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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 684-685 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Arteriography ; Ligation, arterial ; Resection with mesenterium ; Arteriographie ; Arterienligatur ; Resektion mit dem Mesenterium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es gibt viele Hinweise, daß das auslösende Agens der Enterocolitis granulomatosa Crohn aus dem Darmlumen stammt und mittels der lymphatischen Wege aufgenommen wird und sich auch lymphogen in andere Darmabschnitte ausbreitet. Aus diesem Grund entfernen wir die gesamte Mesenterialwurzel, die in dem Prozeßinvolviert ist. Die Ausdehnung der Resektion wird vor der Operation mittels einer Mesentericographie festgelegt. Die Hauptarterie des veränderten Abschnitts wurde ligiert und der zugehörige Darmanteil reseziert. Bei 17 Pat. der letzten 3 Jahre haben wir bisher kein Rezidiv.
    Notes: Summary There are many indications that the etiological agent in Crohn's disease originates in the lumen and enters the intestine via the lymphatic vessels, passing in this way to other parts of the intestine. The authors therefore eliminate all the mesenteric structures altered by the disease. The extent of the resection is planned before the operation with reference to arteriographys. The artery of the affected part is ligated and the corresponding part of the intestine resected. No recurrence has so far been observed in 17 patients treated over the last 3 years.[⇃]
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Research in experimental medicine 163 (1974), S. 289-298 
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Gastrinpentapeptide ; Vagotomy ; Acid secretion ; Perfusion test ; Rat ; Gastrinpentapeptid ; Vagotomie ; Säuresekretion ; Perfusionsversuch ; Ratte
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei männlichen Wistarratten wurde eine trunkuläre beiderseitige Vagotomie — ergänzt durch eine Pyloroplastik — angelegt. 4 Wochen später erfolgte in Urethannarkose eine Perfusion des Magens mit 0,9%iger NaCl-Lösung in Anlehnung an die Versuchsanordnung von Ghosh. Die Vollständigkeit der Vagotomie bestätigte ein Hypoglykämietest. Im Abstand von 150 min erhielten die Tiere — in 6 Gruppen zu je 10 Ratten — 2 × 50, 100, 150, 200, 250 oder 300 µg/kg KG Pentagastrin subcutan. Die statistisch ausgewerteten Ergebnisse lassen sich wie folgt zusammenfassen: 1. Die nach dem Abklingen der Wirkung der ersten Pentagastrininjektion wiederholte Pentagastringabe in derselben Dosis ergab bei allen Dosierungen eine höhere Säuresekretion als nach der ersten Injektion. 2. Ein Maximum der sezernierten Säuremenge wurde bei einer Dosis von 100 µg/kg KG erreicht. Bei höherer Dosierung des Pentagastrins nahm die Menge der sezernierten Säure signifikant ab.
    Notes: Summary Male Wistar rats were subjected to a complete bilateral vagotomy and a pyloroplasty. 4 weeks later followed in urethane anesthesia a continuous perfusion of the stomach with 0.9% saline according to the rat preparation of Ghosh. The completeness of the gastric vagotomy was confirmed by a postoperative insulin test. In an interval of 150 min the rats — in 6 groups of 10 rats each — were two times injected pentagastrin subcutaneously in dose rates of 50, 100, 150, 250 or 300 µg/kg body weight. The statistical confirmed results can be summarized as followed: 1. The second injection of pentagastrin — 150 min after the first — in the same dose produced a significantly higher gastric acid secretion in the rat all dose rates in comparison to the first injection. 2. The maximal gastric acid secretion was produced by a dose rate of 100 µg/kg body weight of pentagastrin. At higher dose rates of pentagastrin there was a significant reduction of gastric acid secretion.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 214 (1973), S. 235-237 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 338 (1975), S. 55-65 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Enterolithotomy ; Biliary Fistula ; Ileus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Zeitraum von 1962 bis 1973 wurden an der Kieler Universitätsklinik 15 Patienten mit einem Gallensteinileus operativ behandelt. Anhand dieses Krankengutes wird zu der Frage des geeigneten Operationsverfahrens Stellung genommen. Die Enterolithotomie ist als vitale Maßnahme selbstverständlich. Die Indikation zu einer Beseitigung der ursächlichen Cholecystolithiasis und der biliodigestiven Fistel stellen Entzündungen oder weitere Konkremente in den Gallenwegen sowie die Gefahr der malignen Entartung der Gallenblase dar. Die Kombination der Enterolithotomie mit Beseitigung des entzündlichen Tumors in gleicher Sitzung wurde bei 2 eigenen Patienten erfolgreich angewandt. Die folgenden Kriterien rechtfertigen die primäre Ausweitung der Operation: 1. Kurze Ileusdauer ohne Peritonitis. 2. Guter Allgemeinzustand, keine ernsthaften Begleiterkrankungen. 3. Ausgeglichener Elektrolyt- und Flüssigkeitshaushalt.
    Notes: Summary Between 1962 and 1973 15 patients with gallstone-ileus were operated in the Surgical Clinic of Kiel. By means of these cases we give our opinion on suitable methods of operation. The removal of the obturating gallstone is a vital measure. The indication for the operation of the underlying gallstone-disease in the gallbladder and the biliodigestive fistula depends on the risk of further concrements in the biliary tree, inflammation and the development of cancer in the gallbladder. The combination of enterolithotomy with the removal of the inflamed gallbladder in one stage was done in 2 of our patients. The following criteria justify the primary prolongation of the operation: 1. A short duration of ileus without peritonitis. 2. A good general condition without another severe affection. 3. A good balance of water and electrolytes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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