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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 334 (1973), S. 985-985 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ein Fortschritt in der Diagnose des Morbus Hirschsprung sind rectale Saugbiopsien und rectale Druckuntersuchungen. Es wird ein Kindersaugbiopsieinstrument, das in Erlangen entwickelt wurde, vorgestellt, mit dem 2 Gewebeentnahmen im Abstand von 1 em durchgeführt werden können. Rectale Druckuntersuchungen sind eine völlig gefahrlose Ergiinzungsuntersuchung, die bereits im Säuglingsalter angewendet werden kann. Als Operationsverfahren wird das infraperitoneale supralevatorische Resektionsverfahren nach Rehbein-State empfohlen.
    Notes: Summary Rectal suction biopsies and rectal pressure tests represent an advance in the diagnosis of Hirschsprung's disease. A suction biopsy apparatus designed in Erlangen for use specifically with children is introduced. Two biopsies 1 cm apart can be taken simultaneously. Rectal pressure tests are an additional helpful investigation that can be performed in young children. Infraperitoneal supralevatory resection (Rehbein-State operation) is the surgical treatment recommended.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 173-179 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chest deformities, frequency ; Chest deformities, indications ; Chest deformities, operative technique ; Thoraxdeformitäten ; Häufigkeit ; Indikation ; Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: ZusammenfaBung Thoraxdeformitäten sind bei jedem 100. Bundesbürger zu finden, aber nur bei jedem 1000. ist eine operative Korrektur indiziert. Die Trichterbrust ist mit 91% die häufigste Thoraxdeformität. Kielbrüste, Kombinationsformen und Spaltbildungen im Bereich des Sternums sind selten. Eine Operationsindikation liegt vor, wenn die Einziehung mehr als 25% der normalen Thoraxtiefe beträgt, pathologische EKG-Veränderungen und Wirbelsäulenveränderungen bestehen, die Thoraxdeformität psychisch den Patienten belastet. Die operative Korrektur erfolgt mit Hilfe eines Metallbügels, nach Mobilisation und Elevation des Thoraxtrichters durch doppeltsegmentförmige Chondrotomie der Rippen.
    Notes: Summary The frequency of chest deformities is 1:100; operative treatment, however, is neceBary in only 1:1000 patients with such a deformity. The most frequent deformity - in 91% - is the funnel chest. Chicken breast, combined types, and fiBures of the sternum are seldom seen. Indications for operative treatment are: deformity of more than 25% of the normal sagittal diameter of the chest; heart failure and the degree of pathologic signs on the EKG; alterations of the vertebral column; psychologic aspects. Our operative procedure consists of a double cartilage incision and stabilization of the chest with a metal strut.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1437-9813
    Keywords: Key words Cystic abdominal mass ; Diagnostic ; Ultrasound ; Laparoscopy ; Gastric duplication
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Abdominal cysts in girls are frequently observed by abdominal ultrasound (US) and are usually ovarian. In this case a cystic structure located in the right abdomen was seen in a female newborn without symptoms and was initially described as a possible ovarian cyst. Frequent US examinations showed an increase in volume and diameter, and temporary, recurring episodes of hyperbilirubinemia were observed. The US scans showed no relationship to the biliary tree. During a diagnostic laparoscopy, a cystic structure attached to the pyloric region was seen. A laparotomy revealed a cystic duplication of the stomach, which could be resected completely. The finding is discussed emphasizing the importance of clinical findings and diagnostic methods in the diagnosis and management of abdominal cystic masses in females.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Pediatric surgery international 15 (1999), S. 75-76 
    ISSN: 1437-9813
    Keywords: Key words Infrared thermography ; Clostridium perfringens ; Childhood ; Gas gangrene
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Gas gangrene is not a frequently encountered toxic wound infection in childhood. We present a case of postoperative Clostridium perfringens infection with proximal forearm myonecrosis. In order to reveal the full extent of tissue viability in the right upper extremity, infrared thermography was performed. Although dyschromia was evident in the proximal forearm, thermographs revealed viable tissue only up to the supracondylar region. Angiography, which provided valuable clues to the patency of the vascular supply, and subsequent intraoperative findings confirmed the extent of tissue perfusion as revealed by infrared thermography.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1437-9813
    Keywords: Key words Ovarian tumor ; Children ; Hypercalcemia ; Small-Cell carcinoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Tumors of the ovary in girls represent about 80% of pediatric genital tumors; approximately 30% of these tumors are malignant. The risk of malignancy increases with decreasing age. The most frequent finding is a teratoma; other tumors are rare. Small-cell carcinoma (SCCO) of the ovary is extremely rare, occurring mostly in young women. We present an 8-year-old girl with a SCCO of the hypercalcemic type. The findings and treatment are discussed with emphasis on the poor prognosis in these patients, even in stage 1 disease. The current literature is reviewed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Pediatric surgery international 1 (1986), S. 192-196 
    ISSN: 1437-9813
