopankreatikographie (ERCP) das diagnostische Mittel der Wahl darstellt und in Kombination mit der Computertomographie (CT) die Diagnose präoperativ in vielen Fällen möglich ist, kann ein Pancreas anulare derzeit teilweise erst intraoperativ diagnostiziert werden, insbesondere wenn entzündliche Pseudotumoren vorliegen oder eine subtotale Stenosierung die ERCP unmöglich macht.
    Notes: Abstract Annular pancreas is a rare congenital malformation of the pancreas. In about 50% of the cases the malformation is asymptomatic until the third to fifth decade. We report on a 52-year-old male patient who presented with subtotal duodenal and gastric outlet stenosis. Duodenohemipancreatectomy (Whipple's procedure) was performed. The histological examination showed an annular pancreas with complicating inflammatory reactions (tryptic sialadenitis) of the pancreatic head causing additional obstruction. Annular pancreas should be taken into account as a possible cause of adult duodenal obstruction. Endoscopic retrograde cholangiopancreatography (ERCP) is the diagnostic modality of choice, and in combination with computed tomography the diagnosis can be obtained preoperatively in many patients. However, there are still patients in whom the diagnosis can finally be obtained only intraoperatively especially in cases where inflammatory pseudotumors or subtotal duodenal stenosis make ERCP impossible.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
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