Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochemical and Biophysical Research Communications 191 (1993), S. 1131-1138 
    ISSN: 0006-291X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 0303-7207
    Keywords: Epithelial ; Thyroid ; Transformation ; Transforming growth factor-β ; Tumorigenesis ; p53
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 199-202 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Urgent thyroid operation ; Tracheal compression ; Thyroid storm ; Abscess ; Sofortoperation ; Trachealkompression ; Thyreotoxische Krise ; Schilddrüsenabsceß
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Schilddrüsenoperationen von nicht aufschiebbarer Dringlichkeit sind heutzutage selten. Die Indikation kann gegeben sein: 1. aus mechanischer Ursache, wobei die Intubation als Sofortmaßnahme einen Eingriff mit aufgeschobener Dringlichkeit erlaubt, 2. aus metabolischer Ursache, wenn eine thyreotoxische Entgleisung konservativ nicht beherrschbar ist, 3. bei abscedierender Thyreoiditis. Unter 3621 Patienten war der Anteil dieser Notoperationen 0,35% — 8 Patienten mit mechanischer Indikation, 2 mit metabolischer Indikation und 3 mit abscedierender Thyreoiditis.
    Notes: Summary Unavoidably urgent operations for thyroid diseases are very rare today. Exceptions may be (1) mechanical complications with tracheal compression, (2) metabolic disorders with medically uncontrollable hyperthyroid crisis, or (3) bacterial thyroiditis with abscess formation. Of 3621 patients, urgent operations were required in 0.35%, including 8 patients with mechanical problems, 2 with severe metabolic derangements, and 3 with abscess of the thyroid gland.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    World journal of surgery 5 (1981), S. 855-857 
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In a prospective, randomized, controlled study of 64 patients after bilateral subtotal thyroidectomy, a high dosage of 1.0 mg L-thyroxine taken once a week was compared to the usual intake of 0.1 mg L-thyroxine daily for prevention of recurrent goiter. During a follow-up study for 52 weeks, the effectiveness and acceptability of an intermittent high dosage was assessed clinically and also by measuring basal TSH, stimulated TSH, iT4, and iT3. In both groups, postoperative elevated TSH levels could be reduced to subnormal levels by L-thyroxine intake. iT3 and iT4 levels remained in the normal range after either daily or intermittent therapy. The weekly high dosage of 1.0 mg L-thyroxine has proved to be at least as effective as the usual therapy with no apparent disadvantage.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Postoperative thyroid function ; functional thyroid surgery ; iodide substitution ; goitre-prophylaxis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The aim of this study was to evaluate the influence of postoperative iodide-substitution on the function of thyroid remnants of different quality and quantity in order to define the appropriate prophylaxis (iodide or thyroid hormone) to prevent recurrent goitre. In a prospective, randomized clinical trial, the following patients were examined:group I: simple, non-autonomous nodular goitre, bilateral thyroidectomy (n=40);group II: simple, non-autonomous nodular goitre, “selective” (unilateral) thyroidectomy (n=40);group III: autonomous nodular goitre, bilateral thyroidectomy (n=40);group IV: autonomous nodular goitre, “selective” (unilateral) thyroidectomy (n=35). The following parameters were measured 6 and 12 weeks postoperatively. Serum-total-T4, -T3,-TSH, TRH-test, 99mTc-Thyroid-Uptake (TcTU). Six weeks postoperatively the 4 groups were separately randomized into controls and treatment groups, who received 200 µg iodide/day orally. Six weeks postoperatively, patients in group I had lower T4 levels and both basal and stimulated TSH were higher than in the other groups, however no significant differences were observed in T3, T4/T3 ratio and TcTU.Twelve weeks postoperatively patients from groups I, II and III, who had been treated with iodide, had lower T3 and TcTU values but higher T4 and T4/T3 than the appropriate controls. Basal and stimulated TSH showed no differences between controls and iodide-treated patients in these groups. In group IV, T4 and T3 showed a tendency to elevation (n.s.), and basal and stimulated TSH as well as TcTU were lower in patients with iodide. Iodide-substitution (200 µg/day) has no major influence on the pituitary-thyroid axis, except after “selective” surgery for autonomous nodular goitre (group IV). Generally, iodide treatment abolishes the symptoms of iodine-deficiency, improving the autoregulatory capacity of the thyroid remnant. It could replace thyroid hormone as a prophylaxis against recurrent goitre in the majority of patients after “selective” thyroid surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: K-ras– Colorectal cancer – Normal colon epithelium –“field cancerization”– Carcinogenesis. ; Schlüsselwörter: K-ras– colorectales Carcinom – normale Colonmucosa –„field cancerization“– Carcinogenese.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Das c-K-ras2-Gen (kurz: K-ras) codiert für das p21ras-Protein, welches an der Transduktion mitogener Signale von der Zelloberfläche zum -kern beteiligt ist. Etwa 40–50 % der colorectalen Carcinome zeigen Punktmutationen des K-ras-Codon-12 im Exon I, die zur Aktivierung des K-ras-Onkogens führen. Methoden: Wir verwendeten eine PCR-gestützte 2-Schritt-Restriktionsfragment-Längenpolymorphismus- (2sRFLP) Technik zum Nachweis einer Punktmutation der ersten beiden Basen des K-ras-Codon-12 in colorectalen Carcinomen, Adenomen und normaler Mucosa von Patienten mit colorectalen Neoplasien. Ergebnisse:Ähnlich wie andere Autoren fanden wir eine Mutation bei 7 von 17 (41 %) colorectalen Carcinomen und einem von 4 (25 %) Adenomen. Mit der sensitiven 2sRFLP (Nachweisgrenze = 0,2 % mutierte Zellen) gelang uns in 4 von 18 (22,2 %) Proben normaler Mucosa von Patienten mit colorectaler Neoplasie ebenfalls der Mutationsnachweis. Schlußfolgerungen: Dies kann entweder durch das Phänomen der „field cancerization“ oder eine Mikrometastasierung K-ras-positiver Tumorzellen erklärt werden.
