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  • Carcinoma: Sigmoid colon  (1)
  • Colorectal carcinoma  (1)
  • Hematobilia  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 730-730 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Diverticulitis ; Carcinoma: Sigmoid colon ; Stenosis: Sigmoid colon ; Sigmadiverticulitis ; Sigmacarcinom ; Sigmastenose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 128 Patienten mit carcinomatöser, 44 Patienten mit divertikulitischer und 18 Patienten mit kombinierter Sigmastenose wurden die anamnestischen, klinischen und röntgenologischen Symptome aufgeschlüsselt und verglichen. Das Beschwerdebild ist bei der Sigmadiverticulitis ausgeprägter als beim Sigmacarcinom. Aus dem klinischen Bild allein ist die Differentialdiagnose nicht zu stellen. Allein die Doppelkontrastuntersuchung und der intraoperative Schnellschnitt sind diagnostisch zuverlässig.
    Notes: Summary The case histories, clinical findings, and roentgenograms of patients with stenosis of the sigmoid colon resulting from carcinoma or diverticulitis or both are analyzed and compared. The symptoms are much more severe in the cases of diverticulitis than in the cases of carcinoma. It is not possible to make the differential diagnosis from the clinical findings alone. Only the barium enema examination and the intraoperative frozen section allow a reliable diagnosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver metastases ; Continuous hepatic artery infusion ; Colorectal carcinoma ; Lebermetastasen ; Regionale Chemotherapie ; Colorectales Carcinom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 22 Patienten mit Lebermetastasen nach colorectalen Carcinomen wurde eine Gasdruckpumpe zur kontinuierlichen arteriellen Chemotherapie der Leber implantiert. 9 Patienten hatten eine normale Gefäßversorgung der Leber. Operative Komplikationen oder Fehlperfusionen sind seither nicht aufgetreten. Von 12 Patienten mit isochronen Metastasen verstarben seither 6, 10 entwickelten extrahepatisches Tumorwachstum. Von 10 Patienten mit metachronen Metastasen verstarben 2, ein Patient entwickelte extrahepatisches Wachstum. Deshalb empfehlen wir diese Therapie nur bei metachronen Metastasen.
    Notes: Summary In 22 patients with liver metastases following colorectal carcinoma, a pump was implanted with an arterial catheter for continuous liver infusion. Only 9 of the patients had a normal vascular liver supply. No operative complications or incomplete perfusion were observed. Of 12 patients with isochronic liver metastases, 6 died and 10 developed extrahepatic progression. Of 10 patients with metachronic metastases, 2 died and 1 developed extrahepatic disease. Therefore, this therapy should only be used for metachronic liver metastases.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 330-332 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hematobilia ; Bilio-venous fistula ; Liver trauma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die traumatische Bilhdmie nach schwerster Leberverletzung ist ein seltenes Krankheitsbild und durch eine hohe Letalität gekennzeichnet. Klinisch imponierten eine massive Hyperbilirubinämie sowie Erhöhung der Gallensäuren im Serum bei relativ normalen Leberzellenzymen. Pathophysiologisch liegt eine Verbindung vom Gallenwegssystem zum Niederdrucksystem der Lebervenen vor. Zur Diagnosesicherung erscheint uns neben der klinischen Symptomatik and nach vorausgegangener Sonographie and Computertomographie die ERCP als geeignetstes Untersuchungs- and Nachweisverfahren. Als Therapiemöglichkeiten kommen sowohl operative Verfahren als auch wie hier dargestellt eine erfolgreiche konservative Therapie in Betracht.
    Notes: Summary Hematobilia is a rare complication after traumatic liver injury and has a high mortality. Clinical signs are hyperbilirubinemia and increase of bile acids in serum by rarely increased liver enzymes. Pathophysiologically there is a connection between bileduct system and liver veins. To determine the diagnosis giving rise to the clinical signs, after abdominal ultrasonography and computed tomography the ERCP seems to be the most suitable method. The treatment of hematobilia is not necessarily operative; a successful conservative therapy is also possible.
    Type of Medium: Electronic Resource
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