    Keywords: Massive enterectomy ; Short bowel syndrome ; Dura mater graft ; Dural transplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Experimental neogut production was achieved in dogs. After 90% enterectomy, an artificial opening on the antimesenteric border of the intestinal remnant was patched with lyophilized human dura. The internal surface of the patch was completely covered by neomucosa within 8 weeks. Histological and morphometric studies showed that the structure of the newly formed mucosa was similar to that of the neighboring mucosa. The submucosal tunica muscularis started regenerating after the 14th week post-patching. Enterization of the dural patch contributes positively to the management of small bowel syndrome (SBS), as evidenced by an increase in body weight. This increase is highly significant statistically (P 〈 0.001) in the animals with dural patch as compared to control animals. The slower transit time of intestinal contents after patching and the compensatory adaptive processes also result in increasing body weight.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 43 (1965), S. 1109-1114 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The mechanism of fat-transport after oral and parenteral fat-application has been explored on a choice of 52 cases with 201 findings all together. The analysis of lipoproteids was carried out with the membrane-lipid-electrophoresis. The vehicles for the light lipoproteids (chylomicrones) were stated by comparison of the lipid-pherograms before and after elimination of light lipoproteids. In the course of investigation we found, that the neutral fat is transported in the α2-lipoproteid-fraction, whereas the other fractions are used for transport purposes only in a small extent. There is no difference in the transport-mechanism of fat, given orally or intravenously. Normal fat-transport is characterized by a transitory increase of the α2-lipoproteidfraction. Irregular fat-transport shows a fat-increase within the α2-lipoproteid-fraction in the serum of fasting patients. This fraction is to be found increased abnormally after having removes the light lipoproteids. After fat-application a further increase of lipoproteids in this fraction is to be noted. This increase lasts longer than usually. With membrane-electrophoresis it is possible to distinguish between the serum of the hyperlipemic and hypercholesterinemic type. Neutral fat-hyperlipemia is characterized by a high α2-lipoproteid-fraction, whereas a hypercholesteremia is combined with an increase of the α-fraction. Results, obtained by immunological methods concerning the lipoproteid pattern of irregular fat-transport could be confirmed with aid of the membrane-electrophoresis. Irregular fat-transport shows an increased speed of the α1−A and α1−B as well as the β-lipoproteid-fraction on the acetate membrane. The advantages of this technique are discussed in comparison to methods hitherto practised and the importance of the membrane-electrophoresis is mentioned in regard to the judgement of the serum-lipoproteids and the irregular fat-transport.
    Notes: Zusammenfassung An einem kasuistischen Material von 52 Fällen mit insgesamt 201 Untersuchungen wurde der Mechanismus des Fett-Transportes nach oraler und parenteraler Fettbelastung untersucht. Die Bestimmung der Lipoproteide erfolgte mit der Lipidelektrophorese auf Membranfolien. Die Transportfraktionen für die leichten Lipoproteide (Chylomikronen) wurden durch einen Vergleich des Lipidpherogramms vor und nach Eliminierung leichter Lipoproteide ermittelt. Wie die vorgelegten Resultate zeigen, wird das Neutralfett in der α2-Lipoproteidfraktion transportiert, während die übrigen Fraktionen nur in geringem Umfang zu Transportzwecken verwendet werden. Oral oder intravenös zugeführtes Fett verhält sich gleich. Normalerweise kommt es nur zu einem vorübergehenden, kurzfristigen Anstieg der α2-Lipoproteidfraktion. Bei gestörtem Fett-Transport finden sich bereits im Nüchternserum erhöhte Werte für die α2-Lipoproteidfraktion, die auch nach Entfernen leichter Lipoproteide über die Norm vermehrt anzutreffen sind. Nach Fett-Belastungen kommt es in dieser Fraktion zu einem weiteren Zuwachs von Lipoproteiden. Der Anstieg hält länger an als gewöhnlich. Die Lipidelektrophorese auf Membranfolien erlaubt ferner eine Differenzierung vorwiegend hyperlipämischer und vorwiegend hypercholesterinämischer Seren. Eine Neutralfetthyperlipämie ist durch eine hohe α2-Lipoproteidfraktion charakterisiert, während eine Hypercholesterinämie mit einer Zunahme der β-Fraktion einhergeht. Die mit immunologischen Methoden festgestellten Veränderungen des Lipoproteidmusters bei gestörtem Fett-Transport lassen sich auch mit Hilfe der Lipidelektrophorese auf Folien nachweisen. Bei Fett-Transportstörungen nimmt die Wanderungsgeschwindigkeit der α1−A-und α1−B-sowie der β-Lipoproteidfraktion zu. Die Vorteile dieser Technik gegenüber den bisher verwendeten Methoden werden diskutiert und die Bedeutung der Lipidelektrophorese auf Membranfolie für die Beurteilung der Serumlipoproteide und von Fett-Transportstörungen erörtert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 538-538 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: B-Scan ultrasound ; Screening investigation ; Malignant tumors ; Children ; B-Scan-Sonographie ; Screeningmethode ; Malignome ; Kindesalter
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Malignome sind im Kindesalter die häufigste natürliche Todesursache. In einer Reihenultraschalluntersuchung wurden 305 Kinder nach dem B-Scan-Verfahren mit dem Videoson 735 und dem Multison 400 untersucht. In 5% war ein pathologischer Ultraschallbefund des Abdomens und des Retroperitonealraums zu erheben. Alle pathologischen Nierenbefunde wurden durch ein i.v. Pyelogramm weiter abgeklärt. Ergebnisse: Nierenagenesie (1), solitäre Nierencysten (2), doppeltes Nierenhohlsystem (3), Glomerulonephritis (3), Pyelonephritis (2), Splenomegalie (1), Steatose der Leber (4).
