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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Pediatric allergy and immunology 4 (1993), S. 0 
    ISSN: 1399-3038
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Pediatric radiology 21 (1991), S. 606-607 
    ISSN: 1432-1998
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 145 (1997), S. 1156-1162 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Münchhausen-by-proxy-Syndrom ; Kindesmißhandlung ; Artifizielle Krankheiten ; Rechtsmedizin ; Key words Munchausen by proxy syndrome ; Child abuse ; Artificial illness ; Legal authorities
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The diagnosis of Munchausen by proxy syndrome, a subtle form of child abuse, is very difficult. One reason is a seemingly well caring ”ideal” mother who is mainly responsible for the fabricated illness of her child, the other biologically and technically well trained medical doctors maltreating the children unwittingly. Doctors are often separated from each other by their subspecialities but nevertheless directly approached by the mothers. The latter frequently have a medical education. A warning list of ″red flags″ of symptoms and clinical situations should sensitise the pediatrician for artificial illnesses and enable him to start diagnostic work-up early. One responsible doctor should coordinate all activities. The crucial step is a separation of mother and child, but a team approach involving child psychiatry, child wellfare organisations and legal authorities is mandatory. Therapeutic options for the perpetrators are minimal. The prognosis is poor if such a child is not separated from his family or retransferred too early. Research to understand psychopathology and to develop new therapeutic options is needed.
    Notes: Zusammenfassung Das Münchhausen-by-proxy-Syndrom ist eine subtile Form der Kindesmißhandlung. Die Diagnose ist äußerst schwierig. Das liegt zum einen an den oberflächlich betrachtet fürsorglichen Eltern und andererseits an den biologisch-technisch ausgerichteten Medizinern, die entscheidend, aber unwissentlich lange Mitmißhandler sind. Letztere verteilen sich auf viele, miteinander zu wenig kommunizierende Fachdisziplinen und werden oft direkt von den Patienten kontaktiert. Die Erfindung glaubhafter medizinischer Symptome durch die meistens verantwortlichen Mütter beruht oft auf einer eigenen „medizinischen Ausbildung” und/oder in der zunehmenden Medizinalisierung der breiten Öffentlichkeit. Eine Warnliste an Symptomen und Konstellationen sollte den Haus- oder Kinderarzt für artifizielle Krankheiten sensibilisieren, um möglichst früh erste diagnostische Schritte einzuleiten. Es ist entscheidend, daß ein verantwortlicher Kinderarzt die Initiative ergreift und die Fäden in der Hand behält. Die beweisende Diagnose ist oft nur im Team in Zusammenarbeit mit Kinderpsychiatrie, Pädagogik, Justiz und Jugendbehörden möglich und erfordert die Trennung von Mutter und Kind. Erfolgreiche therapeutische Ansätze für die Täter existieren nur vereinzelt. Bei fehlender Trennung von der Familie oder zu frühem Retransfer ist die Prognose für die mißhandelten Kinder sehr ungünstig. Ein wissenschaftstheoretischer Ansatz zum besseren Verständnis der Psychopathologie und zur Entwicklung neuer therapeutischer Alternativen ist erforderlich.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 145 (1997), S. 470-472 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Bakterielle Dünndarmüberwucherung ; Gedeihstörung ; H2-Atemtest ; Darmresektion ; Morbus Hirschsprung ; Key words Small bowel bacterial overgrowth ; Failure to thrive ; Breath hydrogen test ; Small bowel resection ; Hirsprungs's disease
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Evaluation of three patients, aged between three months and five years because of failure to thrive and persistent diarrhea revealed the diagnosis of small bowel bacterial overgrowth. A combination of a typical history, endoscopy, laboratory, radiological and histological methods as well as the breath hydrogen test were used. All patients had preexisting intestinal disease: two (former premature infants) had been operated several times because of necrotizing enterocolitis including resection of larger parts of small bowel. The third patient was suffering from pancolonic Hirschsprung's disease. All patients gained weight and reported less complaints after antibiotic treatment with metronidazole. Discussion: Small bowel bacterial overgrowth has to be considered in the differential diagnosis of failure to thrive, especially in cases with preexisting intestinal disease. The diagnosis may be substantiated by a combination of indirect methods. Direct bacteriologic analysis is difficult. Usually, antibiotic treatment leads to a good weight gain after a short period of time.
