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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: L-type calcium channel ; β Subunit isoforms ; Human heart ; Cardiac hypertrophy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract We investigated the expression of α1 and β subunits of the L-type Ca2+ channel on the protein level in cardiac preparations from normal human heart ventricles and from the hypertrophied septum of patients with hypertrophic obstructive cardiomyopathy (HOCM). 1,4-Dihydropyridine (DHP) binding and immunorecognition by polyclonal antibodies directed against the C-terminal amino acid sequences of the β2 and β3 subunits were used for detection and quantification of α1, β2, and β3 subunits. Bmax of high-affinity DHP binding was 35±2 fmol/mg protein in HOCM and 20±2 fmol/mg protein in normal human hearts (P〈0.05). In rabbit hearts the anti-β2 subunit antibody immunoprecipitated 80% of the total amount of DHP-labeled Ca2+ channels present in the assay. Under identical experimental conditions 25% of labeled Ca2+ channels were recovered in the immunoprecipitates of both normal and HOCM ventricles. A similar partial immunoprecipitation was observed in pig hearts. Immunoblot analysis demonstrated that the β2 subunit was associated with the DHP receptor/Ca2+ channel in cardiac muscle of rabbit, pig, and human heart. In neither of these purified cardiac Ca2+ channels was the β3 subunit isoform detected. Our results suggest that both α1 and β2 subunit expression is upregulated in HOCM in a coordinate manner.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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    Electronic Resource
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    Springer
    Der Internist 41 (2000), S. 137-144 
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter ; Herzinsuffizienz, Therapie ; ACE-Hemmer, Herzinsuffizienz ; Betarezeptorenblocker, Herzinsuffizienz ; Diuretika, Herzinsuffizienz ; Aldosteron-Antagonisten, Herzinsuffizienz ; Herzglykoside, Herzinsuffizienz ; Antikoagulation, Herzinsuffizienz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zum Thema Basierend auf pathophysiologischen Forschungsergebnissen, z.B. hinsichtlich der Bedeutung des sympathischen Nervensystems und des Renin-Angiotensin- Aldosteron-Systems, hat auch die Therapie der chronischen Herzinsuffizienz einen wichtigen Wandel erfahren. Wurde im Oktober 1993, als im INTERNIST letztmalig ein Heft mit dem Schwerpunktthema Herzinsuffizienz erschien (Einzelarbeiten zu diesem Thema wurden natürlich seither veröffentlicht), die Rolle von Betarezeptorblockern noch sehr zurückhaltend beurteilt und standen damals Herzglykoside noch ganz im Vordergrund der Therapie, so hat sich dieser Trend gegenläufig entwickelt, zumindestens was diese beiden Medikamente betrifft. Darüber wird an dieser Stelle referiert. Derzeit bestimmen im wesentlichen 6 Medikamentengruppen, genannt nach ihrer Wichtigkeit, die Behandlung der chronischen Herzinsuffizienz: ACE-Hemmer, Betarezeptorenblocker, Diuretika, Aldosteron-Antagonisten, Digitalisglykoside und eventuell Antikoagulantien. Sie kommen, auch kombiniert, je nach NYHA-Schweregrad zum Einsatz. An die unter pragmatischen Gesichtspunkten bewährte Klassifizierung der New York Heart Association sei kurz erinnert: in 4 NYHA-Stadien wird die Einschränkung der kardialen Funktionen definiert: (1.) Herzerkrankung ohne, (2.) mit leichter, (3.) mit höhergradiger und (4.) mit dauernder schwerer Funktionseinschränkung.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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