Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1530-0358
    Keywords: Rectal carcinoma ; Laser therapy ; Palliative surgery ; Survival time
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The results of different treatment modalities in 196 patients with rectal carcinoma were analyzed. Patients were treated by palliative endoscopic laser therapy (n=37), palliative surgery (n=42), and curative surgery (n=117). Laser therapy was successful for recanalization of the stenosis with 1.3 (range, one to five) sessions. Bleeding stopped always after a single session. If necessary, treatment was repeated monthly. Good results were seen in 35/37 patients (95 percent). They received an average of four sessions during their remaining lifetime, the median of which was eight months. No morbidity and no therapy-related mortality occurred. Palliative surgery (expanded and restricted resections) showed good results in 41/42 patients (98 percent). Morbidity was 3/42 (7 percent); mortality was 1/42 (2 percent). The median survival was 14 months for local surgical treatment and 6.3 months for deep anterior rectal resection and for abdominoperineal (Dixon's) resection. No significant difference ( P =0.15) in survival times between the palliatively treated patient groups could be detected. Survival prognosis was determined by tumor stage and outcome. In the curative (outcome R0) resection patients, morbidity and mortality were each 9/117 (8 percent). The threeyear survival rate was 80 percent. If curative resection is impossible, laser therapy should be considered as an alternative to palliative surgery because of less hospitalization and seemingly less side effects. The decision on the kind of palliation in patients with rectal carcinoma should be made with regard to the patient's quality of life.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archiv der Mathematik 28 (1977), S. 270-273 
    ISSN: 1420-8938
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 147 (1999), S. 766-769 
    ISSN: 1433-0474
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Seit Anfang der 80er Jahre gewinnt die psychosoziale Betreuung Frühgeborener mehr und mehr an Bedeutung [1, 2]. Dazu gehört auch der Haut-zu-Haut-Kontakt, der als Känguruh-Methode bezeichnet wird. Die Förderung des Haut-zu-Haut-Kontaktes geschieht unter der Vorstellung, den Eltern und Kindern auf diese Weise den emotionalen Zugang zueinander zu erleichtern. Verschiedene Sinne der Frühgeborenen werden dabei stimuliert. Die Zuträglichkeit für Kind und Eltern scheint klinisch evident zu sein [3–7], wurde bislang jedoch nur durch wenige kontrollierte Studien belegt. In einer Erhebungsstudie gingen wir der Frage nach, welche Verbreitung die Känguruh-Methode in deutschen Kliniken gefunden hat, wie der Haut-zu-Haut-Kontakt gehandhabt wird und welche Problemsituationen dabei auftreten.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 368 (1986), S. 41-55 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Duodenal ulcer ; Gastric juice ; Selective proximal vagotomy ; Recurrent ulcer
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 807 Patienten wurden wegen eines Ulcus duodeni mit einer selektiv proximalen Vagotomie behandelt. Bei niederen intra- und postoperativen Komplikationsraten beträgt die operationsbedingte Mortalität 0,2%. Bei der längstmöglichen Nachbeobachtungszeit von 10 Jahren errechnet sich die Wahrscheinlichkeit, ein Rezidivulcus zu erleiden, mit 22,7%. Funktionelle Beschwerden treten postoperativ in 8 – 19% auf, zu deren Behandlung jedoch keine invasiven Methoden erforderlich waren. Ein gutes Therapieergebnis war in 73% zu erzielen. Die klinische Bedeutung der Magensaftanalysen wird diskutiert. Auf eine Darstellung der Nachuntersuchungsdichte, dem Schlüssel jeder klinischen Studie, wurde besonderer Wert gelegt.
    Notes: Summary 807 patients with a duodenal ulcer were treated by a selective proximal vagotomy. Low inter- and postoperative complication rates led to a total mortality of 0.2%. Due to the maximum postoperative control the probability of suffering from a recurrent ulcer is 22.7%. Postoperative functional complaints appeared in 8 – 19% without the necessity of invasive treatment. A satisfactory result of the therapy was achieved in 73%. The clinical relevance of the analysis of gastric juice has to be discussed. A special emphasis was put on the description of frequency of follow-up examinations, the key of each clinical study.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Prognosis ; Radicality ; TNM classification ; Prognose ; Radikalität ; Magencarcinom ; Randomisierte Studie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mit dem Ziel der Validierung der TNM-Klassifikation des Magencarcinoms arbeiten 22 Chirurgische Kliniken und 14 Pathologische Institute in der BRD seit 1982 zusammen. Es handelt sich um eine Beobachtungsstudie, keine randomisierte klinische Studie. Deshalb kann zu therapeutischen Fragen, wie derjenigen nach Radikalität und Prognose, nur eingeschränkt Stellung genommen werden. Aus einer Grundgesamtheit von 1417 Magencarcinompatienten wurde eine homogenisierte Stichprobe von 138 Patienten gebildet, wovon ein Teil (n = 65) eine subtotale Resektion, ein anderer Teil eine Gastrektomie (n = 73) hatte. Die Überlebenszeitberechnungen 3 bis 5 Jahre nach Studieneintritt ergaben, dass die Prognose nach subtotaler Resektion zumindest nicht schlechter ist als nach Gastrektomie. Eine randomisierte Studie wird dringend empfohlen.
