Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 1 (1966), S. 228-232 
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Les capillaires pancréatiques de 25 diabétiques atteints de glomérulosclérose de Kimmelstiel-Wilson, et ceux de 54 diabétiques exempts de cette affection, ont été examinés quant à l'épaississement homogène, PAS-positif de leur paroi, 70 sujets non diabétiques servant de témoins. Pour chacun des 3 groupes, l'âge moyen approchait de 70 ans. Des lésions capillaires homogènes ont été décelées dans le tiers des cas de glomérulosclérose, dans le 1/7 des cas exempts de glomérulosclérose; les non-diabétiques n'en présentaient pas. La lésion homogène était localisée, de préférence, dans les capillaires extrainsulaires. Au point de vue histochimique, cette lésion se différencie de la lésion nodulaire PAS-positive caractéristique de la glomérulosclérose de Kimmelstiel-Wilson, par sa réaction négative à l'acide periodique-auramine de Schiff, et par sa résistance à la pectinase. Dans la lésion homogène des capillaires, il n'y a pas de dépôt de fibrine comme dans la dégénérescence hyaline des artères et des artérioles. L'épaississement capillaire homogène se distingue également très nettement de la dégénérescence hyaline des îlots pancréatiques, si fréquente chez les diabétiques, par ses caractéristiques de coloration. Sa pathogénèse reste inconnue.
    Abstract: Zusammenfassung Die Pankreaskapillaren von 25 Diabetikern mit und 54 ohne Glomerulosklerose Kimmelstiel-Wilson sowie von 70 Nichtdiabetikern werden auf das Vorkommen von PAS-positiven homogenen Wandverdickungen geprüft. Das Durchschnittsalter aller 3 Gruppen liegt bei annähernd 70 Jahren. Die alshomogene Läsion der Kapillaren bezeichnete Veränderung wird in rund 1/3 der Fälle mit Glomerulosklerose und in rund 1/7 der Diabetiker ohne Glomerulosklerose gefunden. Bei den nichtdiabetischen Kontrollfällen fehlt die Veränderung vollständig. Die homogene Läsion ist in erster Linie an den extrainsulären Kapillaren lokalisiert und durch einen segmentären Befall der Kapillaren charakterisiert. Histochemisch unterscheidet sich die homogene Läsion von den ebenfalls PAS-positiven nodulären Veränderungen bei der Glomerulosklerose Kimmelstiel-Wilson durch fehlende Fluorochromierbarkeit mit Auramin-Schiff-Reagens nach Vorbehandlung mit Perjodsäure und durch die Resistenz gegenüber Pektinase. Im Gegensatz zu der Hyalinose der Arterien und Artenolen lassen sich in den homogenen Wandverdickungen der Kapillaren keine Fibrinablagerungen nachweisen. Die bei Diabetikern häufig anzutreffende Hyalinose der Pankreasinseln verhält sich färberisch grundsätzlich verschieden von der homogenen Läsion. Die Pathogenese der homogenen Läsion ist wie diejenige anderer Manifestationen der diabetischen Mikroangiopathie noch ungeklärt.