    Notes: Abstract. Introduction: The c-K-ras2-gene (K-ras) encodes the p21ras protein, which participates in the transduction of mitogenic signals from the cell surface to the nucleus. About 40–50 % of colorectal cancers bear a point mutation of the K-ras codon 12 within exon I, leading to activation of the K-ras oncogene. Methods: Using a polymerase chain reaction (PCR)-based two-step restriction fragment length polymorphism (2sRFLP)-technique, we assessed the frequency of point mutations in the first or second base of K-ras codon 12 in patients suffering from colorectal carcinoma, adenoma, and their normal colon mucosa, respectively. Results: Similar to other investigators, we found mutations in 7 out of 17 (41 %) colorectal carcinomas and 1 out of 4 (25 %) adenomas. Using this very sensitive 2sRFLP technique (detection level = 0.2 % of mutated cells), we were able to find K-ras codon 12 mutations in normal mucosa in 4 out of 18 (22.2 %) patients with colorectal neoplasia. Conclusions: This result can be explained by the phenomenon of “field cancerization” or by a local micrometastasis of K-ras-positive tumor cells.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 68 (1997), S. 116-121 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Insulinoma ; Diagnosis ; Surgical therapy ; Medical treatment. ; Schlüsselwörter: Insulinom ; Diagnostik ; chirurgische Therapie ; konservative Behandlung.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Das Insulinom ist ein seltener Tumor und betrifft 90 % der endokrinen Pankreastumoren. Grundlage des Hyperinsulinismus ist typischerweise ein solitärer Tumor, in jeweils 10 % multiple Tumoren (z. B. multiple endokrine Neoplasie Typ I) und malignes Insulinom sowie selten die Nesidioblastose oder Inselzelladenomatose. Wegweisend ist die klinische Symptomatik mit Neuroglucopenie, beweisend die inadäquat hohe Insulin- und C-Peptidsekretion bei Hypoglykämie im Hungertest. Präoperative Lokalisationsdiagnostik beim Ersteingriff ist obsolet. Standardoperation ist die Enucleation des Tumors oder in Abhängigkeit von Größe und Lage die Resektion. Problematisch ist die Behandlung von multiplen Tumoren und Inselzellhyperplasie, die mit einer hohen Rezidivrate belastet sind. Subtotale Resektion plus Enucleation scheinen selektiver Tumorentfernung überlegen. Beim malignen Insulinom, meist mit Lebermetastasen, stehen aggressive chirurgische Therapie mit Leberresektion und Debulking, Chemoembolisation und systemische Chemotherapie zur Wahl.
