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  • 1
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The procoagulant activity of clotting factors II, V, VIII, XI and XII were compared in freshly drawn blood and stored blood using various containers (glass bottles, plastic bags Biotest and Fenwal). Also the immunological amounts of factors II and VIII were measured. In freshly drawn blood high activities as well as low activities of all factors were found. The observed very high activities of factors II and VIII were associated with normal amounts as determined in the immunological tests. During storage the activity decreased the immunological detectable amounts remaining constant. Preservation of clotting activity was better in plastic bags than in glass bottles.
    Notes: Zusammenfassung Es wurde die Gerinnungsaktivität der Faktoren II, V, VIII, XI und XII in verschiedenen Blutkonservierungsbehältern (Glasflaschen, Biotest- und Fenwal-Beutel) direkt nach der Entnahme und während der mehrwöchigen Lagerung untersucht. Zusätzlich wurden die Mengen der Faktoren II und VIII immunologische bestimmt. Im frisch entnommenen Blut fanden sich sowohl erhöhte als auch verminderte Aktivitäten jeweils aller Faktoren. Diese anfänglich scheinbar erhöhte Aktivität ging bei den Faktoren II und VIII mit einer normalen immunologischen Faktorenmenge einher. Mit zunehmender Lagerungszeit kam es zu den bekannten Aktivitätsverlusten bei immunologisch gleichbleibender Menge. Faktor XI verhielt sich wie Faktor VIII; die Aktivitätsabnahme von Faktor XII war nicht so ausgeprägt. Die Erhaltung der Aktivität aller Faktoren war in den Plastikbeuteln besser als in den Glasflaschen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Haemoperfusion ; Carbromal ; Diazepam ; Phenobarbital ; Hämoperfusion ; Carbromal ; Diazepam ; Phenobarbital
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der vorliegenden Arbeit werden die Adsorptionseigenschaften von 6 verschiedenen Materialien, die bei der Hämoperfusion eingesetzt werden in vitro geprüft: Amberlite XAD-2 und XAD-4, Haemocol, Collodium verkapselte Aktivkohle, Collodium verkapselte und Albumin beschichtete Aktivkohle und Aktivkohle-Hohlfaser. Carbromal wird am schnellsten eliminiert von Amberlite XAD-2 und XAD-4, ebenso Diazepam. Beim Vergleich der verschiedenen Kohlepräparate werden Carbromal und Diazepam am schnellsten von Haemocol aus der Lösung entfernt, Phenobarbital von Aktivkohle-Hohlfaser, wenn man eine 5-stündige Perfusion zu Grunde legt. Die gerinnungsphysiologischen und klinisch-chemischen Untersuchungen mit Hilfe von heparinisiertem Frischblut lassen schwerwiegende Nebenwirkungen erkennen. Die Abnahme der Thrombozyten ist am ausgeprägtesten bei Amberlite XAD-2 und XAD-4, sie ist aber auch bei den Kohlepräparationen nachweisbar: Nach 5stündiger Hämoperfusion ist ihre Zahl auf bis zu 10% des Ausgangswertes abgefallen. Die Hämolyse ist besonders stark bei Amberlite XAD-2 und XAD-4, sowie Haemocol. Die je nach Giftstoff unterschiedlich große Adsorption der geprüften Materialien und ihre verschieden stark ausgeprägten Nebenwirkungen erfordern nach unseren Ergebnissen einen der individuellen Situation des Patienten angepaßten Einsatz.
