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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Copenhagen : Munksgaard International Publishers
    Clinical oral implants research 12 (2001), S. 0 
    ISSN: 1600-0501
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract: The aim of the present study was to evaluate the reproducibility of probing depth (PD) and vertical attachment level (PAL-V) measurements at endosseous implants. Twenty partially edentulous patients who had received 44 Frialit-2 and 30 Astra implants between 1994 and 1996 were examined. At all teeth and implants, clinical parameters (GI, PlI, PD, PAL-V) were measured at 6 sites using the flexible plastic version of the universal explorer TPS probe. At the implants and at teeth that were in similar locations compared to the implants, PD and PAL-V measurements were repeated. For each of the 20 probes that had been used for clinical examination of the 20 patients, the probing force was assessed using a precision balance. As a measure of intraexaminer reproducibility, the following standard deviations of single PD and PAL-V measurements were calculated: Frialit-2: 0.71/0.74 mm; Astra: 0.72/0.75 mm; tooth: 0.59/0.57 mm (PD/PAL-V). Stepwise multiple regression analysis revealed implant/tooth position and GI to influence PD and PAL-V measurement error (P〈0.001). At anterior teeth, a lower variability was observed than at posterior teeth (P〈0.001). PD and PAL-V measurement error were higher at implants than at teeth and influenced by patients. The respective models explained 13% and 17% of the variability of the dependent variable (PD/PAL-V), respectively. Intraexaminer variability of PD and PAL-V measurements at implants tended to be higher than at teeth. Multivariate analysis of variance revealed probe and probe holder to statistically significantly (P〈0.001) influence probing force. However, the differences in probing force between the various probe heads were very small. They reached a maximum of 0.054 N between probe 3 and 14 and may be looked upon as clinically irrelevant.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie 4 (2000), S. S068 
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter ; Kraniofaziale Fehlbildungen ; Deformationen des Hirn- und Gesichtsschädels ; Therapie ; Frontoorbitales Advancement ; Key words ; Craniofacial malformations ; Craniofacial skull deformations ; Therapy ; Frontoorbital advancement
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Most craniofacial malformations result from a premature fusion of skull sutures. Depending on the scope of the sutures affected, the results are more or less distinct deformations of the facial and cranial skull with substantial negative effects on functional as well as esthetic aspects. The etiopathology is still unclear. Various therapies have been developed over the past 100 years. However, Tessier’s technique of fronto-orbital advancement has been an important milestone in the treatment of these malformations. Numerous adjustments have since perfected this operational technique. It is now possible to treat practically all skull malformations with the surgical techniques available today. At the same time, these techniques have also aided the advancements in tumor surgery and traumatology.
    Notes: Zusammenfassung Kraniofaziale Fehlbildungen entstehen überwiegend durch die vorzeitige Verknöcherung von Schädelnähten. Je nach Nahtbefall resultieren daraus mehr oder weniger ausgeprägte Deformationen des Hirn- und Gesichtsschädels, die sowohl zu einer funktionellen als auch zu einer ästhetischen Beeinträchtigung führen. Die Ätiopathogenese ist noch weitgehend ungeklärt. In den vergangenen 100 Jahren wurden verschiedene Therapieansätze entwickelt, wobei Tessier mit der Technik des frontoorbitalen Advancements der entscheidende Fortschritt gelang. Aufbauend auf dieser Operationstechnik wurden bis heute zahlreiche Verbesserungen eingebracht. Mit den heutigen Operationstechniken ist es möglich, praktisch alle Schädelfehlbildungen zu therapieren. Gleichzeitig konnten durch diese Techniken auch Fortschritte in der Tumorchirurgie und der Traumatologie erzielt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie 4 (2000), S. 324-329 
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Elektrochirurgie ; Spülpinzette ; Koagulation ; Keywords Electrosurgery ; Irrigation forceps ; Coagulation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Problem: During most surgeries, tissues are coagulated by a high-frequency current in order to stop the bleeding. Usually, bipolar forceps are used for this procedure. Until now it could not be avoided, however, that the biotissue would adhere to the forceps ends making hemostasis more difficult to achieve. Can this negative effect possibly be avoided? Material and method: A newly developed bipolar irrigation forceps spilling out a 0.9% sodium chloride solution during the coagulation process has been designed to avoid this disadvantage. The irrigation forceps has been tested and evaluated experimentally in surgery as well as clinically. Results: The irrigation liquid selected is a 0.9% sodium chloride solution. Thermal imaging during biotissue coagulation has shown that the tissue heats up more and faster with flushed coagulation, and that the tip of the forceps heats up less than with unirrigated coagulation. In both experimental-surgical as well as in clinical tests it was possible to stop the biotissue sticking to the ends of the forceps. This effect was also confirmed histologically. Conclusion: Since other methods of avoiding the sticking effect during tissue coagulation by a high-frequency current have not been successful until now, the bipolar irrigation electrode is a promising new development. It helps the surgeon to work more efficiently and safely without having to adapt to big changes, and, at the same time, it reduces the risk of complications.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Im Rahmen der meisten operativen Eingriffe wird Gewebe zum Zweck der Blutstillung mittels Hochfrequenzstrom koaguliert. In der Regel werden hierfür bipolare Pinzetten verwendet. Bisher konnte jedoch ein durch die Koagulation hervorgerufenes, mehr oder weniger starkes Ankleben von Biogewebe an den Pinzettenbranchen nicht vermieden werden, wodurch eine suffiziente Blutstillung erschwert wurde. Es sollte untersucht werden, ob dieser unerwünschte Effekt möglicherweise vermieden werden kann. Material und Methode: Eine neu entwickelte bipolare Spülpinzette, bei der während des Koagulationsvorgangs 0,9%ige NaCl-Lösung aus den Pinzettenbranchen austritt, soll diese Nachteile vermeiden. Die Spülpinzette wurde sowohl experimentell-chirurgisch als auch klinisch getestet und bewertet. Ergebnisse: Spülflüssigkeit der Wahl ist 0,9%ige NaCl-Lösung. Thermographieaufnahmen während der Koagulation von Biogewebe konnten zeigen, dass sich das Gewebe bei gespülter Koagulation schneller und stärker erwärmt sowie die Pinzettenspitze weniger erhitzt wird als bei ungespülter Koagulation. Sowohl bei experimentell-chirurgischer als auch bei klinischer Testung konnte das Ankleben von Biogewebe an den Pinzettenbranchen praktisch vollständig vermieden werden. Dieser Effekt bestätigte sich auch histologisch. Schlussfolgerungen: Nachdem sich andere Methoden zur Vermeidung des Klebeeffekte bei Gewebekoagulation mittels Hochfrequenzstrom bisher nicht bewährt haben, erwies sich die bipolare Spülelektrode als eine viel versprechende Neuentwicklung, die dem Operateur ohne größere Umstellung ein zügigeres und sichereres Arbeiten ermöglicht und das Risiko von Komplikationen senken kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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