    Notes: Summary The pancreatic capillaries of 25 diabetics with Kimmelstiel-Wilson glomerulosclerosis and 54 without, were examined for PAS-positive homogeneous thickening of the wall. 70 nondiabetic patients were used as controls. The average age of each of the 3 groups was close to 70 years. Homogeneous capillary lesions were found in approximately 1/3 of the cases with glomerulosclerosis, in 1/7 of those without glomerulosclerosis, and not at all in nondiabetics. The homogeneous lesion is mainly situated in the extrainsular capillaries. Histochemically it differs from the similar PAS-positive nodular lesion in Kimmelstiel-Wilson glomerulosclerosis by a negative result in the periodic acid-auramin-Schiff-reaction and its resistance towards pectinase. In the homogeneous lesion of capillaries there is no deposition of fibrin as in hyalinosis of arteries and arterioles. The hyalinosis of the pancreatic islets, repeatedly found in diabetics, has staining properties completely different from the homogeneous capillary lesion. The pathogenesis of this homogeneous capillary lesion remains unclarified.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Earth and Planetary Science Letters 3 (1967), S. 193-196 
    ISSN: 0012-821X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Geosciences , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Earth and Planetary Science Letters 2 (1967), S. 215-219 
    ISSN: 0012-821X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Geosciences , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Earth and Planetary Science Letters 14 (1972), S. 207-215 
    ISSN: 0012-821X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Geosciences , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Managed care ; Health care systems ; Health care reform ; Economics ; Health care policies. ; Schlüsselwörter: „Managed care“ ; Gesundheitswesen ; Gesundheitsstrukturreform ; Ökonomie ; Gesundheitspolitik.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Kostenexpansion im Gesundheitswesen ist bei der strukturellen Konvergenz aller entwickelten nationalen Systeme eine globale Herausforderung. In den USA entwickeln sich unter dem Druck der Kostenträger dynamische Strukturreformen, welche als „managed care“ zusammengefaßt werden. Sie charakterisieren den Umbau der medizinischen Versorgung zu einem primär ökonomisch orientierten Modell, in dem der Umgang mit medizinischen Leistungen den Charakter eines normalen Warengeschäftes angenommen hat. In „Managed-care-Modellen“ werden Patienten gezielt über Zuweisungs- und Behandlungsrichtlinien der jeweils kostengünstigsten Behandlungsform zugeführt. Der Behandlungsablauf wird durch vertragliche Vorgaben zum Leistungsspektrum, eine Standardisierung der Prozesse und Regeln zur Ablauforganisation beeinflußt. Finanzierungs- und Leistungsverantwortung liegen betriebswirtschaftlich in einer Hand. Die Autonomie der ärztlichen Entscheidung wird abgebaut. Führungsansprüche werden auf Kosten- oder Versicherungsträger verlagert. Diese Strukturveränderungen induzieren deutliche Einsparungen der regionalen US-Gesundheitsausgaben. Dennoch stellen die US-Verhältnisse im Vergleich zum deutschen Gesundheitswesen weiterhin ein erheblich teureres Versorgungsmodell dar. Historische Entwicklungen, aktuelle Konzepte und ihre potentielle Übertragbarkeit auf die Situation in der Bundesrepublik werden in einer Übersicht dargestellt.
    Notes: Summary. While the different national health systems merge structurally, cost expansion in health care is a global challenge. Structural reforms have been developed during recent years in the USA which can be summarized as “managed care”. They are characterized by the evolution of an economically orientated system, in which units of medical therapy are generally handled like conventional economical goods. In managed-care models, patients are deliberately directed to the most economic forms of therapy. The spectrum of medical interventions as well as diagnostic or therapeutic patterns are predefined by a system of contracted guidelines, which lead to a standardization of processes. Financing and medical executive responsibilities fuse. The autonomy of medical decisions is clearly reduced to enforce an integrated and economically oriented steering of the health system. Leadership is no longer primarily confined to doctors or scientists. It is progressively shifting to financing institutions, managing directors or insurance companies. Structural changes currently are expanding rapidly in the U. S. and have meanwhile led to marked regional reductions of medical costs. Nevertheless, the US model is still far more expensive compared to the German system. Historical development, current concepts of US-managed care, its potential influence and general applicability to the German situation are discussed in an overview.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 67 (1965), S. 278-288 
    ISSN: 1432-1335
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Using histological and cytological criteria, we have atempted to classify 66 intestinal carcinoid tumors of known clinical behavior (from appendix and small bowel) as to their degree of malignancy and secretory activity. It could be shown that the malignancy could not be determined with assurance solely from the morphology of the primary tumor. In those tumors which had metastasized, however, one could regularly observe an infiltrative pattern of growth, more numerous glandular structures, and more atypical cells as compared with those not metastasizing. The probability of metastasis increased considerably when the primary tumor exceeded a diameter of 5–6 mm. The localization of the primary tumor also gave some information as to prognosis, and especially as to secretory activity. In comparison to the carcinoid tumors of the small intestine, those of the appendix had a much higher lipid content. The only two carcinoid tumors found in the appendix which contained very little lipid proved to be metastases from primary tumors of the ileum. The only histological evidence for secretory activity, apart from the positive argentaffin reaction of the tumor cells, was a fibrosing process in sites distant from the carcinoid. Fibrosis in the immediate vicinity of the tumor had less significance. Definite proof of secretory activity necessitates biochemical analyses.
