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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Acquired immunodeficiency syndrome (AIDS) ; Lymphadenopathy-associated virus (LAV)/human T-lymphotropic virus type III (HTLV-III) ; Seroepidemiology
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In 1984 10,281 sera were collected in the FRG and examined for antibodies to HTLV-III (LAV) with an enzyme-linked immunosorbent assay and confirmative tests. Of the German AIDS patients 81% have antibodies. Individuals belonging to AIDS risk groups, homosexuals, haemophiliacs and i.v. drug abusers, have antibody frequencies between 25%–72%. The detection of HTLV-III antibodies in blood donours indicates that the virus is being transmitted by blood transfusions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Acquired immunodeficiency syndrome ; Natural history ; Survival ; Classification system
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The clinical history of 1538 HIV positive patients was analyzed on the basis of the new CDC classification system of HIV disease and AIDS. This classification system combines three CD4 cell categories (1, 2, and 3) with three clinical categories (A, B, and C) into nine subgroups AI–C3. We examined the overall survival for all subgroups and the AIDS-free survival for subgroups Al–B3. AIDS-free survival for patients in subgroups Al, A2, and B1 was considerably longer than survival in patients from subgroups A3, B2, and B3 (P 〈 0.0001). According to these findings, the new CDC classification system could be simplified into three stages, stage I and II comprising the above mentioned six subgroups, and stage III comprising clinical AIDS defining categories C1, C2, and C3. These three stages correspond to different periods in the management of HIV positive patients, i.e., period of observation, period of prophylaxis, and period of treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter Endokarditis ; Kunstklappen ; Candida albicans
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Wir stellen den Fall eines 56jährigen Patienten mit Pilzendokarditis nach Aortenklappenersatz mittels Homograft vor, der nach erfolgter Reoperation ein Rezidiv der Pilzsepsis erlitt und an dieser Komplikation verstarb. Die Prothesenendokarditis ist eine seltene, aber ernste Komplikation nach Herzklappenersatz mit einer Letalität von 30–50%. Das Erregerspektrum bei diesen Patienten unterscheidet sich deutlich von dem der Endokarditis auf Nativklappen. Während dort Pilzendokarditiden nur 1–2% der Fälle ausmachen, sind sie bei Kunstklappenendokarditiden in 5–10% für die Erkrankung verantwortlich. Selbst unter maximaler antimykotischer Kombinationstherapie mit Einschluß von Amphotericin B ist sowohl bei der Pilzendokarditis auf Nativ- als auch auf Kunstklappen mit einem Überleben von nur ca. 20% zu rechnen. Die kombiniert medikamentös-chirurgische Therapie ist daher derzeitiger therapeutischer Goldstandard mit einer Überlebenswahrscheinlichkeit von rund 50%. Handelt es sich um eine Pilzendokardititis auf einer Kunstklappe, ist die Prognose wegen der höheren Inzidenz von Komplikationen noch schlechter.
    Type of Medium: Electronic Resource
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