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  • Schlüsselwörter HELLP-Syndrom • Präeklampsie • Schwangerschaftsverlängerung • Entbindung • Fetale und maternale Morbidität und Mortalität  (1)
  • Walker-Warburg syndrome  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Child's nervous system 9 (1993), S. 408-412 
    ISSN: 1433-0350
    Keywords: Walker-Warburg syndrome ; Miller-Dieker syndrome ; Lissencephaly ; Ventriculomegaly ; Spina bifida ; Cephalocentesis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Two cases of prenatal diagnosis of lissencephaly are presented in the context of a series of 118 cases of prenatally diagnosed hydrocephalus. Within this series there was one case of Walker-Warburg syndrome and another of Miller-Dieker syndrome. It is stressed that the cases reported here of ventriculomegaly diagnosed in utero show a very different outcome from those in published studies of fetal hydrocephalus which only deal with patients in whom the diagnosis was determined after birth. In those postnatal series there is a considerable selection bias, and the fate of the fetuses reported here was much worse than in postnatal series. Of the 118 fetuses 6 had fetal infections, 6 had chromosomal abnormalities, 26 had associated spina bifida, 64 fetuses had associated other anomalies, and only 28 had isolated hydrocephalus. Although it is difficult to determine the prognosis individually after prenatal diagnosis of ventriculomegaly, the data presented here may be helpful in counseling parents prenatally. The counseling should be performed with the collaboration of obstetricians, pediatricians, surgeons, and geneticists.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Gynäkologe 32 (1999), S. 791-796 
    ISSN: 1433-0393
    Keywords: Key words HELLP syndrome • Preeclampsia • Prolongation of pregnancy • Delivery • Fetal and maternal morbidity and mortality ; Schlüsselwörter HELLP-Syndrom • Präeklampsie • Schwangerschaftsverlängerung • Entbindung • Fetale und maternale Morbidität und Mortalität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Laborkonstellation einer Hämolyse, erhöhter Leberenzyme und einer Thrombozytopenie tritt in der Schwangerschaft plötzlich auf, klassische klinische Auffälligkeiten sind Oberbauchbeschwerden und intrauterine Wachstumsretardierung. Das HELLP-Syndrom hat eine hohe Koinzidenz mit den Symptomen der Präeklampsie. Die erhöhte Komplikationsrate und die Beobachtung, daß die das HELLP-Syndrom charakterisierenden Laborparameter nach einer Schnittentbindung rasch in den Normalbereich zurückkehren hat über mehr als eine Dekade zu der Forderung geführt, Patientinnen mit HELLP-Syndrom rasch zu entbinden. Die Tatsache, daß aber ein HELLP-Syndrom auch bis zu 1 Woche postpartal noch auftritt und die Ergebnisse der Studien zur Prolongation der Schwangerschaft stellen das frühere Behandlungskonzept der raschen Entbindung in Frage, zumal die Sectio caesarea im akuten HELLP-Schub mit einer deutlichen Erhöhung hämostasiologischer Komplikationen einher geht. Da die Komplikationen des HELLP-Syndroms mit denen einer schweren Präeklampsie korrelieren, sollte die Indikation zur Entbindung abhängen von den Erfahrungen bei schwerer Präeklampsie und den Verlaufsbeobachtungen bei betroffenen Patientinnen. Bisherige Ergebnisse einer Prolongation lassen diese Option zu.
    Notes: Summary The laboratory findings of hemolysis, elevated liver enzymes and low platelets are signs of an acute pregnancy complication often associated with abdominal pain and intrauterine growth retardation. A high coincidence with symptoms of preeclampsia is observed. The high rate of complications and the restitution of laboratory findings to normal values following cessation of pregnancy have led to the general recommendation of immediate delivery for about a decade. However, the fact that HELLP syndrome can also occur for up to 1 week post-partum and the results of studies on prolongation of pregnancy call this former concept of management into question, in particular, since there is a high rate of hemostasiological complications after cesarean section in acute HELLP syndrome. Because of the correlation of complications of HELLP syndrome with those of severe preeclampsia, the indication for delivery should be based on the signs of preeclampsia and additional clinical features. The results of studies on prolongation of pregnancies in HELLP syndrome and severe preeclampsia support this concept.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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