    Notes: Zusammenfassung Es wird versucht, an Hand von histologischen und cytologischen Merkmalen 66 intestinale Carcinoide (Appendix und Dünndarm) mit bekanntem klinischen Verhalten in bezug auf ihre Malignität und ihr sekretorisches Verhalten zu charakterisieren. Es zeigt sich, daß es nicht sicher gelingt, aus der Morphologie des Primärtumors auf die Malignität zu schließen. Immerhin finden sich bei metastasierenden Carcinoiden regelmäßig ein infiltratives Wachstum und, häufiger als bei nicht metastasierenden, Zellatypien und glanduläre Strukturen. Die Metastasierungsrate steigt beträchtlich, wenn der Primärtumor die Größe von 5–6 mm überschreitet. Auch aus der Lokalisation der Primärtumoren läßt sich etwas über die Prognose und vor allem auch über die sekretorische Aktivität aussagen. Im Vergleich zu den Dünndarmcarcinoiden zeigen die Appendixcarcinoide eine viel massivere Lipideinlagerung. Die einzigen zwei Carcinoidtumoren in der Appendix, welche praktisch kein intracelluläres Lipid enthielten, entpuppten sich als Metastasen von Ileumcarcinoiden. Für eine sekretorische Aktivität sprechen neben der positiven Argentaffinität Fibrosierungsprozesse an tumorfernen Orten, während Fibrosierungen im Tumor selbst oder in seiner unmittelbaren Nachbarschaft diagnostisch weniger aufschlußreich sind. Ein eindeutiger Beweis für eine sekretorische Aktivität gelingt jedoch nur auf biochemischem Weg
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für angewandte Mathematik und Physik 21 (1970), S. 677-678 
    ISSN: 1420-9039
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für angewandte Mathematik und Physik 21 (1970), S. 678-678 
    ISSN: 1420-9039
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für angewandte Mathematik und Physik 21 (1970), S. 678-678 
    ISSN: 1420-9039
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 340 (1966), S. 312-319 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The correlation between renal diseases and the argentaffine system of the gastrointestinal tract was investigated. In 5 patients with renal lesions but without uremia (solitary or multiple cysts, hypernephroid renal carcinoma, and renal infarcts) the number of argentaffine cells was found to be significantly higher than in a control group of 30 patients without any renal lesions. Two further patients with hypernephroid renal carcinomas had also a carcinoid tumor. At least 4 of 12 patients with a malignant carcinoid syndrome showed multiple or solitary cysts of the kidneys. This combination is estimated to be more than accidental. Previous results of studies of the action of serotonin on the kidney disclose a change in the renal blood flow (vasoconstriction). Whether the renal changes and the increase of argentaffine cells (diffuse hyperplasia or carcinoid as „nodular hyperplasia”) can be correlated with serotonin-metabolism cannot be decided at present from the scanty material studied, and from the paucity of parallel studies on the metabolism of serotonin.
    Notes: Zusammenfassung Bei 5 Patienten mit Nierenveränderungen ohne Urämie (solitäre oder multiple Cysten, hypernephroides Nierencarcinom und Niereninfarkt) konnte gegenüber einer Kontrollgruppe von 30 Patienten ohne Nierenveränderungen eine signifikante Vermehrung der argentaffinen Zellen des Magen-Darmtraktes festgestellt werden. Zwei weitere Patienten mit hypernephroidem Nierencarcinom oder Nierencyste wiesen eine Carcinoid auf. Ferner wurden bei 4 von 12 Patienten mit Carcinoidsyndrom multiple oder solitäre Nierencysten beobachtet. Wahrscheinlich liegt hinter dieser Kombination mehr als ein bloßer Zufall. Bisherige Untersuchungsergebnisse über die Serotoninwirkung an der Niere weisen auf eine Veränderung der Nierendurchblutung im Sinne einer Vasoconstriction hin. Ob zwischen den Nierenveränderungen und der Vermehrung der argentaffinen Zellen (diffuse Hyperplasie oder Carcinoid als „knotige Hyperplasie”) ein Zusammenhang über den Serotoninstoffwechsel besteht, kann auf Grund des spärlichen Untersuchungsgutes und in Ermangelung von Paralleluntersuchungen über den Serotoninstoffwechsel vorläufig nicht entschieden werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...