    Notes: Summary A multicentre observational study with 22 departments of surgery and 14 departments of pathology was started on April 1st, 1982 to validate TNM classification for patients with gastric carcinoma. 1417 patients with histologically proven gastric cancer entered the study. Follow-up is now 3–5 years. A subgroup of 138 patients (age under 65 years, no metastases M 0, curative resection R 0, only T 2–T 4-carcinomas and tumors situated only in the middle and lower third of the stomach) was studied. 65 had subtotal, 73 total resection. The 3 to 5 years cumulative survival time was at least not worse with subtotal in comparison to total resection.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 376 (1991), S. 16-22 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Early gastric cancer ; Advanced cancer ; Observational study ; Prognosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen einer prospektiven, multizentrischen, chirurgisch-pathologischen Studie unter Beteiligung von 22 Kliniken und 14 Pathologischen Instituten in der BRD wurden im Zeitraum 1. April 1982 bis 31. Oktober 1989 die Daten von 1420 histologisch verifizierten Magenkarzinompatienten gesammelt. Aus dieser Grundgesamtheit wurden 131 Patienten mit einem Magenfrühkarzinom (EGC)1 795 Patienten mit einem resezierbaren fortgeschrittenen Magenkarzinom (AGC)1 gegenübergestellt, um die spezifischen Eigenschaften beider Karzinomformen herauszuarbeiten. Die Hälfte der Patienten mit EGC sind jünger als 60 Jahre (49%). Sie haben doppelt so häufig eine Ulkusanamnese wie Patienten mit AGC (40,7% vs 23,7%). EGC treten häufiger multifokal auf (9,2% vs 3,0%) und sind häufiger im mittleren oder distalen Magen lokalisiert (83,9% vs 56,8%). EGC und AGC unterscheiden sich nicht in der Verteilung der WHO-Typisierung, wohl aber hinsichtlich der Laurén-Klassifikation: Intestinaler Typ beim EGC: 60,3%, beim AGC: 51,5%. Diffuser Typ beim EGC: 33,6% und beim AGC 44,0%. Die Fünfjahresüberlebensraten des auf die Mukosa beschränkten EGC betrugen 84%, des Submukosakarzinoms 69% (p=0,0741). Sie unterschied sich bei EGC-Patienten mit diffusem Typ nach Laurén nicht signifikant von jenen mit intestinalem Typ (p=0,19). Die systematische Lymphadenektomie ist nur bei 27,5% der Patienten mit EGC und 30,3% der Patienten mit AGC durchgeführt worden. Die Fünfjahresüberlebensrate der 36 EGC-Patienten mit systematischer Lymphadenektomie betrug 85% gegenüber 72% der 95 EGC-Patienten ohne systematische Lymphadenektomie (p=0,0916). Betrachtet man das Überleben der Patienten mit Magenfrühkarzinom, könnten these Ergebnisse als weiterer Hinweis auf die Bedeutung der systematischen Lymphadenektomie bei EGC-Patienten gewertet wurden.
    Notes: Summary A multicentre prospective observational study with 22 surgical and 14 pathological units in West-Germany gathered data from 1420 patients with gastric cancer between April 1982 and October 1989. 131 patients with early gastric cancer (EGC) and 795 patients with a resectable advanced gastric cancer (AGC) were selected for comparison. Patients with EGC were younger than those with AGC (49% vs 37% younger than 60 years) and symptoms of an ulcer were found twice in comparison to AGC (40.7% vs 23.7%). EGC in comparison to AGC were frequently multifocal (9.2% vs 3.0%) and located in the middle and lower part of the stomach(83.9% vs 56.8%). Five-year-survival rates of mucosa carcinoma was 84% and of submucosal carcinoma 69% (p=0.0741). WHO-typing of EGC and AGC were identical. But according to Lauren's classification there were more intestinal types with EGC than with AGC (60.3% vs 51.5%) and less diffuse or mixed types with EGC than with AGC (33.6% vs 44.0%). Five-year-survival rates of diffuse and intestinal types of EGC showed no significant difference (p=0.19). Extended lymph node dissection was done in only one third of EGC and AGC. Five-year-survival rates of 36 EGC patients with and 95 EGC patients without extended lymph node dissection were 85% versus 72% (p=0.0916). These results are a hint that systematic lymphadenectomy may have a beneficial effect on survival.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Malignant melanoma ; Regional perfusion ; Prospective study ; Malignes Melanom ; Regionale Perfusion ; Prospektive Studie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Beurteilung der Wirksamkeit einer adjuvanten hyperthermen regionalen Cytostaticaperfusion wurden Patienten mit malignen Malanomen der Extremitaten einer prospektiv randomisierten Studie zugeführt. In der Kontrollgruppe (A, n=54) wurden die Tumoren weft im Gesunden excidiert and die regionalen Lymphknoten ausgeräumt. In der zweiten Gruppe (B,n=53) erfolgte zusätzlich die Perfusion mit Melphalan bei Hyperthermie (42 °C). Als Erfolgskriterium wurde die tumorfreie Überlebenszeit gewählt. Nach einer mittleren Nachbeobachtungszeit von 554 Tagen traten in der Kontrollgruppe 21 Rezidive and in der Perfusionsgruppe 4 Rezidive auf (p=0,0001).
