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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Myasthenia gravis ; Acetylcholine receptor antibodies ; Radioimmunoassay ; Clinical correlation ; Myasthenia gravis ; Azetylcholin-Rezeptor-Antikörper ; Radioimmunassay ; klinische Korrelation ; Antikörpertitration
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Serum von 75 Patienten mit einer Myasthenia gravis wurden auf die Präsenz von Antikörpern gegen Azetylcholin-Rezeptoren getestet. Im Gegensatz zu vorangegangenen Experimenten wurde in den vorliegenden Untersuchungen anstelle eines Triton X-100 Skelettmuskelextraktes eine hochgereinigte Azetylcholin-Rezeptor-Präparation in dem Radioimmunassay eingesetzt, die durch Affinitätschromatographie mit α-Naja-Toxin-Sepharose 4B erhalten wurde. Wenn die gereinigte und für den Radioimmunassay mit125J-Bungaro-Toxin-Azetylcholin-Rezeptor-Präparation zum Nachweis von Serumantikörpern in einen Radioimmunassay eingesetzt wurde, fanden sich in 80% der getesteten Patienten-Seren Antikörper gegen Azetylcholin-Rezeptor-Proteine. Im Gegensatz dazu war bei keinem der Kontrollpersonen ein positiver Antikörpernachweis zu finden. Trotz der Anwendung einer gereinigten Azetylcholin-Rezeptor-Präparation konnte jedoch auch in den vorliegenden Untersuchungen keine klare Korrelation zwischen der Menge von Azetylcholin-Rezeptor-Antikörpern im Serum und dem klinischen Stadium des Patienten aufgestellt werden. Die Erstellung individueller Antikörperbindungskurven zeigte verschiedene Reaktionsmuster, die einmal durch eine verschiedene Antikörperspezifität für unterschiedliche antigene Determinanten am Rezeptormolekül oder durch eine verschiedene Affinität des Azetylcholin-Rezeptor-Antikörpers erklärt werden kann.
    Notes: Summary Sera from 75 patients with Myasthenia gravis were tested for acetylcholine receptor antibodies using acetylcholine receptors from human skeletal muscle. From the crude Triton x-100 extract, which has so far been used for antibody tracing, a pure acetylcholine receptor preparation was obtained by affinity chromatography using α-Najatoxin-Sepharose 4B. When the purified125J-α-Bungarotoxin-acetylcholine receptor complex was applied in a radioimmunoassay 80% of the Myasthenia gravis patients had acetylcholine receptor antibodies in contrast to none of the tested control persons. Inspite of using a pure acetylcholine receptor preparation, no clear-cut correlation was found between the amount of serum acetylcholine receptor antibodies and the clinical stage of the disease. When individual antibody titration curves were established, different reaction patterns were observed indicating either different antibody specificities in regard to antigenic determinants on the receptor molecule or differences in the antibody affinity.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 65 (1987), S. 475-479 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Cerebral cysticercosis ; Disease activity ; Treatment ; Praziquantel
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The case of a German patient who was treated with two courses of praziquantel for parenchymal cerebral cysticercosis (CC) is reported. Efficacy of the treatment could not reliably be distinguished from the natural course of the disease. After a brief review of the literature concerning problems with assessment of the activity of CC, the criteria recommending praziquantel therapy are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 305 (1978), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 305 (1978), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 305 (1978), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Nervenarzt 68 (1997), S. 139-146 
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Arteriovenöse Fistel ; Dura mater ; A. carotis externa ; Tinnitus ; Sonographie ; Key words Arteriovenous fistula ; Dura mater ; External carotid artery ; Tinnitus ; Sonography
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Cranial dural fistulae are rare; when they occur, it is usually difficult to detect them at an early stage. With a view to the question of possible progress in diagnosis we now report on seven patients with lateral dural fistulae fed by branches of the external carotid artery. The examination was carried out before selective arteriography using cw-Doppler sonography and colour coded duplex sonography in combination. Sonographic criteria for detection of hyperperfusion take account of flow velocity as well as pulsatility. In all cases hyperperfusion of the external carotid artery and the common carotid artery was detected. In most of these cases pathologic findings were also observed at the occipital artery, and more rarely in the contralateral external carotid artery or the ipsilateral vertebral artery, in addition. A possible source of error arising from confusion of blood vessels was present with the cw-Doppler sonography, but not for colour coded duplex sonography. Therefore, cranial dural fistulae characterized by a high shunt volume can be diagnosed correctly by indirect Doppler sonographic criteria using cw-Doppler and duplex sonography. Direct visualization of the fistula and its nidus requires additional selective arteriography, in the course of which endovascular embolization may be performed.
