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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 354 (1981), S. 299-304 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchial carcinoma ; Lung resection of patients older than 70 years ; Mortality ; Survival rate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine retrospektive Studie (1969–I979) über 530 Lungenresektionen wegen Bronchialcarcinoms enthielt 70 über Siebzigjährige (13,2%): zwei Drittel der Resektionen erfolgten bei T1-T2N0 − 1/3 bei T1-T2N1-Fällen. Nach 25 Pneumonektomien, 40 Lob- und 5 Bilobektomien wegen 22 zentraler und 48 peripherer Carcinome betrug die Letalität 14,2 % infolge von Lungenembolien, Bronchopneumonie, Apoplexie und einer Bronchusstumpfinsuffizienz. Postoperativ traten neben Atelektasen (28,5 %), Pneumonien (4 %) und Lungenembolien (6 %) zwei Pleuraempyeme auf. Von den zwischen 1976 und 1978 im Stadium T1N0-Resezierten lebten nach 2,5 Jahren 40%, von den T2N0-Fällen noch 30 %.
    Notes: Summary In a retrospective study (1969–1979) of 530 resections performed because of bronchial carcinoma, there were 70 patients older than 70 years (13.2 %). Two-thirds of their resections were carried out on T1−2N0M0 and one-third on T1−2N1M0. For 22 central and 48 peripheral carcinomas, 25 pneumonectomies, 40 lobectomies, and 5 bilobectomies were performed. The mortality was 14.2 % (lung embolism, pneumonia, apoplexia, and one insufficiency of the bronchial resection stump). Postoperative complications were atelectasies (28.5 %), pneumonia (4 %), lung embolism (6 %), and two pleura empyemas. Of the patients operated on from 1976 to 1978, 40 % (T2N0M0) and 30 % (T2N0M0) are alive after 2.5 years.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 522-522 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchial carcinoma ; Lung resection of patients older than 70 years ; Mortality ; Survival rate ; Bronchialcarcinom ; Lungenresektionen Übersiebzigjähriger ; Letalität ; Überlebensraten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine retrospektive Studie (1969–1979) über 530 Lungenresektionen wegen Bronchialcarcinoms enthielt 70 Übersiebzigjährige (13,2%): zwei Drittel der Resektionen erfolgten bei T1-T2N0- , 1/3 bei T1-T2N1-Fällen. Nach 25 Pneumonektomien, 40 Lob- und 5 Bilobektomien wegen 22 zentraler und 48 peripherer Carcinome betrug die Letalität 14,2% infolge von Lungenembolien, Bronchopneumonie, Apoplexie und einer Bronchusstumpfmsuffizienz. Postop. traten neben Atelektasen (28,5 %), Pneumonien (4%) und Lungenembolien (6%) zwei Pleuraempyeme auf. Von den zwischen 1976 und 1978 im Stadium T1N0 Resezierten lebten nach 2.5 Jahren 40%. von den T2N0-Fällen noch 30%.
    Notes: Summary In a retrospective study (1969-1979) of 530 resections performed because of bronchial carcinoma, there were 70 patients older than 70 years (13.2%). Two-thirds of their resections were carried out on T1–2N0M0 and one-third on T,2-N1M0. For 22 central and 48 peripheral carcinomas, 25 pneumonectomies, 40 lobectomies, and 5 bilobectomies were performed. The mortality was 14.2% (lung embolism, pneumonia, apoplexia, and one insufficiency of the bronchial resection stump). Postoperative complications were atelectasies (28.5%), pneumonia (4%), lung embolism (6%), and two pleura empyemas. Of the patients operated on from 1976 to 1978, 40% (T1N0M0) and 30% (T2N0M0) are alive after 2.5 years.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 570-570 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal varices ; Portocaval shunt ; Mortality ; Oesophagusvaricen ; Portocavaler Shunt ; Letalität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das therapeutische Vorgehen bei der Oesophagusvaricenblutung — Hauptkomplikation der portalen Hypertension — zielt auf eine sichere und sofortige Blutstillung im akuten Blutungsstadium und dauerhafte Drucksenkung im portalen System zur Verhütung eines Blutungsrezidivs. Abhängig vom Zustand des Patienten (Stadium nach Child) werden Indikationsstellung und Therapieerfolg von operativem und konservativem Vorgehen im Notfall (Sklerosierung, Notshunt, Sperroperationen) und elektiv gegeüberge-stellt. Aufgrund unserer Erfahrungen mit mehr als 300 portocavalen und peripheren Shuntoperationen (Letalität 10,9 %) empfehlen wir den portocavalen Shunt als Therapie der Wahl der Oesophagusvaricen.
    Notes: Summary The therapeutic procedure for acute hemorrhage of esophageal varices, one of the main complications in portal hypertension, is discussed. The aim of the therapy is to stop bleeding and prevent the recurrence of hemorrhage by reducing portal vascular pressure. The indication for operative or conservative therapy in the acute and intermediate stage depends on liver function (staging according to Child). We recommend a portocaval shunt as the optimal therapy in esophageal varices because of our experience with more than 300 portosystemic and periphereal shunt operations with a total mortality of 10.9 %.
    Type of Medium: Electronic Resource
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