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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Tetrahedron 26 (1970), S. 467-476 
    ISSN: 0040-4020
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Tetrahedron 26 (1970), S. 2850 
    ISSN: 0040-4020
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 188 (1960), S. 152-153 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] The method of preparation and the physical constants of these products have already been described2. Pharmacological study of these different substances has shown that they possessed a specific action on the central nervous system, principally at the level of the hypothalamus3 ; this property is ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1420-9071
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Zusammenfassung Eine Prüfung der Bedingungen zur Erzielung einer antibakteriellen Wirkung in der Tbc-Therapie hat uns dazu geführt, ein Molekülschema zu verwirklichen. Für eine gleiche Anzahl polarer Hydroxylreste enthaltender Gruppen, die durch ätherische Sauerstoffbrücken an den hydrophoben Teil des Moleküls gebunden sind, tritt in diesem Modell eine tuberkulostatische Wirkung auf, wenn das Molekül ausserdem eine basische Gruppe enthält. Die Wirkung wird noch verstärkt durch einen aliphatischen Rest in einer zur basischen Gruppe benachbarten Stellung.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 369-374 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Renal failure, acute ; Complications, postoperative ; Intensive care, postoperative ; Akutes Nierenversagen ; Postoperative Komplikationen ; Postoperative Intensivtherapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Letalität beim akuten Nierenversagen (ANV) ist trotz verbesserter Dialyse- und Intensivtherapie noch hoch. Anhand der Verläufe von 11474 Patienten unserer Intensivstation wird die enge Relation zwischen Schwere der Grunderkrankung, weiterer Komplikationen und der Prognose des ANV und die zu empfehlende Therapie dargestellt. Bei steigender Frequenz des ANV sank die Letalität von 80 % bis 1972 auf jetzt 50 %. Dies ließ sich wesentlich auf eine bessere konservative Therapie zurückführen; die Dialysether war nur im Einzelfall erfolgreich (13 von 98 Patienten).
    Notes: Summary Despite progress in intensive therapy and dialysis the lethality of post-operative acute renal failure (ARF) remains very high. Between 1958 and 1976, 374 out of 11474 patients treated in the intensive care unit developed ARF. By conservative treatment that is described in detail, the mortality was reduced from 80 percent (up to 1972) to 50 percent. The mortality rate of dialysis was 86 percent (85 of 98 patients). ARF reflects the severity of the illness of these patients. The prognosis depends besides further complications on the administration of optimal intensive care and early dialysis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 340 (1975), S. 75-81 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Differential diagnosis ; Age ; Localisation ; Different prognostical significance ; Therapeutical procedure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird versucht, an Hand des eigenen Krankengutes und der Literatur die klinischen, röntgenologischen und morphologischen Unterschiede zwischen der juvenilen Knochencyste und dem Riesenzelltumor darzustellen. Differentialdiagnostische Erwägungen lassen sich aus dem Patientenalter, dem klinischen Verlauf und den Prädilektionsstellen ableiten. Röntgenologisch unterscheidet sich die Knochencyste durch ihren zentralen Sitz in der Metaphyse, während der epiphysäre Riesenzelltumor exzentrisch liegt und sich in die Metaphyse ausdehnen kann. Riesenzellen kommen bei beiden Erkrankungen vor. Während es sich bei der Knochencyste um einen tumorähnlichen Prozeß handelt, liegt beim Riesenzelltumor eine echte Geschwulst vor. Das therapeutische Vorgehen richtet sich nach der unterschiedlichen prognostischen Bedeutung der beiden Erkrankungen. Deswegen ist eine klare Abgrenzung der klinisch relativ harmlosen juvenilen Knochencyste gegenüber dem semimalignen Riesenzelltumor erforderlich.
    Notes: Summary The attempt is made to demonstrate clinical, radiographical, morphological differences between juvenile bone cyst and giant cell tumor as shown in the patients of the Surgical Department of the University of Düsseldorf and literature. It is possible to derive inferences in differential diagnosis from the age of the patient, clinical course and statistically most frequent locations. Radiographically the bone cyst distinguishes itself by its central localisation in the metaphysis, where as the giant cell tumor has an excentric position in the epiphysis with a tendency of extending into the metaphysis. Giant cells occur in both diseases. While the bone cyst is an tumor-like lesion, the giant cell tumor is a real neoplasia. The therapeutical procedure varies according to different prognostical significance of the two diseases. Therefore, it is necessary to draw an exact line of demarcation between the comparetively harmless juvenile bone cyst and the semimalign giant cell tumor.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 340 (1975), S. 137-146 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Familial polyposis ; Symptoms ; Differentialdiagnosis ; Therapy ; Prognosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Chirurgischen Universitätsklinik Düsseldorf wurde von 1959–1974 bei 18 Patienten eine familiäre Polyposis diagnostiziert. Bei 3 Patienten handelte es sich um Geschwister, wovon 2 die Operation 1964 ablehnten. Sie starben im Gegensatz zu ihrer operierten Schwester 7 bzw. 8 Jahre nach Diagnosestellung. Die typischen Symptome, die durchzuführenden diagnostischen Maßnahmen und die Therapiemöglichkeiten werden aufgezeigt. Aufgrund eigener Erfahrungen sollte die Ileorectostomie zugunsten der Proktokolektomie (evtl. heute mit Kockschem After) verlassen werden. Die Prognose bei frühzeitiger Operation (auch bei carcinomatöser Umwandlung) ist gut. Aus unserem Patientengut starben nur diejenigen, die die Operation ablehnten und jene, die zu spät zur Operation kamen, so daß nur noch als Palliativmaßnahme ein Anus praeter angelegt werden konnte.