    Notes: Summary To evaluate the effectiveness of adjuvant hyperthermic regional cytostatic perfusion, patients with malignant melanoma of the extremities were included in a prospective randomized study. In the control group (A, n=54) the tumors were excised widely and the regional lymph nodes dissected. The patients in the second group (B, n=53) received additional hyperthermic (42 °C) perfusion with melphalan. We chose the disease-free survival time as the criterion for success. After a mean follow-up period of 554 days, 21 local recurrences occurred in the control group and 4 recurrences in the group having received adjuvant perfusion (p=0.0001).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 603-606 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Radical operations ; Retrospective studies ; Subgroup analysis ; Operationsradikalität ; Retrospektive Studien ; Subgruppenanalyse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird auf die Problematik von Aussagen über Radikalität der Operation und Prognose beim Magencarcinom aus retrospektiven oder prospektiven Beobachtungsstudien hingewiesen. Einige Gründe für sich widersprechende oder nicht reproduzierbare Resultate in Subgruppen werden aufgezeigt. Insbesondere wird auf das Problem der Suche nach „signifikanten” Ergebnissen durch multiple Testanwendungen in den verschiedensten Subgruppen aufmerksam gemacht. Bei offenen Fragen erscheinen nach den Kriterien des statistischen Schliessens randomisierte Studien angebracht.
    Notes: Summary The problem of making valid statements about the prognosis of survival after radical operation of stomach cancer, based on retrospective or prospective studies, is investigated. Some explanations are given for contradictory or non-reproducible results in different subgroups. Especially the problem of searching for “significant” results by multiple testing of different subgroups (data snooping) is treated critically. In case of remaining open questions randomised studies appear to be inevitable.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 869-869 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Early gastric cancer ; Lymph-node dissection ; Magenfrühcarcinom ; Lymphknotendissektion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Insgesamt 167 Patienten, die wegen eines Magenfrühcarcinoms operiert wurden, wurden hinsichtlich der Überlebensrate und der Rezidivfreiheitsrate untersucht. Dabei zeigte sich ein signifikanter Unterschied bei der Rezidivfreiheits- und Überlebensrate bei durchgeführter Ulcusoperation (BII) und durchgeführter Gastrektomie bzw. subtotaler Resektion jeweils mit Lymphknotendissektion. (5-Jahresüberlebensrate 65% gegenüber 95% und Rezidivfreiheitsrate 68% gegenüber 97%). Die Lymphknoten der Gruppe I waren beim Mucosacarcinom bei 3,3% bis 5,6% und beim Submucosacarcinom bei 8,1% bis 9,6% der Patienten befallen. Es ist daher eine Krebsoperation mit Lymphknotendissektion der Lymphknotenstation I und evtl. auch II zu fordern.
    Notes: Summary A total of 167 patients who had been operated on because of early gastric cancer were reexamined with regard to survival and recurrence rates. A significant difference was found between subtotal gastrectomy and radical subtotal gastrectomy or total gastrectomy, each including lymph-node dissection, concerning the survival and recurrence rate. (A 5-year survival rate of 65% as opposed to 95% and a recurrence rate of 68% versus 97%). The lymph nodes in group I were attacked in 3.3% to 5.6% of the patients with infiltration of the mucosa and from 8.1% to 9.6% with infiltration of the submucosa. For these reasons a cancer operation must include lymph node-dissection in groups I and II.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 742-742 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric resection ; Peptic ulcer ; Magenresektion ; Ulcus ; Lebenserwartung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die retrospektive Verlaufsbeobachtung von 1045 wegen benigner Erkrankung nach Billroth II operierten Patienten ergab im Vergleich mit einer Personengruppe gleichen Alters und Geschlechts eine signifikant ungünstigere Lebenserwartung. Nach Magenresektion wegen Duodenalulcus traten mehr Todesfälle infolge Bronchialcarcinoms, einer Lebercirrhose und eines Suicids auf als nach Magenresektion wegen eines gastralen Ulcus. Magenstumpfcarcinome waren bei Patienten mit gastralem Ulcus häufiger.
    Notes: Summary Retrospective analysis of 1,045 patients who had undergone Billroth II partial gastric resection for benign gastroduodenal ulceration revealed a significantly shorter life expectancy for them than for a control group matched according to age and sex (mean and maximal periods of observation 14.6 and 22 years, median 17.6 years; a total of 15,217 observation years). After resection for duodenal ulcer, there were more deaths due to bronchial carcinoma, hepatic cirrhosis or suicide than due to subsequent resection for gastric ulcer. Gastric stump carcinoma occurred more frequently in patients with gastric ulcer.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...