Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of plastic surgery 22 (1999), S. 80-84 
    ISSN: 1435-0130
    Keywords: Key words Carpal tunnel syndrome ; Long incision ; Short incision ; Endoscopic release
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  The results of open carpal tunnel release using a short incision (2.5 cm) have been compared with those following a long incision (4.5 cm) in a prospective randomized study. Eighty patients were operated upon with a follow-up rate of 100%. The variables examined included grip strength, key and pulp pinch strength, sensory function and scar tenderness. Subjective variables such as tingling, numbness and night symptoms were specifically enquired into, and time for return to work was noted. The examinations took place pre-operatively, as well as one, two, three and six weeks post-operatively. Median time for return to work was 21 days for the short incision group and 18 days for the long incision group. The long incision resulted in a significant 10% loss of strength only at week three, otherwise no significant difference was found between the results of the two groups.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 637-637 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Replantation of thumb ; Autotransplantation ; Daumenreplantation ; Autotransplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Möglichkeiten der primären Daumenwiederherstellung: 1. Replantation des abgetrennten Daumens, 2. Replantation eines bei der Verletzung gleichzeitig amputierten Langfingers auf den Daumenstumpf. Indikationen zu 1: weitgehend unverletztes Daumenamputat, zu 2: zerstörtes Daumenamputat bei replantierbarem Amputat eines anderen Fingers. Als Sekundäreingriffe sind durchführbar: 1. Transplantationen eines Langfingers, wenn eine gestielte Transposition nicht möglich ist und 2. einer Zehentransplantation. Die Zehentransplantation erscheint uns indiziert bei zusätzlichem Verlust von Langfingern, bei wichtiger, nicht zu gefährdender Funktion der Resthand oder bei besonderen beruflichen Erfordernissen.
    Notes: Summary Possibilities of primary restoration of the thumb are: 1. If the amputated thumb is otherwise uninjured, it may be replanted. 2. If the thumb is severely damaged or lost and a simultaneously amputated finger is available, this finger can be replanted on the stump of the thumb. As secondary interventions the following are feasible: 1. Autotransplantation of a finger if a direct transposition is not possible and an ulnar finger has been damaged. 2. Autotransplantation of a toe. This becomes necessary if the fingers have also been lost, is the major function of the hand is to be retained or if special requirements exist for the patient's job.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 26 (1997), S. 690-695 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Key words Ulnar nerve palsy • Tendon transfers • Intrinsic loss ; Schlüsselwörter Irreparable N.-ulnaris-Schädigung • Motorische Ersatzoperationen • Ausfall der Handbinnenmuskulatur
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die irreparable motorische Schädigung des N. ulnaris führt zu einem Ausfall der Handbinnenmuskulatur und reduziert damit die Leistungsfähigkeit der Hand um etwa die Hälfte. Ersatzoperationen sind deshalb bei folgenden Ausfallmustern indiziert: 1. Krallenhand mit dyskinetischer Fingerbeugung. 2. Stabilitätsverlust mit Adduktionsschwäche des Daumens und Störung des seitlichen Fingerschlußgriffs. 3. Abduktionsschwäche des Zeigefingers. 4. Adduktionsschwäche des Kleinfingers. Die verschiedenen Möglichkeiten der Ersatzoperationen werden diskutiert und die Präferenzen des Autors beschrieben.
    Notes: Summary Irreparable damage to the motor function of the ulnar nerve results primarily in paralysis of the intrinsic muscles and reduces the functional capacity of the hand by about one-half. Tendon transfers are therefore indicated when the following grasp functions are impaired: (1) claw hand with dyskinetic finger movements; (2) impaired thumb adduction with limited key pinch power; (3) instability of the index MP joint; (4) adduction weakness of the little finger. The various procedures and transposition techniques are discussed and the author's preferred methods of tendon transfer are presented.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Radiologe 40 (2000), S. 469-472 
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Schlüsselwörter Nutritialgefäßkanäle ; Os lunatum ; Lunatummalazie ; Ganglion ; Ulnaimpaktionssyndrom ; Key words Nutrient vessel canals ; Lunate bone ; MRI ; Kienböcks disease ; Ulna impaction syndrome ; Carpal ganglia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose: To find and describe potential MRI criteria of nutrient vessel canals of carpal bones. Methods and Material: 16 wrists of 13 patients with pain and radiographic depiction of cystic changes within the lunate were examined. The MRI protocol included coronal and sagittal T1- and T2-weighted SE sequences (4 mm slices, 120 FOV, 256×256 matrix) as well as coronal STIR images. Final diagnosis was confirmed by surgery (n=5) and follow up. 10 cadaveric ossa lunata were studied to describe size, number, location and shape of nutrient vessel canals. Results: Ganglion cysts (n=6) showed characteristic signs. In ulnar impaction syndrome (n=1) small cystic lesions in the lunate were surrounded by a sclerotic rim and located near the proximal ulnar surface. In Kienböck’s disease (n=3) cystic components were irregular and surrounded by bone marrow edema. Nutrient vessel canals (n=7) imaged as 1 to 3 small cystic lesions within the palmar or dorsal subchondral region. Conclusion: MRI can aid in differential diagnosis of cystic carpal lesions. Nutrient vessel canals may not be mistaken for pathologic cystic lesions. Carpal ganglion cysts show distinct diagnostic pattern.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Sind karpale Nutritialgefäßkanäle auf MRI Bildern sichtbar und welche differentialdiagnostischen Kriterien lassen sich finden. Material und Methode: In 16 Fällen lagen bei 13 Patienten röntgenologisch wenige mm bis 2 cm große zystische Läsionen im Os lunatum vor. Das MRT-Protokoll umfaßte koronare und sagittale T1- und T2-gewichtete SE-Sequenzen mit 4 mm Schichtdicke, 120 mm Meßfeld und 2562 Matrix sowie koronare STIR-Sequenzen. Die Diagnosesicherung erfolgte durch Operation in 5 Fällen sowie Verlaufskontrollen. 10 mazerierte Ossa lunata wurden auf Form, Lokalisation, Anzahl und Größe der Nutritialgefäßkanäle untersucht. Ergebnisse: Ganglien (n=6) wiesen typische Zeichen auf. Im Falle eines Ulnaimpaktionssyndroms bei Ulna-Nullvariante wurden mehrere kleine zystische Läsionen im Os lunatum gefunden, umgeben von einem Sklerosesaum. Bei 3 Fällen einer frühen Lunatummalazie waren unregelmäßige zystische Komponenten von einem diffusen Ödem umgeben. In 7 Fällen mit sehr kleinen zystischen Defekten waren diese subchondral, palmar und dorsal gelegen und entsprachen aufgrund des klinischen Verlaufs und der Lokalisation Nutritialgefäßkanälen. Schlußfolgerung: Nutritialgefäßkanäle dürfen nicht mit pathologischen zystischen Prozessen des Os lunatums verwechselt werden. Mittels MRT können zystische Läsionen im und am Os lunatum weiter spezifiziert werden. Handgelenksganglien weisen typische MR-Zeichen auf.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...