    Notes: Summary Between 1959 and 1974 we observed 18 patients with familial intestinal polyposis. 4 patients were from one family. Two brothers refused the operation and died 7 respectively 8 years after diagnosis had been made. The typical symptoms, the diagnostic procedure and the therapy are demonstrated. We prefer the proctocolectomy (eventually with the “Kock-Ileostoma”), because we observed a lot of recidivs after ileorectostomy. The prognosis of the familial intestinal polyposis is good, if the operation is performed early (also in cases of carcinomatosis). Only those patients died, who rejected the operation or were operated too late.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 340 (1976), S. 263-272 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total gastrectomy ; Gastric replacement ; Complications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1963-1973 wurden in der Chirurgischen Klinik der Universität Düsseldorf 53 Patienten gastrektomiert. Als Rekonstruktionsverfahren wurde in 22 Fällen das Jejunuminterponat nach Seo, Gütgemann und Longmire, in 15 Fällen eine sogenannte Pantaloon-Anastomose, in 11 Fällen das Verfahren nach Tomoda, in 3 Fällen eine Y-Anastomose nach Roux und in nur 2 Fällen eine Oesophagoduodenostomie angewandt. Anhand dieses Erfahrungsgutes wird über die postoperativen Früh- und Spätkomplikationen berichtet; an ersteren verstarben 21 % der Patienten — vor allem an pulmonalen Komplikationen. Eine Anastomoseninsuffizienz war in keinem Fall als Todesursache anzusehen. 15 Patienten konnten nachuntersucht werden. Aufgrund der erhaltenen klinischen, röntgenologischen und laborchemischen Untersuchungsbefunde geben wir derzeitig dem Verfahren der Interposition einer isoperistaltischen, ausgeschalteten Dünndarmschlinge den Vorzug.
    Notes: Summary In the years 1963 up to 1973 in the Department of Surgery of the University of Düsseldorf a total gastrectomy was performed in 53 patients. For reconstitution of gastrointestinal continuity in 22 cases we interposed a single jejunal loop between the esophagus and duodenum, in 15 patients we performed an esophagojejunostomy with a long enteroanastomosis between the afferent and efferent loop. The procedure described by Tomoda was done in 11 patients. An esophagojejunostomy Roux-en-Y we used in 3, and an esophagoduodenostomy in only 2 cases. The hospital mortality was 21 %, the cause of which were predominantly complications of the lung. A dehiscence of an anastomosis never was a cause of death. A follow-up we could perform in 15 patients. On the basis of clinical, roentgenological and chemical data received in the follow-up we prefer at this time the interposition of a single jejunal loop, the length of which should be no less than 40 cm.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 662-662 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Loop colostomy ; Surgery, colonic ; Entlastungsanus bei Linkshemicolektomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1963–1977 wurden 561 Patienten wegen Tumorerkrankungen und Divertikulose behandelt. Die Resektionsrate betrug 93%. Bei 209 Resektionen ohne Schutzcolostomie betrug die Rate der klinisch manifesten Nahtbrüche 12% (25 Patienten), die Letalität 4,8% (10 Patienten). Bei dem Vergleichskollektiv von 152 Resektionen unter Colostomieschutz war die Rate der Anastomoseninsuffizienzen mit 2,6% (4 Patienten) und die Letalität mit 1,3 (2 Patienten) niedriger. Aufgrund dieses Ergebnisses ist das zweizeitige Verfahren dem einzeitigen vorzuziehen.
    Notes: Summary Some 561 patients suffering from carcinoma and diverticulitis of the colon were treated from 1963 to 1977. Results of 361 resections: 209 resections done without loop colostomy showed anastomotic leakage in 12% and a mortality of 4.8%; in 152 resections done with loop colostomy, we found a leakage of 2.6% and a mortality of 1.3%. Because of these results, we propose in general a loop colostomy in left colonic surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 588-588 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Diaphragm, defects, congenital ; Approach, surgical, abdominal/thoracic ; Comparison, retrospective ; Kindliche Zwerchfelldefekte ; thorakaler und abdominaler Zugang ; vergleichende Spätergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Operation von 45 kindlichen kongenitalen Zwerchfelldefekten von 1956-1972. Operation bei Neugeborenen dringend, bei älteren Kindern elektiv. 29mal thorakales, 16mal abdominales Vorgehen. Etwa 50% Zusatzanomalien, deswegen hohe Operationsmortalität von 17,8%. Klinische, spirometrische und röntgenologische Nachuntersuchungen von 26 Patienten 4–20 Jahre nach der Operation. Ergebnisse: Alle subjektives Wohlbefinden, leichte bis mäßige respiratorische Ventilationsstörungen, Thoraxdeformitäten oder Skoliosen, bei der thorakal operierten Gruppe häufiger. Pleuraschwarten, Minderung der Zwerchfellbeweglichkeit, Minderbelüftung der Lunge gleich häufig bei beiden Gruppen.
    Notes: Summary From 1956-1972, 45 children received surgical treatment for congenital defects of the diaphragm. Surgery is essential in neonates, but optional in older children. The approach was thoracic in 29 cases and abdominal in 16. Other anomalies were found in about 50 percent of cases, so that there was a high mortality rate of 17.8 percent. Clinical, spirometric, and radiographic follow-up examinations were carried out in 26 patients 4–20 years after the operation. All felt well; slight or moderate respiratory difficulties, thoracic deformities or scoliosis were noted in some patients, and these were commoner in patients in whom a thoracic approach had been used. Pleural scars, restricted diaphragmatic motility, and respiratory insufficiency were equally common in both groups.
    Type of Medium: Electronic Resource
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