    Notes: Summary. Insulinomas are rare tumors and account for 90 % of all endocrine pancreatic tumors. They typically present as a solitary tumor, but may occur in multiple sites (e.g. multiple endocrine neoplasia type I) or as a malignant disease in 10 % of cases and rarely as nesidioblastosis or islet cell adenomatosis. Neuroglucopenic symptoms lead to the diagnosis; inadequate high insulin and C-peptide secretion with hypoglycemia in the fasting test confirm the diagnosis. Preoperative localization is not necessary prior to the first operation. The standard operation is enucleation or, depending on size and location, resection. The treatment of multiple tumors and islet cell hyperplasia with a high risk of recurrence is problematic. Subtotal resection plus enucleation seems to be better than selective tumor resection. In malignant insulinomas, mostly presenting with liver metastases, aggressive surgical therapy with hepatectomy and debulking, chemoembolization and systemic chemotherapy are the modalities of choice.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Onkologe 5 (1999), S. 122-128 
    ISSN: 1433-0415
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Der Nachweis des Nebennierenkarzinoms, einem seltenen, in der Hälfte der Fälle hormoninaktiven Tumor ist ohne Nachweis von Lymphknoten- oder Fernmetastasen schwierig. Der hormonaktive Anteil, besonders der Nebennierenrindenkarzinome zeigt u.a. die Symptomatik des M.Cushing, M.Conn oder Adrenogenitalen Syndroms. Die einzige kurative Chance, sowohl beim Nebennierenrindenkarzinom als auch beim malignen Phäochromozytom stellt die operative Entfernung dar. Zudem ist eine pathohistologische Sicherung der Malignität bei gekapselten Tumoren auch unter Zuhilfenahme immunhistochemischer Marker schwierig, so daß stets eine Exploration der lokoregionären Lymphabstrombahn durch- geführt werden sollte, um eine sichere Klassifikation und ein verläßliches Staging zu erzielen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Onkologe 5 (1999), S. 104-114 
    ISSN: 1433-0415
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Bösartige Schilddrüsentumoren sind im Gegensatz zu gutartigen Neubildungen der Schilddrüse selten und von sehr unterschiedlichem biologischen Verhalten [1, 4, 22]. So stellen differenzierte Karzinome des Schilddrüsenepithels (papilläre und follikuläre Karzinome), die bis zu 80% aller bösartigen Tumore ausmachen, ein Beispiel für maligne Tumore des Menschen mit guter Prognose und effektiver Behandelbarkeit dar. Dagegen gehören anaplastische Karzinome der Schilddrüse auch heute noch zu den menschlichen Tumoren mit der schlechtesten Prognose und zeigen eine mittlere Überlebenswahrscheinlichkeit betroffener Patienten von unter einem Jahr [20, 22]. Eine spezielle Untereinheit der malignen Schilddrüsentumoren sind die medullären Karzinome oder C-Zell-Karzinome, die sich aus den parafollikulären Zellen der Schilddrüse entwickeln. Das familiär gehäufte Auftreten dieser Tumoren (familiäres C-Zell Karzinom, MEN-2 Syndrom) führt heute zu frühzeitiger genetischer Diagnose Betroffener und ermöglicht eine prophylaktische Behandlung mit exzellenter Prognose [6, 29]. Frühzeitige Diagnosen maligner Schilddrüsentumore unter Zuhilfenahme molekular-biologischer und zytologischer Befunde mit nachfolgender tumorspezifischer Behandlungsstrategie hat die Prognose der Patienten mit differenzierten Schilddrüsenkarzinomen und C-Zell-Karzinomen der Schilddrüse entscheidend gebessert und gleichzeitig zu einer Reduktion perioperativer Morbidität geführt [29].
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Onkologe 3 (1997), S. 22-27 
    ISSN: 1433-0415
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Die 5-Jahres-Überlebensrate von differenzierten Schilddrüsenkarzinomen ist generell sehr gut und beträgt 80 – 95%. Hierbei bestehen Abhängigkeiten zum Alter des Patienten [15], zum primären Tumorstadium, zur histologischen Differenzierung und zum Ausmaß der regionären und Fernmetastasierung [6]. Patienten mit Tumorfreiheit haben ebenfalls eine bessere Prognose gegenüber denen mit einem Resttumor. Dies spricht für ein konsequentes Vorgehen beim Primäreingriff mit Thyreoidektomie und Entfernung der Lymphknoten des zentralen Kompartments. Stadienadaptiert schließt sich eine Radiojodtherapie oder die Kombination mit einer externen Radiatio an. Bei der Reoperation differenzierter Schilddrüsenkarzinome muß zwischen der individuellen Prognose des Patienten, dem Ziel der Operation und der postoperativen Morbidität/Mortalität entschieden werden. Aufgrund des hohen Risikos sollten diese Operationen in Zentren durchgeführt werden, so daß postoperative Komplikationen (permanente Recurrensparese/Hypoparathyreoidismus) vertretbar gering gehalten werden können (Tabelle 11). Dennoch sollte nicht außer Acht gelassen werden, daß individuell bei differenzierten Schilddrüsenkarzinomen im Stadium pT1 auch ein eingeschränkt radikales Vorgehen (Hemithyreoidektomie) ohne Verschlechterung der Prognose möglich scheint. Strenge Nachuntersuchungsergebnisse und Ergebnisse weiterer klinischer Studien müssen hierzu abgewartet werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...