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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 42 (1964), S. 619-622 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Fasting blood sugar, discharge and glucose concentration of urine were determined in different states of diuresis in 27 persons with normal metabolism. Physiological glucose excretion — tested with glucose-6-phosphate-dehydrogenase-hexokinase-reaction comes to 54,3±22,6×10−6 g per min. The glucose concentration of urine in normal diuresis is 6,3±4,2 mg per cent at blood sugar levels of 66–92 mg-%. Increasing diuresis (up to the sevenfold of norm) has no significant influence in the quantity of glucose excretion. Only 1/2000 of the filtered glucose normally is discharged in urine. We did not find any difference in this glucosuria between patients with normal and reduced kidney function.
    Notes: Zusammenfassung An 27 stoffwechselgesunden nüchternen Versuchspersonen wurden unter verschiedenen Versuchsbedingungen jeweils zum gleichen Zeitpunkt Blutzuckerspiegel, Harnfluß, Glucosekonzentration im Urin und daraus die physiologische Glucoseausscheidung pro Zeiteinheit in regelmäßigen Intervallen mit Hilfe der Hexokinase-Glucose-6-Phosphat-Dehydrogenase-Reaktion ermittelt. 13 Versuchspersonen hatten eine normale, 14 — gemessen an der Inulin- und PAH-Clearance — eine eingeschränkte Nierenfunktion. Die Untersuchungen erbrachten folgende Ergebnisse: 1. Die Glucosekonzentration des Urins bei normalem Harnfluß beträgt bei Nüchternblutzuckerspiegeln von 66–92 mg-% im Mittel 6,3±4,2 mg-% bei eingeschränkter Nierenfunktion 7,1±4,7 mg-% (p〉25). 2. Nierengesunde Versuchspersonen scheiden pro Minute im Mittel 54,3±22,6×10−6 g Glucose aus; bei verminderter Nierenfunktion werden 53,9±19,8×10−6 g/min ausgeschieden (p〉25). 3. Eine Steigerung der Diurese um das Vielfache (maximal 7fache) verursacht keinen oder nur einen geringen Anstieg (maximal Verdoppelung) der Glucoseausscheidung pro Zeiteinheit. Gleichartig verhält sich die K+-Ausscheidung, während die Na+- und Cl−-Ausscheidung entsprechend der Diurese zunehmen. 4. Die intravenöse Infusion von 7–10 g Glucose je 20 min führt etwa zu einer Verdoppelung der Glucose-Plasmakonzentration. Die Glucoseausscheidung im Urin zeigt keine oder nur eine mäßig starke Zunahme, die sich vom Anstieg bei entsprechend starker Diurese ohne Glucoseinfusion nicht unterscheidet. Die Werte bei normaler und eingeschränkter Nierenfunktion liegen im gleichen Streubereich. 5. Nur etwa 1/2300 der glomerulär filtrierten Glucose wird normalerweise im Urin ausgeschieden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 48 (1970), S. 822-824 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The significance of consumption coagulopathy with irreversible shock is demonstrated in a case of fatal 1,2-dichlorethane poisoning with typical symptoms. Comparison of our data is made with earlier published cases. We suggest, that the mortality of the dichlorethane intoxication mainly is due to D.I.C. with irreversible shock. Analogous to treatment of septic shock in obstretic patients we recommend immediate prophylactic heparinisation.
    Notes: Zusammenfassung Nach Darstellung der für die 1,2-Dichloräthanvergiftung typischen Symptomatik wird an Hand eines eigenen Falles mit tödlichem Verlauf die Bedeutung der Verbrauchskoagulopathie im Rahmen des irreversiblen Schocks diskutiert und mit den in der Literatur mitgeteilten Fällen verglichen. Es wird die Vermutung geäußert, daß die Letalität der Dichloräthanvergiftung im Wesentlichen Folge der disseminerten intravasalen Gerinnung und der dadurch bedingten Irreversibilität des Schocks ist. Analog zum septischen Schock in der Geburtshilfe empfehlen wir die sofortige prophylaktische Heparinisierung dieser Patienten.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The following laboratory tests were performed on patients with barbiturate intoxications and other exogenous intoxications: Serum creatin, serum potassium, CPK, SGOT, SGPT and GLDH. A striking elevation of CPK, SGOT and creatin was found in all (statistical analysis:p=〈0,05). Determination of the correlation coefficientr gave a statistically significant (p=〈0.001) correlation between CPK and creatin and SGOT and creatin, and a high correlation (p=〈0.05) between CPK and SGOT. On the basis of these findings hypoxemic damage to the skeletal muscle with intoxications are is discussed.