    Notes: Zusammenfassung Die kraniale Durafistel ist ein seltenes Krankheitsbild und wird nur in einem kleinen Teil der Fälle früh diagnostiziert. Zur Frage möglicher diagnostischer Fortschritte durch die Gefäßsonographie berichten wir über 7 Patienten mit lateralen Durafisteln und Zuflüssen aus der A. carotis externa. Die Untersuchung erfolgte vor der selektiven Arteriographie mit cw-Dopplersonographie und farbkodierter Duplexsonographie. Sonographische Kriterien zum Nachweis einer Mehrdurchströmung berücksichtigen die Höhe der Strömungsgeschwindigkeit und das Systole-Diastole-Verhältnis der Strompulskurven (Pulsatilität). In allen Fällen ließ sich eine Mehrdurchströmung der A. carotis externa und A. carotis communis nachweisen; meist fanden sich pathologische Befunde auch an der A. occipitalis, seltener an der kontralateralen A. carotis externa oder der ipsilateralen A. vertebralis. Eine Fehlermöglichkeit durch Verwechslung von Gefäßen ergab sich bei der cw-Dopplersonographie, nicht bei der farbkodierten Duplexsonographie. Danach sind kraniale Durafisteln, sofern das Shuntvolumen ausreichend hoch ist, mit indirekten dopplersonographischen Kriterien zu erkennen. Zur direkten Darstellung der Fistel und ihrer Zuflüsse ist eine superselektive Angiographie erforderlich, in deren Rahmen dann auch die endovaskuläre Embolisation durchgeführt werden kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Arteriovenöse Fistel ; A. vertebralis ; Duplexsonographie ; Endovaskuläre Embolisation ; Schwindel ; Key words Arteriovenous fistula ; Vertebral artery ; Duplex sonography ; Endovascular embolization ; Vertig
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Spontaneous or traumatic arteriovenous fistulae between vertebral artery and the surrounding venous plexus may cause vertebrobasilar hypoperfusion by steal effects. We report on a 71-year-old man presenting with vertigo. Duplex sonography revealed a vertebral arteriovenous fistula at the C4/5 level with the typical perivascular color Doppler artifact and hyperperfusion in the supplying arteries and draining veins. Angiography confirmed the findings; the consequently performed endovascular embolization using platin coils and silicon balloon removed the symptoms immediately. Ultrasonographic follow-up examinations within 5 months demonstrated the success of therapy showing only low-flow fistula yet. This case demonstrates that early detection of a vertebral arteriovenous fistula by duplex sonography is highly beneficial because efficient treatment modalities are available.
    Notes: Zusammenfassung Spontane oder traumatische arteriovenöse Fisteln zwischen der A. vertebralis und dem umgebenden Venenplexus können durch Steal-Effekte Schwindel und andere Symptome einer vertebrobasilären Mangeldurchblutung hervorrufen. Sie werden sehr selten diagnostiziert. Wir berichten über einen 71jährigen Patienten, der wegen Schwindels stationär untersucht wurde. Die Duplexsonographie ergab den Befund einer vertebralen arteriovenösen Fistel in Höhe C4/5 rechts mit dem typischen perivaskulären Farb-Doppler-Artefakt sowie Nachweis einer Mehrdurchströmung in den zuführenden Arterien und drainierenden Venen. Der Befund wurde angiographisch bestätigt. Die daraufhin durchgeführte endovaskuläre Embolisation mit Platin-Coils und Siliconballon beseitigte die Symptome schlagartig. Sonographische Kontrollen in den folgenden 5 Monaten bestätigten den Erfolg der Behandlung: die Fistel war zwar weiterhin nachweisbar, sie wies aber nur noch ein geringes Shuntvolumen auf. Der Fall zeigt den Wert der frühzeitigen sonographischen Diagnosestellung einer vertebralen arteriovenösen Fistel, da effektive Behandlungsmöglichkeiten zur Verfügung stehen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Nervenarzt 71 (2000), S. 1012-1014 
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Idiopathisches Parkinsonsyndrom ; Dopaminagonisten ; Dyskinesien ; Ropinirol ; Keywords Idiopathic parkinsonian syndrome ; Dopamine agonists ; Dyskinesia ; Ropinirole
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Psychiatric symptoms and motor fluctuations are frequently occurring late sequelae of long-term therapy with L-dopa. Up to 80% of patients on L-dopa therapy suffer from disturbing dyskinesias, with onset during the first few years after beginning treatment. In particular, younger and middle-aged patients with idiopathic parkinsonian syndrome may develop dyskinesias in the early years of L-dopa therapy. We propose that these particular patient groups should initially be treated with a dopamine agonist – if possible in monotherapy but at least in a dopamine agonist-dominated combination therapy with L-dopa. In this paper, we discuss the reasons for these recommendations, which are based on the findings of the first double-blinded study in which L-dopa was compared with ropinirole, a nonergot dopamine agonist, over a 5-year period. The main results of this study are as follows: At least 1/3 of patients in the ropinirole group could be treated with the dopamine agonist in monotherapy over 5 years. Treatment in the ropinirole group was as effective as in the L-dopa group. Despite equal effectiveness of both drugs, the incidence of dyskinesias was considerably lower with ropinirole (5%) than with L-dopa (36%). The long-term experience gained in this 5-year study support our recommendations to use dopamine agonists early and as the preferred drug of choice in the treatment of Parkinson's disease.