    Notes: Zusammenfassung Bei 3 Patienten im Alter von 3 Monaten bis 5 Jahren, die zur Abklärung einer Gedeihstörung und rezidivierender Durchfälle vorgestellt wurden, konnte mittels einer Kombination von typischer Anamnese, laborchemischer, radiologischer, endoskopischer und histologischer Methoden und des H2-Atemtests die Diagnose einer bakteriellen Dünndarmüberwucherung gestellt werden. Von besonderer Bedeutung ist, daß bei allen Patienten eine Darmerkrankung vorbestand: Zwei Patienten, ehemalige Frühgeborene, waren im Rahmen einer nekrotisierenden Enterokolitis mehrfach laparotomiert worden, es bestand die Notwendigkeit zu teilweise ausgedehnten Darmresektionen. Beim 3. Patienten wurde ein langstreckiger Morbus Hirschsprung gesichert. Eine antibiotische Therapie mit Metronidazol führte in allen 3 Fällen zu einer Gewichtszunahme und Besserung der klinischen Beschwerden. Diskussion: Die bakterielle Dünndarmüberwucherung ist eine wichtige Differentialdiagnose der Gedeihstörung, insbesondere bei vorbestehender Darmerkrankung. Die Diagnose ergibt sich aus der Kombination verschiedener indirekter Untersuchungsverfahren. Ein direkter mikrobiologischer Nachweis ist schwierig. Eine antibiotische Therapie führt in der Regel zur raschen Gewichtszunahme.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 398 (1982), S. 229-235 
    ISSN: 1432-2307
    Keywords: Birth injury ; Breech presentation ; Brain tissue embolism ; Neonatal myocardial infarction ; Neonatal pulmonary embolism ; Shock
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Brain tissue embolism in the coronary, leptomeningeal and pulmonary arteries was discovered microscopically following the autopsy of a female newborn. Death occurred 8 h after breech delivery, which had been complicated by both arms being turned up beside the head. The dislodged brain tissue originated from the left cerebellar hemisphere and had entered the venous blood stream through a rupture of the left sinus transversus. Both “paradoxical” systemic and pulmonary artery embolization ensued. The baby died from the combined effects of cerebral haemorrhage, pulmonary embolism, myocardial infarction and shock.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Chronic hepatitis B in children ; Hepatitis B-virus ; DNA ; Cellular cytotoxicity
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Cell-mediated immune reactions play the most important role in the pathogenesis of chronic viral and auto-immune hepatitis. Cellular cytotoxicity (CC) of peripheral blood lymphocytes against autologous hepatocytes isolated from liver biopsies was studied in 29 children with different types of hepatitis B surface antigen (HBsAg)-positive hepatitis. Children with chronic hepatitis B showed higher cytotoxicity than control patients. However, a correlation of cytotoxicity to serum amino-transferases, HBeAg-/Anti-HBe-status, and hepatitis B virus DNA in serum could not be found. Children with a higher percentage of hepatitis B core antigen (HBcAg) expression in their liver tissue presented lower CC values, and vice versa. This supports the hypothesis that virus elimination occurs via T-cell attack against HBcAg expressing hepatocytes. Furthermore, children with a longer duration of chronic hepatitis B had considerably higher cytotoxicity values. Possibly, CC plays a role in perpetuating liver damage after infection with hepatitis B virus.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Key words Cow’s milk protein ; allergy ; Cow’s milk protein ; intolerance ; IgG-cow’s milk protein antibodies ; Partly hydrolysed ; formula ; Extensively hydrolysed ; formula
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The effect of different feeding regimens, notably the use of hydrolysed cow’s milk formulas, on the development of allergic reactions and the development of cow’s milk protein-IgG antibodies is still disputed. We prospectively compared the development of allergic manifestations and cow’s milk protein-IgG antibodies in a total of 702 infants who were divided into six groups: 1. exclusively breast milk for at least 4 weeks (n = 206). 2. Breast milk plus initial partially hydrolysed formula (n = 104). 3. Breast milk plus extensively hydrolysed formula (n = 50). 4. Breast milk plus initial conventional cow’s milk formula (n = 73). 5. Conventional cow’s milk with or without breast milk throughout (n = 187). 6. Extensively hydrolysed cow’s milk formula for 2 months, followed by conventional cow’s milk (n = 82).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 12 (1984), S. 88-90 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine 19jährige Patientin kam in der 27. Schwangerschaftswoche wegen Fieber, Schüttelfrost und vorzeitiger Wehen zur stationären Aufnahme. Am Tag danach ging die Frucht ab. Aus Blutkulturen, maternalen Plazenta-Anteilen, Fruchtwasser und aus Nasen-, Rachen- und Ohrabstrich des totgeborenen männlichen Föten wurdeCampylobacter coli isoliert. Nach Beginn der antimikrobiellen Behandlung gelang es nicht, Campylobacter aus dem Stuhl der Patientin zu isolieren.
    Notes: Summary A 19-year-old patient was 27 weeks pregnant when admitted to hospital with fever, chills and premature labours. The following day she aborted.Campylobacter coli was isolated from blood cultures, maternal placenta and amniotic fluid and from the ear, nose and pharynx of the stillbirth. Campylobacter could not be isolated from stool specimens after antimicrobial treatment had been started.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1573-2665
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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