ISSN:
1435-2451
Keywords:
Selective proximal vagotomy with pyloroplasty
;
Clinical results
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Von den 464 Ulcus-duodeni- und Ulcus-ventriculi-Patienten, bei denen innerhalb von 5 Jahren eine SPV und Pyloroplastik durchgeführt wurde, wurden 438 ausgewertet. Bei 75 % der Patienten lag die Operation mehr als 2 Jahre zurück. Über 25% waren Notfalleingriffe. Intraoperative Komplikationen (Milzverletzung, Oesophagusperforation) ereigneten sich in 3,2%, postoperative Komplikationen (Nahtinsuffizienz der Pyloroplastik, Peritonitis, Nachblutung aus der Pyloroplastik, Bauchdekkenruptur) in 14,4 %. Die Gesamtletalität betrug 4,6 %, die elektive 1,6 %. Ulcusrezidive traten nach 1/2–2 1/4 Jahre auf, die Rezidivrate lag bei 3,2 %, von denen ber die Hälfte relaparotomiert werden mußten. In 5,3 % war eine Relaparotomie wegen Peritonitis, gastrointestinale Blutung, Blutung aus der kleinen Kurvatur, Ileus und Carcinom notwendig. Die stimulierte Säuresekretion im Pentagastrin-Test wurde konstant über 2 Jahre und mehr um 60 % reduziert. Nach dem Visick-Schema hatten je nach Nachbeobachtungszeit von 1–3 Jahren 61–65 % der Patienten ein gutes und 16–22 % ein schlechtes Ergebnis.
Notes:
Summary The results of selective proximal vagotomy and pyloroplasty for duodenal and gastric ulcer in 464 patients over the last 5 years were evaluated in 438 cases. More than 75 % of the patients were observed for 2 years after the operation. More than 25 % were emergency cases, the incidence of intraoperative complications like splenic lesions or perforation of the esophagus was 3.2%. Postoperative complications like leakage of the pyloroplasty, peritonitis, hemorrhage from the pyloroplasty or disruption of the laparotomy closure occurred in 14,4 %. The overall mortality was 4.6 %, the elective mortality 1.6 %. Recurrent ulcers were seen after 1/2–2 1/4 years with an overall rate of 3.2 %. Over half of these cases required relaparotomy. In 5.3 % relaparotomy had to be done for peritonitis, GI-bleeding, bleeding from the lesser curvature of the stomach, ileus or carcinoma. The Pentagastrin stimulated gastric secretion remained constantly reduced for more then 2 years in over 60 %. Following the Visick-grading system the results were good in 61–65 % of the patients and bad in 16–22 % depending on the time of observation.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01254855
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