    Notes: Zusammenfassung Häufige Spätfolgen einer L-Dopa-Langzeittherapie sind psychiatrische Symptome und motorische Fluktuationen. Bis zu 80% der mit L-Dopa behandelten Patienten leiden nach wenigen Jahren unter störenden Dyskinesien. Vor allem jüngere und mittelalte Patienten mit einem idiopathischen Parkinsonsyndrom entwickeln Dyskinesien schon in den ersten Jahren einer L-Dopa-Behandlung. Insbesondere für diese Patientengruppen schlagen wir eine initiale Behandlung mit einem Dopaminagonisten vor – wenn möglich in Monotherapie, zumindest aber in einer Dopaminagonisten-dominierten Kombinationstherapie mit L-Dopa. Die vorliegende Arbeit diskutiert die Gründe für diese Empfehlung und bezieht sich dabei auf die erste über 5 Jahre durchgeführte doppelblinde Vergleichsstudie von L-Dopa mit Ropinirol, einem nichtergolinen Dopaminagonisten. Die wichtigsten Ergebnisse dieser Studie sind: Etwa 1/3 der Ropinirol-Patienten konnten 5 Jahre lang in Monotherapie mit dem Agonisten behandelt werden. Die Behandlung in der Ropinirol-Gruppe war ebenso gut wirksam wie in der L-Dopa-Gruppe. Bei gleich guter Wirksamkeit unter Ropinirol traten erheblich weniger Dyskinesien auf (bei 5% der Patienten) als unter L-Dopa (36%). Die Langzeiterfahrungen, die in dieser 5-Jahres-Studie gewonnen wurden, unterstützen unsere Therapieempfehlung eines frühen und bevorzugten Einsatzes von Dopaminagonisten.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 247 (2000), S. IV28 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Key words Ability to drive – Parkinson's disease – daytime sleepiness – sleep attacks – pramipexole – ropinirole
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Criteria for assessment of the ability to drive in Germany are based on guidelines published by the Gemeinsamer Beirat für Verkehrsmedizin and incorporated into the legislation. Decisions relating to the ability to drive must always be taken on an individual basis. In parkinsonian patients the ability to drive is very often impaired by motor symptoms, psychiatric complications, multimorbidity, increased daytime sleepiness and especially by cognitive disturbances. Increased daytime tiredness is common in Parkinson's disease with additional sedative effects of all dopaminergic agents (e. g., pramipexole, ropinirole). Unwanted falling asleep (e. g., at the wheel) can be avoided if notice is taken of the early signs of tiredness. A recommendation is included how to advise patients with Parkinson's disease treated with a dopamine agonist regarding the ability to drive.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Key words Sleep attack – dopamine agonist – car driving accidents – symptomatic narcolepsy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The group agreed on the facts · that unwanted sleep onset has been observed after non-ergot as well as ergot dopamine agonists, · that patients on these drugs need to be warned, · that patients who have experienced sleepiness already must not drive a car unless the dosage is lowered and sleepines has vanished, · that a genetic predisposition for narcoleptic cataplexy has to be ruled out, · that predictors of so-called sleep attacks need to be explored individually with the help of sleepiness scales and collectively in a carefull study, respectively.
    Type of Medium: Electronic Resource
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