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  • 1
    ISSN: 0014-5793
    Keywords: Bradykinin ; Cell volume ; Intracellular calcium ; Na^+/H^+ exchanger ; ras oncogene
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-2013
    Keywords: Cell volume ; Intracellular pH ; ras oncogene ; Calcium oscillations ; Cell membrane potential ; Bradykinin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In NIH 3T3 fibroblasts expressing the Ha-ras oncogene (+ras) bradykinin leads to sustained oscillations of cell membrane potential due to oscillations of intracellular Ca2+ with subsequent activation of Ca2+-sensitive K+ channels. In cells not expressing the oncogene (-ras), bradykinin leads only to a single transient hyperpolarization of the cell membrane. The present study has been performed to elucidate the possible interaction of cell volume, intracellular pH and bradykinin-induced oscillations of the cell membrane potential. Bradykinin leads to cell shrinkage and intracellular alkalinization of both +ras cells and −ras cells. Inhibition of Na+/H+ exchanger by HOE 694 abolishes the bradykinin-induced alkalinization but does not significantly interfere with the bradykinin-induced oscillations of cell membrane potential. In contrast, prevention of bradykinin-induced cell shrinkage by simultaneous reduction of extracellular osmolarity blunts the oscillations. Thus, cell shrinkage stimulates bradykinin-induced oscillations of cell membrane potential. On the other hand, cell shrinkage alone does not elicit oscillations unless, in addition, Ca2+ entry is stimulated by ionomycin.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter M. Parkinson ; Ökonomie ; Krankheitskosten ; Motorische Komplikationen ; Key words Parkinson’s disease ; Cost of illness ; Motor fluctuations
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Parkinson’s disease (PD) causes significant expense for the national health care system due to its chronic progressive course, the duration of the disease, the high prevalence and the devastating prognosis. In Germany more than DM 320 million are spent for drugs to alleviate parkinsonian symptoms. The aim of this study was to calculate the economic burden of PD by assessing direct medical costs. Forty patients suffering from idiopathic PD were interviewed at an office of neurological specialists and at an outpatient movement disorder clinic about their use of health care resources 3 months prior to the study. The total annual costs reported were DM 14,500, consisting of DM 6500 for drug therapy and DM 8000 for other medical services, including hospital inpatient care (DM 5600), outpatient care (DM 700), medical sundries (DM 1100) and physiotherapy (DM 600). The costs were positively correlated to the extent of the disease (Hoehn and Yahr stage; HY) and the occurrence of motor fluctuations/dyskinesias.We found that both drug-therapy expenses and total medical costs doubled from HYI to HYIV. The rarely employed s.c. therapy with apomorphine additionally increased the costs of drug therapy in HYV. The occurrence of fluctuations/ dyskinesias also increased medical expenses by approximately a factor of two. Indirect burden due to increased days off of work, unemployment and earlier retirement are also significant in Parkinson’s disease. This study oncludes that a treatment which could prevent or retard disease progression as well as a treatment that delays or reduces motor complications would not only ameliorate the situation of patients suffering from PD, but would also lead to significant reductions in cost for the national health care system.
    Notes: Zusammenfassung Die Parkinson-Erkrankung verursacht beträchtliche Ausgaben für das Gesundheits- und Sozialwesen. Allein in Deutschland werden Arzneimittel mit einem Volumen von ca. DM 320 Mio. für die Behandlung der Parkinson-Erkrankung verschrieben. Ziel dieser Studie mit 40 Patienten mit der Diagnose eines M. Parkinson aus Praxen niedergelassener Neurologen und einer Spezialambulanz für Bewegungsstörungen war es, die Krankheitskosten anhand eines Patientenkolletivs zu berechnen. Die direkten medizinischen Ausgaben wurden anhand retrospektiver Daten, die mittels eines Fragebogens erhoben wurden, für 3 Monate vor Studieneinschluß berechnet. Die direkten medizinischen Kosten der Erkrankung beliefen sich insgesamt auf DM 14500 pro Jahr (DM 6500 für Medikamente, DM 8000 für Leistungen, wie Krankenhausaufenthalt (DM 5600), ärztliche Leistungen (DM 700), Hilfsmittel (DM 1100) und Krankengymnastik (DM 600)). Die medikamentösen sowie die nichtmedikamentösen Kosten zeigten eine direkte Abhängigkeit vom Krankheitsstadium nach Hoehn und Yahr (HY). Die Kosten für Medikamente verdoppelten sich vom HY-Stadium I zum Hoehn-und-Yahr-Stadium IV. Insbesondere die Therapie mit Apomorphin führte in den späten Krankheitsstadien (HY V) zu einer erheblichen Verteuerung der medikamentösen Kosten. Das Auftreten von Fluktuationen und Dyskinesien hatte ebenfalls eine deutliche Zunahme der Ausgaben zur Folge; hier war die Behandlung um den Faktor 2 teurer als bei Patienten ohne Fluktuationen. Indirekte Kosten durch Arbeitsausfall und Frühverrentung sind als weitere wichtige Kostenfaktoren beim M. Parkinson anzusehen. Der Einhalt bzw. die Verlangsamung der Progression der Erkrankung oder die Verzögerung von motorischen Komplikationen würden nicht nur eine deutliche Verbesserung für die Behandlung von Parkinson-Patienten zur Folge haben, sondern wären auch von signifikanter ökonomischer Relevanz für die Gesellschaft und das Gesundheitssystem.
    Type of Medium: Electronic Resource
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