    Notes: Summary The value of abdominal ultrasonic scanning in children as a screening investigation is demonstrated. B-mode ultrasound was performed on 305 children. We examined the abdominal organs and the kidneys with the Videoson 735 and Multison 400 equipment. In 5% of the cases we diagnosed pathological processes: renal agenesis (1), renal cysts (2), duplex kidney (3), glomerulonephritic scarring (3), pyelonephritic scarring (2), splenomegaly (1), steatosis of liver (4).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 535-535 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Enlarged small bowel resection ; Second look operation ; Small bowel obstruction ; Erweiterte Dünndarmresektion ; ≫Second look≪-Operation ; Dunndarmileus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In 10 Jahren werden 130 Kinder wegen eines Dunndarmileus operiert. In 45 Fallen war die Ursache des Dunndarmileus eine vorausgegangene Laparotomie. Bei 13 dieser 45 Relaparotomien mußte erneut eine Laparotomie durchgeführt werden. In 40 % der Relaparotomiefälle war ein durchblutungsgestörter Darm die Ursache dafür. Funktions- and durchblutungsgestörte, dilatierte, hypertrophierte and atonische Darmanteile, die für die normale Peristaltik ungeeignet sind, sollen durch eine erweiterte Resektion des Dünndarms reseziert werden (Anastomose vitaler Diinndarmabschnitte).
    Notes: Summary In a 10-year-period, 130 children were operated on for small bowel obstruction. In 45 cases the reason for this obstruction was a previous laparotomy. In 13 of these 45 relaparotomies laparotomy had to be performed again. In 40 % of these cases the blood supply of the bowel was impaired. Dilated, hypertrophied and atonic segments of small bowel should always be resected in order to establish a small bowel anastomosis with viable bowel segments.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 555-555 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Fecal incontinence ; Artificial anal sphincter ; Inkontinenz ; künstlicher Enddarmverschluß
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der künstliche Enddarmverschluß besteht aus 2 Magnetringhälften die ohne Eröffnung der Bauchhöhle und des Darmes von einer V-förmigen Incision über dem os sacrum unter endoskopischer Kontrolle um den Enddarm gelegt werden können. Ein Analtampon aus Polyvenylformalschaumstoff sorgt für einen kompletten Verschluß. 6 Kinder im Alter von 3 -15 Jahren wurden damit operiert, die erste Operation liegt 5 Jahre zurück. Alle Kinder sind auf festen und flüssigen Stuhlgang kontinent. Der Tampon, mit dem magnetischen Endotampon, ist druckadaptiert, um ein Herausfallen zu verhindern. Endoskopie und Röntgenkontrastuntersuchungen zeigen normale Schleimhaut, keine Stenose, keine Dilatation. Die Implantationstechnik ist einfach, eine kontrollierte Kontinenz wird 14 Tage postoperativ erreicht.
    Notes: Summary The artificial anal sphincter consists of two halves of a magnetic ring. With the patient in a prone position, this device is placed around the rectum by an inverted V-incision over the sacrum. The rectum itself is plugged by an anal tampon. The first implantation was performed 5 years ago, and six implantations followed, all of which were performed on children 3 -15 years of age who were completely incontinent. The tampon is pressure-adapted to guarantee complete closure. Endoscopy and X-ray studies revealed normal mucosa, no stenosis, and no dilatation. Implantation itself is an easy procedure, and fecal control is achieved 14 days after the operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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