Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words¶Proximal occluded iliac arteries –¶„kissing-balloon”-technique –¶revascularization ; Schlüsselwörter¶Proximaler Beckengefäßverschluss –„kissing-balloon”-Technik –¶Revaskularisierung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ein 43-jähriger Patient klagte seit 2 Wochen über zunehmende Claudicatiobeschwerden im rechten Bein. Sowohl dopplersonographisch als auch angiographisch zeigte sich ein an der Aortenbifurkation beginnender Verschluß der A. iliaca communis (AIC). Initial war eine Herzkatheteruntersuchung durchgeführt wor-¶den.¶   Über einen cross-over-Zugang von der kontralateralen Seite ließ sich der Verschluss mit einem Draht überwinden. Nach Rekanalisation mit dem Excimer-Laser wurde die ipsilaterale Seite punktiert und, zum Schutz von Aorta und A. iliaca links, in „kissing-balloon”-Technik die AIC rechts dilatiert und die Beckenstrombahn mit 3 Stents versorgt. Der Patient war anschließend beschwerdefrei, klinisch und dopplersonographisch war die Durchblutung normal und der Laufbandtest unauffällig.¶   Schlussfolgerung: Auch bei direkt am Abgang aus der Aorta verschlossenem Beckengefäß lässt sich nach lasergestützter Rekanalisation in „kissing-balloon”-Technik ohne weitere Gefährdung des Patienten eine perkutane Revaskularisierung mit gutem Ergebnis durchführen. Ein gefäßchirurgisches Vorgehen ist nicht erforderlich.
    Notes: Summary A 43-year-old patient was admitted for severe claudicatio in his right leg, doppler ultrasound and angiography revealed an occluded right common iliac artery.¶   Using the cross-over-approach from the contralateral side, it was possible to navigate a guide wire through the occlusion, and after passage with an excimer laser an ipsilateral retrograde puncture with placement of a sheath was performed. In order to protect the the aortoiliac bifurcation, a primary stent implantation of the occluded side was carried out using the kissing balloon technique. Afterwards three stents were placed. Subsequently the patient completely improved; treadmill exercise test and duplex sonography showed good results.¶   Conclusion: Using the kissing balloon technique, laser-assisted recanalisation of iliac artery occlusions even involving the aortoiliac bifurcation compare favorable to other more invasive treatments. A surgical procedure can thus be avoided.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Palmaz-Schatz-Stent – AVE-Micro-Stent – restenosis-rate – high pressure implantation – morphology of stenosis ; Schlüsselwörter Palmaz-Schatz-Stent – AVE-Micro-Stent – Restenoserate – Hochdruckimplantation – Stenosemorphologie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Late results of interventional procedures utilizing coronary stents are largely determined by the rate of restenosis. So far few data are available addressing the effect of stent design, implantation pressure and morphologic factors on this crucial variable. Therefore we analyzed the coronary angiogramms obtained in 259 patients before, immediately after and at 3 to 6 months following stent implantation for obstructive coronary disease. A total of 196 AVE-Micro-Stents and 142 Palmaz-Schatz-Stents were implanted into 307 stenoses. In 126 stenoses there were implanted only Palmaz-Schatz-Stents, in 170 only AVE-Micro-Stents and in 11 Stenoses there were implanted Palmaz-Schatz- as well as Micro-Stents. Restenosis was defined as an over 50% stenosis at follow up. No significant difference was detected with regard to global restenosis rate at an average of 4 months following implantation (Palmaz-Schatz 33%, Micro-Stent 27%). If results were analzyed according to implantation pressure however, there was a significantly lower restenosis rate for AVE Micro-Stens implanted with 〉 10 atm (17%) as compared to ≤ 10 atm (35%, p 〈 0.02) and as compared to Palmaz-Schatz-Stents (34%, p 〈 0.02), which were also implanted with high pressure over 10 atm. In addition to implantation pressure, vessel segment and morphology of stenosis proved to be important determinants of late results. In this series of patients the AVE-Micro-Stent compared favourably to the Palmaz-Schatz-Stent not only with respect to a significantly lower restenosis rate, when implanted with pressures 〉 10 atm, but also with regard to its superior flexibility and handling characteristics.
    Notes: Zusammenfassung Der Langzeiterfolg einer Stent-Implantation wird im wesentlichen durch die Restenoserate bestimmt. Bisher sind noch nicht alle Faktoren geklärt, welche die Restenoserate beeinflussen. Daher wurde in der vorliegenden Studie der Einfluß zweier unterschiedlicher Stentdesigns, der Implantationsart (Hochdruckimplantation 〉 10 atm, Niederdruckimplantation ≥ 10 atm), der Lokalisation der Stenose sowie der Stenose-Morphologie untersucht. Hierzu wurden die koronarangiographischen Untersuchungen von 259 Patienten, bei denen in 307 Stenosen insgesamt 196 Micro- und 142 Palmaz-Schatz-Stents implantiert worden waren, quantitativ vor, direkt nach und 3-6 Monate nach Stent-Implantation retrospektiv ausgewertet. Es fand sich zwischen den beiden Stent-Typen kein signifikanter Unterschied in der Restenoserate (Palmaz-Schatz 33%, Micro 27%). Bei Hochdruckimplantation des Micro-Stents mit Drucken von 〉 10 atm zeigte sich jedoch eine signifikant niedrigere Restenoserate sowohl im Vergleich zu den mit niedrigen Drucken implantierten Micro-Stents (17% versus 35%, p 〈 0,02) als auch im Vergleich zu den nahezu ausnahmslos mit Hochdruck implantierten Palmaz-Schatz-Stents (17% versus 34%, p 〈 0,02). Lediglich 11 Palmaz-Schatz-Stents wurden mit einem Druck von ≥ 10 atm implantiert. Ein Grund hierfür war aus den Untersuchungsprotokollen retrospektiv nicht zu entnehmen. In der LAD lag die Restenoserate mit 39% signifikant höher als in der RCX (21%) und RCA (22%, p 〈 0,02). Bei komplexen Typ-C-Stenosen zeigt sich eine höhere Restenoserate (39%) als bei Typ-A- (17%) und Typ-B-Stenosen (26%, p 〈 0,05). Insgesamt zeigt diese Studie Vorteile für den mit Hochdruck implantierten AVE-Micro-Stent aufgrund seiner geringeren Restenoserate im Vergleich zum Palmaz-Schatz-Stent.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...