    Notes: Summary The properties of six adsorbents for Haemoperfusion were investigated in vitro: Amberlite XAD-2; Amberlite XAD-4; Haemocol; collodion coated charcoal; albumine-collodion encapsulated charcoal and activated carbon fibers. Carbromal and diazepam are most quickly removed from aqueous solutions by Amberlite XAD-2 and XAD-4. Of the charcoal containing materials, Haemocol eliminates most rapidly carbromal and diazepam; while activated carbon fibers remove phenobarbital faster. When heparinized blood is perfused, a remarkable reduction in platelet count is observed. The drop is most pronounced with Amberlite XAD-2 and XAD-4, but even when using charcoal preparations the platelet depletion can reach 10% of the original number over 5 hours. Haemolysis is most pronounced with Amberlite XAD-2, XAD-4 and Haemocol. As the efficiency of the adsorbents towards the various drugs differ and as their adverse effects also vary, the decision for a particular material will have to be made according to the individual case.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 28 (1974), S. 122-130 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Fibrinogen can be measured quantitatively by the elektroimmunassayLaurell. There is a good relation to other assays measuring the clottable fibrinogen when testing normal persons and patients. TheLaurell Method will give wrong results when using plasma with high concentrations of fibrinogen degradation products. At least 20 samples can be tested within 7 hours. The lowest fibrinogen concentration measurable is 0,7 mg%.
    Notes: Zusammenfassung Die Fibrinogenbestimmung mittels der Immunelektrophorese nachLaurell erlaubt eine quantitative Fibrinogenbestimmung bei Normalpersonen und Patienten, sofern nicht gleichzeitig die Fibrinogenspaltprodukte stark erhöht sind. Die Durchführung der Methode mit maximal 20 Proben benötigt 7 h. Es werden Fibrinogenwerte bis zu einer Konzentration von 0,7 mg% zuverlässig gemessen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 34 (1977), S. 99-106 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Dysfibrinogenemia ; facultative bleeding disorder
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Another abnormal fibrinogen — “fibrinogen Hannover” — is reported. As known from most dysfibrinogenemias the clottability is poor, while immunologic tests, heat precipitating test and the staphylococcal clumping test give normal fibrinogen concentrations. The clotting time when using thrombin or thrombin like enzymes is prolonged, it can be corrected with high thrombin concentrations or thrombin combined with calcium ions, but not with thrombin like enzymes combined with calcium ions. The mild bleeding diathesis was first noted when the patient underwent an operation.
    Notes: Zusammenfassung Es wird über eine weitere Fibrinogenvariante — „Fibrinogen Hannover“ — berichtet. Es handelt sich um eine fakultative hämorrhagische Diathese mit der von anderen Dysfibrinogenämien her bekannten Verminderung des gerinnbaren Fibrinogens bei normaler Fibrinogenkonzentration in den immunologischen Testen, bei Hitzefällung und im Staphylokokken-Klumpungstest. Auch hier waren bei Verwendung von Thrombin und thrombinähnlichen Enzymen die Gerinnungszeiten verlängert und ein Hemmeffekt auf die Fibrinbildungsgeschwindigkeit eines normalen Plasmas nachweisbar. Eine Störung der Plasminwirkung in vitro fand sich nicht.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgery today 21 (1991), S. 561-565 
    ISSN: 1436-2813
    Keywords: hepatic resection ; coagulopathy ; fibrinolysis ; anhepatic state
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Ex situ hepatic surgery, in which a diseased liver is resected from outside the body, was first reported in 1988. This study investigates the hemostatic changes occurring during such surgery in two cases. During the anhepatic period of more than 5 hours, veno-venous bypass without heparin was performed. The tests included platelet count, prothrombin activity (PT), partial thromboplastin time (PTT), fibrinogen (Fbg), factor II (F.II), factor V (F.V.), and thromboelastography (TEG). Three to 4 hours after entering the anhepatic phase, marked fibrinolysis and a fall in the values of PT, Fbg and F.V were observed. Every parameter temporarily deteriorated immediately after revascularization of the graft, however, all returned to almost normal values within 1–2 hours after hepatic reperfusion except for F.V and platelets. In conclusion, the coagulopathy duringex situ hepatic surgery is caused by the marked fibrinolysis and depletion of hemostatic factors which develop 3–4 hours after the onset of the anhepatic phase.
    Type of Medium: Electronic Resource
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