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  • 1
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Schlüsselwörter Spondylitis ; Spondylodiszitis ; Wirbelkörper ; Bandscheibe ; Kernspintomographie ; Key words Spondylitis ; Spondylodiscitis ; Spine ; Intervertebral disc ; Magnetic resonance imaging
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Aim and methods: The aim of the present study was to evaluate the MRI criteria of infectious spondylitis (spondylodiscitis). The MR images of 23 patients suffering from spondylodiscitis (78 % unspecific, 22 % specific) were retrospectively analyzed. Results: The height of the intervertebral discs involved was normal in 40 %, reduced in 43 % and increased in 17 % of the cases. The most common findings can be summarized in an MR triad: 1) The vertebral bodies involved are hypointense in T1-weighted images (100 %) with a lack of delineation of the intervertebral discs (53 %). 2) The injection of Gd-DTPA yields an enhancement of the vertebral bodies involved and intervertebral discs (95 % and 74 % respectively). 3) The vertebral bodies and intervertebral discs are hyperintense in T2-weighted sequences (76 % and 90 % respectively). When present, a paravertebral or intraspinal extension of the infection was isointense compared with the adjacent involved vertebral body in the majority of the patients. A differentiation between unspecific and specific etiology based on the MR images was not possible. Conclusions: The vertebral bodies affected were usually hypointense in T1-W with enhancement after the administration of Gd-DTPA and hyperintense in T2-W. The discs involved were usually hyperintense in T2-W and demonstrated an inhomogeneous enhancement.
    Notes: Zusammenfassung Um die kernspintomographischen Merkmale der Spondylitis zu überprüfen, wurden die MRT-Bilder von 23 Patienten mit einer Spondylitis (78 % unspezifisch, 22 % spezifisch) retrospektiv analysiert; 40 % der befallenen Bandscheiben zeigten eine normale Höhe, 43 % waren verschmälert und 17 % zeigten eine Höhenzunahme. Die häufigsten Veränderungen lassen sich in einer MRT-Trias zusammenfassen: 1. In T1-gewichteten Sequenzen sind die befallenen Wirbelkörper hypointens (100 %) und die Bandscheiben nicht abgrenzbar (53 %). 2. Wirbelkörper und Bandscheiben nehmen Kontrastmittel auf (95 bzw. 74 %). 3. Wirbelkörper und Bandscheiben sind in T2-gewichteten Sequenzen hyperintens (76 bzw. 90 %). Dabei stellt sich ein paravertebraler Weichteilbefall in allen Sequenzen isointens zum befallenen Wirbelkörper dar. Eine Differenzierung zwischen unspezifischer und spezifischer Ätiologie war kernspintomographisch nicht möglich.
    Type of Medium: Electronic Resource
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