    Notes: Zusammenfassung Bei Patienten mit Schlafmittelvergiftungen und anderen exogenen Intoxikationen wurden bei der Aufnahme folgende klinisch-chemische Analysen durchgeführt: Serumspiegel des Kreatins und Kaliums, Aktivitätsbestimmungen der CPK, SGOT, SGPT und GLDH. Dabei zeigte sich in allen Fällen eine gegenüber der Kontrolle statistisch auffällige Erhöhung der CPK- und SGOT-Aktivität und des Kreatinspiegels. Bei der Berechnung des Korrelationskoeffizientenr ergaben sich statistisch gesicherte Zusammenhänge zwischen CPK und Kreatin, SGOT und Kreatin und statistisch auffällige Korrelationen zwischen CPK und SGOT. Es werden nach diesen Befunden hypoxämische Schädigungen der Skeletmuskulatur bei Vergiftungen diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 50 (1972), S. 1115-1116 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 47 (1969), S. 4-16 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Criteria and therapeutic success of intensive therapy of cardiac arrests are evaluated in 115 episodes observed in 90 patients over a period of 2 1/22 years. While basic therapy with external cardiac massage, artificial ventilation, infusion of sodium bicarbonate and electrical defibrillation is generally agreed upon, the choice of further drugs is still problematic. It is shown in 10 cases that under certain conditions even in ventricular fibrillation and ventricular tachycardia beta-receptor stimulating drugs are indicated. Electrical stimulation of the heart by an external epicardial pacemaker was unsuccessful in all of eight cases with complete asystoly or bradycardia. Immediate and long term results of cardiac arrests with adequate treatment primarely depends on the extend of the underlying disease as well as on the condition of all vital organs at the time of onset of the arrest. Ventricular fibrillation and -flutter had a better prognosis than asystoly. Twelve out of the ninety patients lived longer than four weeks after the arrest (13%). Nine of these are still living at the time of publication with an observation time from three months to two years. The chance of improving therapeutic results with intensive care lie mainly in preventing rather than curing complications such as cardiac arrests.
    Notes: Zusammenfassung Anhand von 115 im Zeitraum von 2 1/2 Jahren beobachteten Episoden von akutem Kreislaufstillstand bei 90 Patienten werden die Kriterien und Behandlungserfolge der Intensivtherapie des akuten Kreislaufstillstandes dargelegt. Während die Basis-Therapie mit externer Herzmassage, künstlicher Beatmung, Natriumbicarbonatinfusionen und elektrischer Defibrillation eindeutig feststeht, bietet die medikamentöse Führung noch immer Probleme. Zehn eigene Verlaufsbeobachtungen zeigen, daß betaadrenergische Sympathomimetica auch bei bestimmten Fällen tachysystolischer Herzrhythmusstörungen günstig wirken. Der Versuch der elektrischen Stimulation des Herzens mit einer extern angelegten epikardialen Schrittmachersonde bei akutem Kreislaufstillstand durch Asystolie oder Bradykardie führte in keinem von 8 Fällen zum Erfolg. Für die Früh- und Spätprognose sind bei adäquater Therapie in erster Linie Art und Schwere des Grundleidens sowie der morphologisch funktionelle Zustand lebenswichtiger Organe bei Einsetzen des plötzlichen Kreislaufstillstandes verantwortlich. Bei Kammerflimmern und Kammerflattern waren deutlich bessere Resultate zu erzielen, als beim akuten Kreislaufstillstand durch Asystolie. Von den 90 Patienten überlebten 12 länger als 4 Wochen (13%), 9 (10%) konnten entlassen werden und sind zum Zeitpunkt der Publikation ohne Nachwirkungen des akuten Kreislaufstillstandes. Es wird auf die Bedeutung einer lückenlosen Beobachtung Schwerstkranker und die Beachtung prämonitorischer Zeichen zur Verhütung des akuten Kreislaufstillstandes hingewiesen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 0888-7543
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    facet.materialart.
    Unknown
    New York : Periodicals Archive Online (PAO)
    Romanic Review. 7 (1916) 211 
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  • 8
    ISSN: 1573-093X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract This report summarizes the proceedings of a meeting held on 17–20 September 1974, at Stanford University. The purpose was to explore plasma physics problems which arise in the study of solar physics. Sessions were concerned with specific questions including the following: Is the solar plasma thermal or non-thermal? What spectroscopic data are required? What types of magnetic field structures exist? Do MHD instabilities occur? Do resistive or non-MHD instabilities occur? What mechanisms of particle acceleration have been proposed? What information do we have concerning shock waves? Very few questions were answered categorically but, for each question, there was discussion concerning the observational evidence, theoretical analyses, and existing or potential laboratory and numerical experiments.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Solar physics 47 (1976), S. 345-360 
    ISSN: 1573-093X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract Solar flares and magnetospheric substorms are discussed in the context of a general theory of impulsive flux transfer events (IFTE). IFTE theory, derived from laboratory observations in the Double Inverse Pinch Device (DIPD), provides a quantitative extension of “neutral sheet” theories to include nonsteady field line reconnection. Current flow along the reconnection line increases with magnetic flux storage. When flux build-up exceeds the level corresponding to a critical limit on the current, instabilities induce a sudden transition in the mode of conduction. The resulting IFTE, indifferent to the specific modes and instabilities involved, is the more energetic, the lower the initial resistivity. It is the more violent, the greater the resulting resistivity increase and the faster its growth. Violent events can develop very large voltage transients along the reconnection line. Persistent build-up promoting conditions produce relaxation oscillations in the quantity of flux and energy stored (build-up-IFTE cycles). It is difficult to avoid the conclusion: flares and substorms are examples of IFTE.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 38 (1960), S. 90-90 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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